Gullkorn fra Finn.no

Vel - det er vel bare å la være å kjøpe den?

Scenario: Du har en tilsvarende modell som du ønsker å selge. Selger du til "cost-price" eller prøver du å gjøre penger på den? Most likely sistnevnte...

Jeg setter meg ikke på venteliste i utgangspunktet for å gjøre penger på et ur. Om det er slik at jeg har veldig lyst på en klokke, og det er ventelister på den, finner jeg ut før jeg setter meg på venteliste om dette er rett ur jeg vil ha eller ikke. At kjøpere selger klokken 1 dag etter handel fra AD med påslag, og grunn at den ikke var som forventet - er bare oppgulp for å fremstå mindre profittjager, men alle oppegående mennesker gjennomskuer oppgulpet.
 
  • Liker
Reaksjoner: kvamsky og rakerholm
Jeg setter meg ikke på venteliste i utgangspunktet for å gjøre penger på et ur. Om det er slik at jeg har veldig lyst på en klokke, og det er ventelister på den, finner jeg ut før jeg setter meg på venteliste om dette er rett ur jeg vil ha eller ikke. At kjøpere selger klokken 1 dag etter handel fra AD med påslag, og grunn at den ikke var som forventet - er bare oppgulp for å fremstå mindre profittjager, men alle oppegående mennesker gjennomskuer oppgulpet.
Og hvis du ser litt lengre enn nesa di, hva om en person har kjøpt en klokke brukt til langt over veiledende pris (les markedspris), har klokken en stund men ønsker å fortsette klokkehobbyen sin, og må da selge for å frigjøre midler. Mener du da denne personen skal være den eneste i markedet som ikke ber om markedspris, men som er dum(snill) og selger til veiledende, eller litt lavere, siden den er brukt?
 
  • Liker
Reaksjoner: Collettmuller
Og hvis du ser litt lengre enn nesa di, hva om en person har kjøpt en klokke brukt til langt over veiledende pris (les markedspris), har klokken en stund men ønsker å fortsette klokkehobbyen sin, og må da selge for å frigjøre midler. Mener du da denne personen skal være den eneste i markedet som ikke ber om markedspris, men som er dum(snill) og selger til veiledende, eller litt lavere, siden den er brukt?

For det første, 190k er ikke markedspris på denne, og ikke det selger har betalt. og 2. @scharnke kan avkrefte eller bekrefte om han kjøpte av forhandler, eller second hand (maks 150k)

Du er jo rett og slett rimelig naiv.
 
For det første, 190k er ikke markedspris på denne, og ikke det selger har betalt. og 2. @scharnke kan avkrefte eller bekrefte om han kjøpte av forhandler, eller second hand (maks 150k)

Du er jo rett og slett rimelig naiv.

Vel - jeg spør meg selv igjen.... Hva i all verdens navn og riker hadde du gjort? Solgt den på minuttet, eller lagt den ligge noen dager og gjerne fått vesentlig mer? Jeg vet svaret...
 
  • Liker
Reaksjoner: MrMstone
For det første, 190k er ikke markedspris på denne, og ikke det selger har betalt. og 2. @scharnke kan avkrefte eller bekrefte om han kjøpte av forhandler, eller second hand (maks 150k)

Du er jo rett og slett rimelig naiv.

Man skal kanskje ikke være så bastant med å kalle andre naiv når man selv trodde følgende om Bjerke:

Det ble bare rot med diverse sitat her, men om det stemmer at Norges største urmakerforretning bruker ord som sveise til håndleddet og øks med onkel fra Toten(?), og er seriøse, så er de ganske på vidda. Og jeg sa aldri at Mathfjeld løy.
 
Hei nettroll... ja du ja... hva faen har denne idiotiske diskusjonen med Gullkorn fra Finn.no å gjøre? Et par kommentarer i ny og ne er innafor det, men å lage diskusjoner ut av ingenting og kalle folk du ikke kjenner ditt og datt, blir bare helt dust. Skjerp deg!! Slutt å spamm denne tidligere artige tråden med dine idiotiske kommentarer og konspirasjoner....
 
Er bare å si hva dere vil, men er ved flere anledninger postet andre TS-annonser i denne tråden, det får ingen oppmerksomhet. Og @Mitch Rapp, det er vel ytterst trangsynt. Samtlige som har handlet med meg her inne, vet jeg er en hyggelig og ryddig kar, alltid. Aldri noe tull. De velger som regel la være å delta i hylekoret mot meg, selv om noen av kommentarene mine kan være upopulære, fordi de vet jeg er hyggelig og ryddig. Så de som ikke har kjennskap til meg, hyler i mot i flertall. Samt flere her inne som har postet liknende "drømmerannonser" på pris, men dette går upåaktet hen da enkelte i kjernen har tendens til rævsleike hverandre i det daglige. Det orker ikke jeg;)

Ett eksempel er @willandern sin Omega Seamaster 300 LE som ble kjøpt på salg, for så annonsert her inne til høyere pris. Flere av de daglige traverne som hadde ett ord de skulle si da, og det i negativt favør.

Så.. folkens, ta den dobbeltmoralismen deres ett annet steds.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: rakerholm
Det er noe med tonen du tar @Andreaskh når du "angriper" folk her inne. Det er rett i beast-mode uten filter. Men om det er slik du vil bli oppfattet, be my guest
 
Sitter og titter på @Gin sitt irritasjonsinnlegg (med sinnesmiley) om @willandern sin Omega med forsøk på 6 k profitt, hvor selveste @Qwestern har liket. Kan du ikke bare spise dine egne ord, og slette innlegget du rettet mot meg isted?

Edit: jeg har hele veien irritert meg over påslag og profittsøken på ur, uavhengig av selger. At noen velger grille meg for å fronte dette i forumet, men så er selektiv i egen atferd om når det er greit med profitt og ikke, avhengig av selgeren, er vel ganske patetisk.
 
  • Liker
Reaksjoner: kvamsky
*fyrer opp mikrobølgeovnen*
Screenshot_20180210-203853.jpg
 
Det er noe med tonen du tar @Andreaskh når du "angriper" folk her inne. Det er rett i beast-mode uten filter. Men om det er slik du vil bli oppfattet, be my guest

Når folk sleiker hverandre bak, og attpåtil er selektive med når det er ok å ha prispåslag (gjerne en bruker som er kjent, da er det ok, men ikke greit om brukeren er ukjent), da blir jeg ganske oppgitt. Bare søk på willandern på i søkeboksen, så ser du flere kommentarer der hans forsøk på noen lettjente kroner ikke er særlig velkommen av "TS-kjernen"
 
I dag ringte Bjerke meg og spurte om jeg ville kjøpe en av de attraktive subene jeg hadde satt meg på liste for en gang for lenge siden.

Jeg sa «nei», fordi jeg ikke vil ha noen sub nå.

Såpass enkelt kan problemet «jeg får kjøpe en klokke jeg ikke skal ha» løses.