Gullkorn fra Finn.no

Det er Skatteetaten som avgjør om en aktivitet er hobby eller næring, men i første omgang må du selv vurdere om du skal rapportere aktiviteten din som skattepliktig virksomhet.

Nå sitter ikke jeg med alle fakta på bordet, men det fremstår jo som at Bloom forsøker å spille med rene kort - så lenge alle klokker inntekter/utgifter føres opp i selskapet, uavhengig av hvilket navn som brukes i salgsprosessen.

Det er vel flere som har beveget seg over i næringsvirksomhet de siste årene, uten nødvendigvis å være klar over det, eller som ikke har registrert virksomhet. Ett par Rolexsalg i året med god gevinst og man er i praksis å betrakte som næringsdrivende:mrgreen:

Med en driftsinntekt på over 500k i det første året, altså 2017 så vil vel det tilfredstille "kravet" om at det er næring.
Mine fem cents.
 
Med en driftsinntekt på over 500k i det første året, altså 2017 så vil vel det tilfredstille "kravet" om at det er næring.
Mine fem cents.
I see.... Så det er @Bloom sitt pkt 9. du stiller deg tvilsom til?

9. Jeg har kjøpt totalt TO klokker fra venteliste hos norske forhandlere (SD43 bestilt i mars 2017 og Rootbeer bestilt i 2018) Dette var lenge før jeg bestemte meg for å begynne med brukthandel i næring.
 
I see.... Så det er @Bloom sitt pkt 9. du stiller deg tvilsom til?

9. Jeg har kjøpt totalt TO klokker fra venteliste hos norske forhandlere (SD43 bestilt i mars 2017 og Rootbeer bestilt i 2018) Dette var lenge før jeg bestemte meg for å begynne med brukthandel i næring.

Nå er du på ballen.
 
Invistors gonna invist
Regnskapet som det refereres til ser ikke veldig investorpreget ut, eller er det nettopp det det gjør? Ser ut som et sted å nedskrive verdier eller synliggjøre kostnader -som igjen kan gi fradrag;)

Nei nå skal jeg slutte å engasjere meg i ting jeg hverken kan eller har forutsetninger til å mene noe om:oops: Skal skjerpe meg:)
 
  • Liker
Reaksjoner: johage
Nå er du på ballen.
Evt tre klokker?

3269F2BD-8F46-40F7-BE21-1F97024B24E5.jpeg
 

Vedlegg

  • DCE64D19-CB2C-40DD-AC6C-ED7C12C86726.jpeg
    DCE64D19-CB2C-40DD-AC6C-ED7C12C86726.jpeg
    92 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: OBJ
Når det er pengene som er drivkraften, bør man holde seg seriøs og ærlig på det - ellers blir det vanskelig å drive business i fremtiden, tror jeg?
Mye mulig vedkommende har en «keeper eller ti» som aldri vises offentlig, men når nye klokker unboxes i «Hollywood-style» som teaser og legges ut for salg etter få dager, da misser man litt.
Klokkebransjen er sær og gjennomsiktig.

Keep it real!


E4E60227-5E44-456C-9088-08F58145D2AA.png
 
Jeg holder fortsatt døren åpen for at de som faktisk lurer på noe kan kontakte meg på direkte melding, men ingen er tjent med at vi skal fylle denne tråden med diskusjoner omkring bedriftsøkonomiske disposisjoner i Urhandel AS.

Kjappe tilbakemeldinger til de tre som har stilt kritiske spørsmål;

@Edzilla
Selskapet som jeg har valgt å legge brukthandelen inn i ble etablert i 2017 og drev i en periode med import og netthandel av varer tilknyttet klokker. Selskapet har også importert og solgt et fåtall nye klokker i samme periode. Det er ikke brukthandel.

Det har vært liten eller ingen virksomhet i selskapet siden tidlig 2018.

De 500k som du refererer til når du snakker om omsetning i 2017 har du hentet fra regnskapstallene til et AS. Det er ikke omsetning som er knyttet til brukthandel, men det er selvsagt næring. Ikke fordi det er 500k, men fordi det er omsetningen fra næringsvirksomheten til et aksjeselskap.

@Rød
Både Skatteetaten og Øst Politidistrikt som utsteder løyve for å drive med brukthandel her jeg holder til, har liten sans for hatter. Driver du et selskap som har kjøp og salg av klokker som virksomhet må du pent finne deg i at alt slikt kjøp og salg skal inn i den samme posen som de forsyner seg av. Altså kun en hatt - Urhandel AS.

@mph90
Uansett hvor engasjert og euforisk jeg var i min salgsannonse var ikke 126331 en venteliste klokke i september 2019 når jeg bestilte den. Det reflekteres vel for så vidt i prisantydningen i annonsen du sakset inn. 130.600,- både var og er klokkens nypris.

Den er var derfor ikke regnet med blant de to ventelisteklokkene, men den var blant de tre andre. Du må gjerne flytte den over til den andre siden så det blir tre og to. Jeg tror poenget mitt om at jeg ikke støvsuger landets ADer for klokker som alle andre venter på står seg ganske greit uansett hvordan de fem klokkene jeg har kjøpt hos AD de siste fire årene fordeler seg.

Jeg kommer ikke til å svare på flere spørsmål eller påstander i denne tråden.
 
Doxa-importøren slår til med Google Translate annonser på FINN...
«Utstyrt med den patenterte ensrettet rammen med dykkebord og et tilfelle som er vurdert til en dybde på 1200 meter, er det opp til enhver utfordring»
Dykkebord er kanskje når dykkere har julebord?
 

Vedlegg

  • 2C15E148-060C-42BB-AA6E-785DEFEC4675.png
    2C15E148-060C-42BB-AA6E-785DEFEC4675.png
    365,5 KB · Visninger: 0
Dette er en god pris for en restaurert vintage !
 
Dette er en god pris for en restaurert vintage !
Og en selger som kan mer enn snittet om klokker!
 
Spesielt når Mail, adresse og navn/adresse tilknyttet telefonnummer er forskjellig. For ikke å glemme ratingen til selger;)
Etternavnet Jansen på disse adressene rundt Hasle/Løren/Nydalen og omegn er jeg godt kjent med. Hele denne slekta er på vei ut derfra grunnet kullgrilling på balkong, stjeling av post og sko i oppganger. De har allerede blitt kastet ut av mange av leilighetene på Triaden - Lørenskog og på Frydenberg - Oslo. Kjører som regel rundt i store gamle Mercedeser hvor konene går med folie i veska i butikker på storsenterne. Bytter ofte navn til Ole Olsen, Jan Hansen, Jan Olsen og andre typiske norske navn. Disse tingene har jeg personlig erfart privat og i arbeidssammenheng og kona har obs-varsel fra senterledelsen på Senteret hun jobber. Trenger vel ikke si noe mer enn at disse menneskene må man holde seg laaaaangt unna
 
Etternavnet Jansen på disse adressene rundt Hasle/Løren/Nydalen og omegn er jeg godt kjent med. Hele denne slekta er på vei ut derfra grunnet kullgrilling på balkong, stjeling av post og sko i oppganger. De har allerede blitt kastet ut av mange av leilighetene på Triaden - Lørenskog og på Frydenberg - Oslo. Kjører som regel rundt i store gamle Mercedeser hvor konene går med folie i veska i butikker på storsenterne. Bytter ofte navn til Ole Olsen, Jan Hansen, Jan Olsen og andre typiske norske navn. Disse tingene har jeg personlig erfart privat og i arbeidssammenheng og kona har obs-varsel fra senterledelsen på Senteret hun jobber. Trenger vel ikke si noe mer enn at disse menneskene må man holde seg laaaaangt unna
Jepp. Jeg har selv bodd i området og hatt en fraksjon som naboer i sin tid. De bodde der i underkant ett år før de måtte flytte....