Gullkorn fra Finn.no

166989

ikke veldig klokke relatert. Men en død-levende stein hørtes vel ikke helt stabilt ut?
 
Redigert:
Pass opp for denne på Finn!

Ikke gull-korn, men franken. Dette skal være en Omega Seamaster referanse 168.023 fra 1968-1969, med kronometer-sertifisert kaliber 751-verk. Det har den for så vidt, men noen kreative sjeler har byttet ut broen (!) med en fra kaliber 562, slik at den både har feil kaliber- og serienummer:

167345


Verket som broen er "stjålet" fra har produksjonsdato 1962 (19 millioner). Avslørende også at finish på broen er forskjellig fra resten av verket... :) Her kan man fort bruke 10.000 på noe mer eller mindre skrot.

EDIT: En annen morsom sak er tannhjulet som sitter fast i rotoren nederst. :D Bildet skal visstnok være fra før service, får håpe at urmakeren fant en plass for dette tannhjulet før det ble levert ut til kunden igjen.
 
Redigert:
MOY-testen, gjelder det kun constellation eller andre modeller også?

Ja, det kan være en god førstesjekk også for COSC Seamastere. Men vanligvis ser jeg mer etter generelle uregelmessigheter i fonter, størrelse og plassering. MOY er godt kjent hos restaurerere, så de fleste fikser den. Da må man se etter andre ting for å bestemme om det er en re-dial.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
  • Liker
Reaksjoner: reldor
:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Ettersom den antakelig er borte før jeg får sagt kake, så legger jeg ut et bilde av galskapen o_O


167729
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel