Gullkorn fra Finn.no

Det er en sjarmerende tanke, men sånn som klimaet er i bruktmarkedet om dagen er jeg redd galoppen bare fortsetter. Men det skal bli interessant å se hva som skjer.
Personlig synes jeg PP er et pent ur men prisene er jo helt hinsides IMO. o_O
I realiteten er prisene ikke så verst, men dyrt stål uansett ja :)

Ja, jeg mente generelt for denne modellen. Til å være et stålur med få komplikasjoner er den svindyr! Men den er pen da :)
Joda, pen er den sikkert fortsatt. Var litt på jakt etter den før, men denne invistingsklanen har ødelagt mye av klokkegleden for min del når det kommer til PP/Rolex. Har rett og slett mistet lysten og begynt å se i retning av VC/ALS/Breguet som neste kjøp :) Mye mer spennende fra disse aktørene i min bok

Det at det ligger en 5711R ute til 385' viser jo virkelig hvor absurd dyrt stål det er...
Viktig å ikke forveksle prisantydning og hva de faktisk går for. Lov for selger å tro på julenissen selv om jeg er redd for at vedkommende kan være litt gammel for det. #invistiringir

5711R er en helt annen liga enn 5711. Den er verdt prisen den ligger ute for.

Ja, enig i det, dårlig formulert av meg.

Hadde jeg hatt 3-400' å bruke så hadde jeg aldri i verden kjøpt stålmodellen til en slik pris når det er såpass kort vei videre opp til gullmodellen.

• Liker
Reaksjoner: Qwestern
Veldig spent på PP-kjøret og bruktprisene der når de nå snart økes på noen modeller. Se på den 5711 som ble lagt ut i dag. Tror det er et desperasjonssalg før prisene økes. Funfact er at second hand PP-prisene ikke er der det sies å være i realiteten. PP blir normalt solgt innad i en liten gruppe som gjerne smører på litt verdimessig for å opprettholde verdien senere til egen gunst. Når AD-prisene nå blir justert opp, reduseres antallet på listene da "invistorene" ikke lenger vil tjene penger og bruktprisene således faller. Det er det jeg tror og håper vil skje :)

Brukt PP til (under)veiledende for president! ;)

Tatt ut av AD. Altså er den kun luftet?
6B64E775-EF51-42A9-921B-7E7428E95CD4.png

Joda, pen er den sikkert fortsatt. Var litt på jakt etter den før, men denne invistingsklanen har ødelagt mye av klokkegleden for min del når det kommer til PP/Rolex. Har rett og slett mistet lysten og begynt å se i retning av VC/ALS/Breguet som neste kjøp :) Mye mer spennende fra disse aktørene i min bok
Tim Mosso er helt enig, se fra 50:13

• Liker
Reaksjoner: CaveMan
Tim Mosso er helt enig, se fra 50:13
Ja, er jo egentlig helt sykehus å i det hele tatt vurdere en 5711 til den prisen. Om hele poenget med å ha en slik klokke er å flashe for kollegaer/kompiser, så vær så god. Men det har ingenting med klokkeglede å gjøre. Er jo så sinnsykt mye rått i den prisklassen å velge mellom, bare se på ALS. Blir litt som å velge en Ferrari med Moskvitch motor, kontra å kjøpe en komplett Ferrari.

PP har mye rått de og, det er ikke det. Men denne modellen er så overprisa at det blir dumt

• Liker
Reaksjoner: acnorway og Preacher