Gullkorn fra Finn.no

Sikkert medlem av klokkeristeriet. Ser at sub går for dobbel pris på bruktmarkeder, så hvorfor ikke speedy også? :D
 
Skal sies at nye Speedy Pro SS nå har veiledende pris på 77600kr.
Omega har gått temmelig bananas med prisøkningen. Men er likevel et helt latterlig påslag dette.
 
Hissig type

25EF6C8D-90DF-464F-BB93-AFF685631C4A.jpeg
 

Han nevner "Saphir" og det er ikke som "sapphire".
Saphir med en P er ekte edelstein som ble håndhøstet i gruvene (mest sannsynlig i Sri-Lanka).
Der snakker jeg om fargeløs korund (corundum) som må bli ekstra ren og fullstendig gjennomsiktig.
Derfra trenger man en minst 800 karat stein for å kutte 2 krystaller for en Speedmaster (en front og en bakk).
Noe som koster...
Hallo! :mrgreen:
 
  • Haha
Reaksjoner: Maz19 og Grendel
Litt amper i humøret. Leste jeg riktig - på «bevæpnet adresse». Æh..... bør noen varsle politiet? Virker ikke helt stabil denne kroppen.

Og hva politi skulle gjør til en mann som eier et våpen på en lovlig måte og som sier det på internet?
Jeg er ingen advokat men vi bor ikke i Nord-Korea enda...
 
Samt, det er da vitterlig en Speedmaster på bildet, ikke en seamaster..

Litt amper i humøret. Leste jeg riktig - på «bevæpnet adresse». Æh..... bør noen varsle politiet? Virker ikke helt stabil denne kroppen.

Vi ligger godt oppe på lista over våpen per capita, derfor er det naturlig å anta at det er veldig mange "bevæpnede" adresser der ute. Ingenting å uroe seg for, antall ugjerninger utført med lovlig eide våpen er forsvinnende få. Strengt talt ganske få selv med ulovlige våpen, dog har det vært et par av det grovere slaget siste tiden. Får skylde på koronaen for det også?
 
Og hva politi skulle gjør til en mann som eier et våpen på en lovlig måte og som sier det på internet?
Jeg er ingen advokat men vi bor ikke i Nord-Korea enda...

Samt, det er da vitterlig en Speedmaster på bildet, ikke en seamaster..



Vi ligger godt oppe på lista over våpen per capita, derfor er det naturlig å anta at det er veldig mange "bevæpnede" adresser der ute. Ingenting å uroe seg for, antall ugjerninger utført med lovlig eide våpen er forsvinnende få. Strengt talt ganske få selv med ulovlige våpen, dog har det vært et par av det grovere slaget siste tiden. Får skylde på koronaen for det også?


Nei, humor og ironi kan være kompliserte greier, særlig natt til søndag :sleep:
 
Redigert av en moderator: