Gullkorn fra Finn.no

Jada. Jeg skal slutte.

Generelt er hvem som drar spøken, og hvem det er som ikke skjønner den (eller syns det var gøy) ganske irrelevant.

I den fysiske verden er det veldig mye lettere å se de små nyansene i språk, tone, mimikk og situasjon, som skiller spøk fra alvor. Eller uskyldige kommentarer fra små stikk.

På diskusjonsfora er det derfor ofte et større "mulighetsrom" i forhold til hva intensjonen egentlig er bak ulike poster.

Mitt råd for minst hodebry og et godt liv er som følger:

1. Stort sett er alle innlegg her på Tidssonen er frie for personangrep eller sure stikk mot andre medlemmer. Selv innlegg som kan være klønete formulert eller uklare.

2. Ikke velg å tolke alt i den absolutt verste/mest negative/mest ondsinnede måten man kan strekke et innlegg til å kanskje være.

3. Er man i tvil hva avsender egentlig mener – spør. Det kan gjøres direkte i tråden, men også på PM.

4. Ser man noe man ikke "liker" (men som ikke bryter med våre regler)? Scroll videre.

5. Gjentas det at man ser ting man ikke "liker"? Bruk funksjonen "Blokker".


Samtidig vil jeg minne om to andre ting:

1. Personangrep og trakassering på Tidssonen er forbudt.
Bruk funksjonen "rapporter" på innlegg om man føler seg utsatt for dette – ikke gå king kong kung fu bananas og sleng med leppa tilbake. Man kan ikke komme gråtende til mor om man selv går til motangrep.

2. Ja, det strider faktisk mot reglene å gå "off-topic".
Men grensen er ikke alltid så tydelig, og moderatorteamet får ikke med seg alt. Her vil rapporteringer av innlegg være både til hjelp og en god pekepinn for når vi skal steppe inn. Så bruk "rapporter" om man mener noe fart av sted for langt.
 
Jada. Jeg skal slutte.

«Slutte» som i slutte å fyre deg opp i diskusjoner du har erfaring med ikke fører noe bra med seg synes jeg er en god ide. «Slutte» som i slutte å være på TS synes jeg er en usedvanlig dårlig ide. Du er en kjemperessurs her inne Kjell.

Følg de velmenende rådene til @Jon Henrik så skal du se dette går bra(y)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og hen
Tja , hyggelig utvikling for en som har noen vinteage i samlingen ?;)

Galleribilde
(1/1)




1 har lagt til som favoritt

OMEGA SEAMASTER

Til salgs

100 000 kr

En del folk starter å bli opphisset med sifrene de ser på Finn og FB.
Mange er ute å tømme skuffene sine ser jeg.
Jeg byr 150K på denne (inkl. frakt selvfølgelig).
Hvem følger?:ROFLMAO:
 
  • Haha
  • Wow
Reaksjoner: Grendel og reldor
Generelt er hvem som drar spøken, og hvem det er som ikke skjønner den (eller syns det var gøy) ganske irrelevant.

I den fysiske verden er det veldig mye lettere å se de små nyansene i språk, tone, mimikk og situasjon, som skiller spøk Frau alvor. Eller uskyldige kommentarer fra små stikk.

På diskusjonsfora er det derfor ofte et større "mulighetsrom" i forhold til hva intensjonen egentlig er bak ulike poster.

Mitt råd for minst hodebry og et godt liv er som følger:

1. Stort sett er alle innlegg her på Tidssonen er frie for personangrep eller sure stikk mot andre medlemmer. Selv innlegg som kan være klønete formulert eller uklare.

2. Ikke velg å tolke alt i den absolutt verste/mest negative/mest ondsinnede måten man kan strekke et innlegg til å kanskje være.

3. Er man i tvil hva avsender egentlig mener – spør. Det kan gjøres direkte i tråden, men også på PM.

4. Ser man noe man ikke "liker" (men som ikke bryter med våre regler)? Scroll videre.

5. Gjentas det at man ser ting man ikke "liker"? Bruk funksjonen "Blokker".


Samtidig vil jeg minne om to andre ting:

1. Personangrep og trakassering på Tidssonen er forbudt.
Bruk funksjonen "rapporter" på innlegg om man føler seg utsatt for dette – ikke gå king kong kung fu bananas og sleng med leppa tilbake. Man kan ikke komme gråtende til mor om man selv går til motangrep.

2. Ja, det strider faktisk mot reglene å gå "off-topic".
Men grensen er ikke alltid så tydelig, og moderatorteamet får ikke med seg alt. Her vil rapporteringer av innlegg være både til hjelp og en god pekepinn for når vi skal steppe inn. Så bruk "rapporter" om man mener noe fart av sted for langt.

Jeg har notert korreksjonene fra forumets eier - og spørsmålet om du kan være så snill og slette brukerkontoen min står ved lag.

Så registrerer jeg at en spøkefull kommentar om at «uret oppbevares på bevæpnet adresse» er blåst langt ut over alle proporsjoner og at bemerkningen om at dette faktisk var et forsøk på ironi bare brakte enda mere ved til bålet.
 
Skjønner ikke helt, må han sjaue våpen i flere timer for å komme fram til klokka? Er det Burt Gummer som selger?
Ellers må vel dette være en ganske real pris om noen skulle være på utkikk etter en TH Monaco?
 

fin homage!

Dette kan jo neppe stemme at er gull? De selger hvertfall ingen på nettsiden sin nå... om så er tilfelle kan den jo smeltes om til et fint skohorn
 

Fin annonse for klokke til 600 papp... blir fysen av slikt!!

Hadde også tenkt å posten den her.
rams.gif
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor

CB4A8578-EA79-4D6F-AC92-4FA02ABA5AC0.jpeg

Riiiiight
 
Søker man opp telefonnummeret som er oppgitt på de to Daytonaene, og deretter navnet, finner man en person som har en mindre ryddig historikk. Det er et herlig sammensurium av småsvindling, en aprikosgård i Spania, en flytende lakseopprettsplattform som sank kort tid etter den ble sjøsatt, pengeinnkreving fra både norske torpedoer og russisk mafia, og forholdsvis nylig mistanke om utstrakt hallikvirksomhet i leide leiligheter.

Interessant lesing, men ikke en jeg ville hatt noe med å gjøre gitt.
 
Søker man opp telefonnummeret som er oppgitt på de to Daytonaene, og deretter navnet, finner man en person som har en mindre ryddig historikk. Det er et herlig sammensurium av småsvindling, en aprikosgård i Spania, en flytende lakseopprettsplattform som sank kort tid etter den ble sjøsatt, pengeinnkreving fra både norske torpedoer og russisk mafia, og forholdsvis nylig mistanke om utstrakt hallikvirksomhet i leide leiligheter.

Interessant lesing, men ikke en jeg ville hatt noe med å gjøre gitt.

Dette er jo manuset for Exit sesong 3! :D
 
Her sammenligner man like gjerne med an annen modell:ROFLMAO: , på Chrono24:rolleyes:
 
Her sammenligner man like gjerne med an annen modell:ROFLMAO: , på Chrono24:rolleyes:
"Du skal se nøye for å se bruksmerker...."
1619512792048.png

1619512799839.png

1619512809154.png
 
Søker man opp telefonnummeret som er oppgitt på de to Daytonaene, og deretter navnet, finner man en person som har en mindre ryddig historikk. Det er et herlig sammensurium av småsvindling, en aprikosgård i Spania, en flytende lakseopprettsplattform som sank kort tid etter den ble sjøsatt, pengeinnkreving fra både norske torpedoer og russisk mafia, og forholdsvis nylig mistanke om utstrakt hallikvirksomhet i leide leiligheter.

Interessant lesing, men ikke en jeg ville hatt noe med å gjøre gitt.
Det er intet i den annonsen som stemmer, tlf.nr, adresse, navn. Er det gjennomført bløff?
 

Folk eier ikke skam, lå nettopp en identisk til 70,000