Gullkorn fra Finn.no

Vi har det verste foran oss..

01BDD251-C67F-4EDB-9634-8E3FD0CB218E.jpeg
 
Jøss. Noen som har VG+ og kan gi et executive summary? Hvis hele artikkelen er "kjøp billig, selg dyrt" er dette suppe på spiker kjenner jeg.
 
Synes det må være lov å disse de som legger ut klokkene sine til priser som i mine øyne er spinnville eller urealistiske summer. Så kan man likevel ikke utelukke at det finnes noen som er irrasjonell eller desperat nok til å kjøpe.

Likevel synes jeg våre bidrag i denne tråden kan bidra både som a) et kompass når det gjelder markedsverdi på klokker og b) en slags «greed alert» som kan dempe uønskede trekk hos mennesker:mrgreen:

Kanskje våre bidrag får noen til å føle seg dumme hvis de kjøper enkelte av disse klokkene, noe de selvfølgelig er hvis de i det hele tatt vurderer å kjøpe. Så skader det heller ikke at grådige folk eventuelt får litt dårlig samvittighet, noe jeg tviler litt på:rolleyes:
 
Jøss. Noen som har VG+ og kan gi et executive summary? Hvis hele artikkelen er "kjøp billig, selg dyrt" er dette suppe på spiker kjenner jeg.

Jepp. Se etter kupp på finn.no og så selg det til det det egentlig er verdt. Tviler ikke på at det er muligheter til å sko seg på andres uvitenhet og kjøpe opp møbler som egentlig er verdt langt mer, men ser ikke for meg at du kan tjene mer på det enn om du legger inn noen overtidstimer på jobb. Eller lærer deg å investere fornuftig i aksjer/fond.
 
  • Liker
Reaksjoner: EDirdal
Folk flest er noe skruppeløse og blottet for samvittighet om de har fått los på penger. Derimot om en kjøper føler seg dust av å betale dobbel pris for en sub, vil nok ha større innvirkning på flippe markedet
 
Søk på "Gis bort i nærheten" og du finner gull. Masse møbler (ender ofte med å utføre gratis renovasjonstjenester), utslitte dekk og gratis ringpermer. For et par minutter siden var det et ensomt marsvin som skulle gis bort i mitt nærområde, men det ble nok revet vekk :oops:

Screenshot_20201217-092648.png
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlendBA
Søk på "Gis bort i nærheten" og du finner gull. Masse møbler (ender ofte med å utføre gratis renovasjonstjenester), utslitte dekk og gratis ringpermer. For et par minutter siden var det et ensomt marsvin som skulle gis bort i mitt nærområde, men det ble nok revet vekk :oops:

Vis vedlegg 225804
Jeg gav nettopp bort en vugge jeg hadde snekret selv. Usikker på om den hadde noen reell verdi, men satte likevel som catch at de som ville ha den måtte si litt om hvorfor og at den ikke kunne selges videre. Det ble en veldig hyggelig handel og jeg fikk senere bilde av at de hadde brusha litt, redd den opp og hengt på navneskilt til sitt kommende barn.

Jeg plages ikke veldig om det kommer en "finnvistor" og tjener noen slanter, men at de som faktisk ikke har råd og trenger et og annet fra gis bort blir forbigått forsøker jeg å hindre der det er hensiktsmessig.
 
Ja jeg vet, stygt å le, men her ser det ut som kona stakk - når far kom hjem med en Rolex til 500K:rolleyes:.
Vis vedlegg 225805
Jeg vet hva klokka og skiva koster hver for seg, men ikke med dette oppsettet rett fra fabrikk hos Bjerke. Noen som vet hva veil. er på denne?

De har lister på nesten alt i gull og nå om dagen, men akkurat denne tror jeg de klarer å hoste opp ganske raskt. Vurderer noen å kjøpe, så ville i alle fall jeg anbefalt å høre med Bjerke først. Skader ikke kundeforholdet akkurat å kjøpe denne direkte hos dem
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg gav nettopp bort en vugge jeg hadde snekret selv. Usikker på om den hadde noen reell verdi, men satte likevel som catch at de som ville ha den måtte si litt om hvorfor og at den ikke kunne selges videre. Det ble en veldig hyggelig handel og jeg fikk senere bilde av at de hadde brusha litt, redd den opp og hengt på navneskilt til sitt kommende barn.

Jeg plages ikke veldig om det kommer en "finnvistor" og tjener noen slanter, men at de som faktisk ikke har råd og trenger et og annet fra gis bort blir forbigått forsøker jeg å hindre der det er hensiktsmessig.

Nei da, det plager ikke meg så mye heller. For et par måneder siden så var jeg med å ryddet ut et dødsbo, når arvingene og fjerne slektninger hadde tatt det de ville ha var det fortsatt igjen mye sin ingen ville ha. Da er det hyggelig å kunne gi bort i stedet for å kaste og skulle noen tjene en slant på noe ingen av oss andre ville ha, så er det helt greit.

Hvis man er selektiv så er det mye bra som gis bort og det er veldig fint hvis det ender opp hos noen som trenger det. Flott at de som fikk vogga di faktisk brukte den til eget barn:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sean Angus og Grendel
Ski og TV også?
Alt kan flippes. Mye som legges ut på Finn legges ut av folk som gjerne vil bli kvitt ting. De skal flytte, trenger penger, har storopprydning og orker ikke evigheter med pruting per gjenstand, etc, og selger derfor rimeligere enn de vet de kunne gjort. I tillegg vet mange ikke hva ting er verdt. Hvis man f.eks er god på et nisjemarked eller merke, er det lett å tjene noen kroner. Ikke mer enn man kunne tjent på andre ting, som noen kommenterte, men det er jo greit å ha en hobby som ikke koster penger. Jeg har en venninne som finansierer veskene sine med "flipping" av vesker på Finn. Hun har vel vesker verdt like mye som klokkene mine. Mine klokker har ikke finansiert seg selv. :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Jeg vet hva klokka og skiva koster hver for seg, men ikke med dette oppsettet rett fra fabrikk hos Bjerke. Noen som vet hva veil. er på denne?

De har lister på nesten alt i gull og nå om dagen, men akkurat denne tror jeg de klarer å hoste opp ganske raskt. Vurderer noen å kjøpe, så ville i alle fall jeg anbefalt å høre med Bjerke først. Skader ikke kundeforholdet akkurat å kjøpe denne direkte hos dem
Det skivetilvalget plusser på ca 64k på oysterflexvarianten i følge nettsidene til Rolex.
Denne konfigurasjon bør jo da ligge på et sted rundt 460k
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern