Gullkorn fra Finn.no

120k fra NWT på fredag.
155k fra invistor-Bakke i dag.

Som NWT pleier å si: Lykke til!

Og, stor humor at begge er like elendige til å ta bilder.


Vis vedlegg 135233

Vis vedlegg 135235


Noe som ikke stemmer her.
Denne Ruben Bakke og klokkemannen driver en scam og selger begge fra samme varelager.
Flere av klokkene Ruben har for salg har vært annonsert av NWT tidligere

Hvordan de tenker er ikke lett å se, men den klokken ble ikke solgt for 120K, men overført til Bakke og lagt ut for et høyere beløp

Om jeg kan dokumentere dette spør du ?


Skjermbilde 2019-02-25 kl. 02.17.33.png
 
Noe som ikke stemmer her.
Denne Ruben Bakke og klokkemannen driver en scam og selger begge fra samme varelager.
Flere av klokkene Ruben har for salg har vært annonsert av NWT tidligere

Hvordan de tenker er ikke lett å se, men den klokken ble ikke solgt for 120K, men overført til Bakke og lagt ut for et høyere beløp

Om jeg kan dokumentere dette spør du ?


Vis vedlegg 135272

Jeg tviler ikke på det du sier, men forstår ikke hva de får ut av det? Hvem blir scammet? Det er til slutt kjøper av klokken som må bestemme seg for om han har gjort en god deal eller betalt overpris
 
De prøver å etablere et marked for hva disse klokkene skal koste, men de som er interessert i klokker i dette pris-sjiktet er vel stort sett forholdsvis oppdatert og oppegående. Mer enn hva man kan si om NWT og han andre fjolsen. #MensaMedlem?
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
De prøver å etablere et marked for hva disse klokkene skal koste, men de som er interessert i klokker i dette pris-sjiktet er vel stort sett forholdsvis oppdatert og oppegående. Mer enn hva man kan si om NWT og han andre fjolsen. #MensaMedlem?

Det er mulig de er fjols begge to, men dette er ikke en scam i mine øyne. Det er ikke første gang noen har en utropspris på fantasinivå, uten at de nødvendigvis faktisk får det de ber om.
Jeg både tror og håper at vintage Rolex-kjøpere er over snittet oppegående på hva priser angår, og kan ikke se at to personer med et svært begrenset andel av det totale Rolex markedet på finn.no kan påvirke noe som helst.
 
Selvsagt er det en scam!
Om jeg selger en ting til 1000,- kroner og markerer den som solgt mens jeg i realiteten ikke har solgt den, og en kompis deretter legger den ut til 2.000,-, så er det en scam i mine øyne. Det er manipulering av markedet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mitch Rapp
Mulig du ikke ser det men greit å vite at de samarbeider og ikke alltid har drevet lovlig. Ja folk kan forandre seg. Men jeg hadde ikke kjøpt en binders av dem om så var. Greit at vi her på TS kan informere hverandre om hvem de to gutta er. Hadde de gjort alt stuerent så ok for meg, men når dem fortsetter og forsøker å manipulere markedet så har dem ikke forandret seg mye spør du meg.
 
Mulig du ikke ser det men greit å vite at de samarbeider og ikke alltid har drevet lovlig. Ja folk kan forandre seg. Men jeg hadde ikke kjøpt en binders av dem om så var. Greit at vi her på TS kan informere hverandre om hvem de to gutta er. Hadde de gjort alt stuerent så ok for meg, men når dem fortsetter og forsøker å manipulere markedet så har dem ikke forandret seg mye spør du meg.
Vet ikke om de selger på kommisjon for opprinnelig eier av denne. Vedkommende ga i alle fall en litt litt shady historie og pris på denne til meg for seks uker siden på 80K. 90% sikker på at dette er samme klokka etter å ha sett igjennom bildene han sendte meg. Et prishopp på 70K for en klokke hvor skiva ser bakt ut er litt drygt syns nå jeg. Men nå er jeg ingen vintage ekspert heller....
 
Selvsagt er det en scam!
Om jeg selger en ting til 1000,- kroner og markerer den som solgt mens jeg i realiteten ikke har solgt den, og en kompis deretter legger den ut til 2.000,-, så er det en scam i mine øyne. Det er manipulering av markedet.

Jeg forsøker ikke å forsvare disse to sin adferd, men for å kalle det en scam må noe ulovlig ha skjedd. Det har det ikke så langt jeg kan se. Foreløpig er ingen svindlet og ingen lover er brutt.
Det de driver med er å jazze opp prisen, som ikke er noe værre enn det alle invistorene som kjøper ny Rolex på Bjerke gjør, for så å selge den for dobbelt pris på finn.no etterpå. En uting, men slett ikke ulovlig.

At disse to muligens er straffedømt for momssvindel tidligere sier vel mye om at alle burde skygge av banen, men det vi diskuterer nå er prisjusteringen, og hvorvidt det er en scam eller ikke.
 
Jeg forsøker ikke å forsvare disse to sin adferd, men for å kalle det en scam må noe ulovlig ha skjedd. Det har det ikke så langt jeg kan se. Foreløpig er ingen svindlet og ingen lover er brutt.
Det de driver med er å jazze opp prisen, som ikke er noe værre enn det alle invistorene som kjøper ny Rolex på Bjerke gjør, for så å selge den for dobbelt pris på finn.no etterpå. En uting, men slett ikke ulovlig.

At disse to muligens er straffedømt for momssvindel tidligere sier vel mye om at alle burde skygge av banen, men det vi diskuterer nå er prisjusteringen, og hvorvidt det er en scam eller ikke.

Tja, gitt at det som beskrives her er riktig så forsøker de jo å etablere at klokken ble solgt for XX, når den i realiteten ikke er solgt. Det bidrar til å etablere en pris for den type objekter, som ikke nødvendigvis er reell, og det er egnet til å kunne lure enkelte. Så kan en alltids si at det er kjøper som må gjennomskue dette, men det gjør det ikke noe mer moralsk riktig fordi.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Mitch Rapp
Jeg tviler ikke på det du sier, men forstår ikke hva de får ut av det? Hvem blir scammet? Det er til slutt kjøper av klokken som må bestemme seg for om han har gjort en god deal eller betalt overpris

Scam ( mulig jeg kunne moderert den påstanden ) kanskje først og fremst mot Staten ( som de har for vane å gjøre ) og ikke mot kjøpere på finn ?

Jeg tenker at dette først og fremst skader troverdigheten til de to personene, og basert på historikken deres kanskje dette viser at de enda ikke har lært å gjøre alt etter boken ?
 
At noe er shady her tviler jeg ikke på. Kanskje særlig dersom tidligere eier har oppgitt annen historikk. Men å jazze opp prisen på denne måten, det er enten verdens dårligst utførte scam, eller noe jeg ikke skjønner. Hvis de var ute etter å scamme, så burde jo førstemann lagt klokken ut til høy pris, deretter markert som solgt, og så andremann legge den ut marginalt lavere. Men at det akkurat ble solgt en lik klokke mye billigere bidrar vel neppe til folks kjøpelyst?