Gullkorn fra Finn.no

Kjenner ikke årsaken, men jeg synes at når en tråd blir redigert av en moderator også stengt så burde det i det minste bli gitt en årsak. Var det fake?

Brukerkonto merket "deleted member" er brukere som selv har ønsket sletting. Hver og en kan selv vurdere hvorfor...

Selv har jeg problemer med å vurdere sluttproduktet - men jeg mener det var mye i historien som ledet frem til sluttproduktet som ikke hang på grep. Kassen som er avbildet i Finn-annonsen, som skal ha vært utgangspunktet for renoveringen, er mildt sagt tvilsom. Jeg stusser også på den opplyste prisen på totalrenoveringen, og at en AD faktisk ville tatt i en slik franken - det er jo ikke omdiskutert at skive var "refinished" (eller rett og slett fake) og at lenken ikke var ekte.

Disse fakta, i kombinasjon med at kasse og baklokk skulle være ekte og i tilnærmet NOS-tilstand, leder for min del til at alle varsellamper lyser rødt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Brukerkonto merket "deleted member" er brukere som selv har ønsket sletting. Hver og en kan selv vurdere hvorfor...

Ja det blir noe helt annet, da har jeg misforstått og trodd at det var moderator som slettet det og ikke etter ønske fra brukeren selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Slike annonser synes jeg er latterlige , er du selger synes jeg du skal sette pris.:rolleyes:

Tekst i annonsen ;
" De vintage er ikke prissatt men vet du hva dette er, vet du også prisleie.
Detaljer, verk, serienummer ++ ved seriøs kontakt.
Jeg ser det ikke som min oppgave å være prisledende, markedsmessig fornuftig hvor begge parter er stikkord.
Les deg gjerne opp i forkant av kontakt.
Kom deretter med fornuftig bud.
Ufine skambud er ikke ønsket og vil ikke besvares. "
 
 

Vedlegg

  • 2020-11-04.png
    2020-11-04.png
    288 KB · Visninger: 0
  • Haha
  • Wow
Reaksjoner: reldor og netrom71
Jeg har faktisk aldri prøvd kukireim før, har dere?

JA

Fra en tidligere post:

33575882-AB54-430F-89F3-9C3C22CBF104.jpeg

I 1998 samarbeidet tidligere urmaker Petlund (Jessheim) med Slovenske Kuki om en serie reimer laget av steinbit skinn. Det ble også laget reimer i elgskinn. Solgt som suvenirer.

Myke og behagelige reimer i flere farger. Grå er naturfargen.

https://www.kuki.si/history/
 
JA

Fra en tidligere post:

33575882-AB54-430F-89F3-9C3C22CBF104.jpeg

I 1998 samarbeidet tidligere urmaker Petlund (Jessheim) med Slovenske Kuki om en serie reimer laget av steinbit skinn. Det ble også laget reimer i elgskinn. Solgt som suvenirer.

Myke og behagelige reimer i flere farger. Grå er naturfargen.

https://www.kuki.si/history/
Helt enormt! Kunne aldri falt meg inn å google om noe faktisk heter kukireim :)
 
Når du får dårlig samvittighet av å ha kjøpt for dyr klokke. Da er det bare å selge videre med et ydmykt pristillegg på 10k , and sleep like a baby #saintVis vedlegg 219885

Jeg spurte vedkommende om klokken ikke innfridde hans forventning, siden han skulle selge den 2 dager etter han hadde ventet i 2 år på denne. Ikke uventet ble kommentaren slettet og et nytt avsnitt ble lagt inn i annonsen :rolleyes:

20201105_232031.jpg