Men... de får jo solgt?
Gjør de det?
Hvem i all verden gidder å kjøpe disse?
Jeg finner det smått utrolig at så mange har så mye penger og så små hjerner at de er villige til å overbetale så mye?
Hvis man er så kognitivt utfordret, hvordan har de klart å karre til seg så mye penger?
Det er noe som ikke stemmer her.![]()
Det er heldigvis helt frivillig å bli med på denne dritten her, det finnes så mye mer der ute enn Rolex. Andre ting som er både penere og mer spennende og myyyye billigere.
MEN når Rolex prisene går opp, så går Omega prisene opp, så går Seiko prisene opp, osv osv. Så vi blir med på det enten vi vil eller ikke.
Men Casio blir billigere?
Omega, Seiko osv sine priser er ikke presset opp av spekulering skapt av ubalanserte forholder mellom produksjon og etterspørsel.
La oss håpe at de prøver ikke å gjør seg "eksklusive" på samme måte som Rolex
Det som skjer nå på verdensmarkedet (og det har jeg nevnt i "blabla...økonomikk tråden" ) er at vi ser en trend av investeringene som flytter seg til varer (commodities).
Det kommer som ingen overraskelse med et kunstig (buybacks) oppblåst aksjemarked som er veldig flyktige (volatile) og historiske lave renter som går ingen plass fordi ingen har råd til høyere sats (eller kaboooom).
Å spare pengene på en bankkonto er blitt en farse.
Det er bare starten av trenden og ettertraktet klokker er en del av "commodities" for folket som kunst, gull, sølv, kobber etc inkl. krypto...
Vi kan se en del land som hamstrer på disse siste nevnt metaller allerede (olje inkludert).
Snu på det - det er trykket så mye penger at det er verdien på cash som er lav, ikke assets som nødvendigvis er høy.
Mange tror neste krise er/kan føre til hyperinflasjon - og en fin hedge til dette er å sitte long i assets (og lån) ikke cash...
on topic: ville"hente ut" SD43 men tok med seg DJ 36
![]()
2021 Rolex Datejust 36 - UBRUKT | FINN-torget
Selger en ubrukt (aldri blitt brukt mer enn å tatt på hånda i 5 min) datejust 36 i hvit gull med sort skive og jubi lenke. Har vært i orginalboksen siden den blwww.finn.no
Snu på det - det er trykket så mye penger at det er verdien på cash som er lav, ikke assets som nødvendigvis er høy.
Mange tror neste krise er/kan føre til hyperinflasjon - og en fin hedge til dette er å sitte long i assets (og lån) ikke cash...
on topic: ville"hente ut" SD43 men tok med seg DJ 36
![]()
2021 Rolex Datejust 36 - UBRUKT | FINN-torget
Selger en ubrukt (aldri blitt brukt mer enn å tatt på hånda i 5 min) datejust 36 i hvit gull med sort skive og jubi lenke. Har vært i orginalboksen siden den blwww.finn.no
Hyperinflasjon er utløst av verdens markedets mistillit i en nasjon, ikke pengetrykking.
Deretter kommer pengetrykking for å skape funder når ingen på markedet vil låne til nasjonen.
Det er akkurat dette som skjedde i Tyskland mellom 1921 og 23.
Folk som frykter hyperinflasjon akkurat nå tar feil og cash blir ikke trash.
Bare når verdens tilliten i USA skal brytes ned, skal den US$ gå ned, ikke før det.
Trenden som er nå startet er noe som går dypere enn nedstenging skapt krisen og det har jeg snakket om i "bla bla økonomi tråden".
Tilbake på Finn og vekk fra Rolex.
Det har skjedd mye rart i hjemmene gjennom nedstengingene tenker jeg
![]()
Eh - ser ikke sånn ut ..... men hvem vet. Herrens veier er URansakelige.Er dette tråden gullkorn fra Finn?![]()