Gullkorn fra Finn.no

Skjermbilde 2021-12-17 kl. 13.25.16.png


Skjermbilde 2021-12-17 kl. 13.25.30.png


Skjermbilde 2021-12-17 kl. 13.25.47.png
 
Om noen lar sin hobby styres av hva andre mener så er de svake sjeler.
Jeg bryr meg fuck-all hva andre kjøper, flipper eller investerer i.
Jeg kjører mitt løp. Kun mitt løp.
Greit nok det, men dagens marked blir farget av sneakertraders som kun tenker profitt. Dumt å si at ting var bedre før, men denne hobbyen var definitivt bedre før da man kunne kjøpe nytt, prøve og feile mens man gikk pluss noen kroner her og tapte noen kroner der uten de store innskuddene. My 2 cents
 
Bommer vel litt både mht alder og prissetting her:cool:

Galleribilde
(1/5)

Legg til favoritt
2 har lagt til som favoritt
Rolex Oyster Perpetual 6352
Til salgs
150 000 kr

Hei, Dette er forløperen til Explorer, uret har en rik og betydelig historie. Urmaker sa uret er fra 1926. Rolex patenterte "Perpetual" i 1931, så 1926 er akkurat litt for tidlig. Kan være at kasse/urverk er laget før skiven. Det var mange underleverandører av skiver i tidlig Rolex historie. Uret har blitt åpnet av Urmaker den 6/12. Ikke gjort noen tilstandsrapport på urverk. Trekker og går bra. Det er hairlines;) Automatisk 36mm. Skrukrone Plexi Uret befinner seg i Oslo, og kan sees og oppleves i Oslo & omegn. Stål Rolex 36mm eller større kan brukes som delbetaling. Ring eller send mld for en hyggelig prat.

TilstandBrukt
Torget Klær, kosmetikk og tilbehør Klokker og ur

Ruudsmuud
På FINN siden 2011
10
Utmerket
8 vurderinger
Denne ble lagt ut for salg på TS i går for kr 75 000….
 
Godt klokka får litt luft da :p

Galleribilde
(1/3)








Longines Legend Diver (No Date)

Til salgs

29 500 kr

Lufter klokka.
Sjelden klokke.
Alt er med. Papir, boks, original reim, uoriginal shark mesh lenke og rød nato.
 
Godt klokka får litt luft da :p

Galleribilde
(1/3)








Longines Legend Diver (No Date)

Til salgs

29 500 kr

Lufter klokka.
Sjelden klokke.
Alt er med. Papir, boks, original reim, uoriginal shark mesh lenke og rød nato.
Det er den røde natoen som gjør at prisen ligger der
 
For moro skyld sjekket jeg Chrono24 og der ligger faktisk samme modell/skive til samme pris og også over:oops: Tiffany dial er tydelig in etter at Patek kom med sin utgave.....

Ser nå at det har blitt sjekket før....
 
Redigert:
5903E27E-4ABB-4CA5-A16B-90272B2BD032.jpeg

Altså, jeg forstår til en viss grad marked og etterspørsel etc. Men hva er egentlig forskjellen på sånn som dette og scalping?

Hadde klokka i det minste vært i titan med skrubaklokk så kunne jeg til en viss grad skjønt det, men her snakker vi altså om en klokke hvor kassen er av resin, som vanligvis ligger på 700 kr.

Påslag på 15800 for litt funky farger?
 
For moro skyld sjekket jeg Chrono24 og der ligger faktisk samme modell/skive til samme pris og også over:oops: Tiffany dial er tydelig in etter at Patek kom med sin utgave.....

Ser nå at det har blitt sjekket før....
Har ikke den fargen vært ganske populær en stund? Oppfatter det heller som at PP bare kaster seg på bølgen, som jo er jævlig tragisk kjedelig for en såpass stor bauta innen klokkeverdenen.