Gullkorn fra Finn.no

Ingenting overrasker meg mer nå...
Gul, rød og rosa gikk for HK$ 107,100.

Skal sies at det var et rimelig heftig prisnivå på enkelte av objektene. ;)
_20201129_130325.JPG
 
Nei, argumentet er det ikke noe galt med. Du har selvfølgelig rett i at salgspris og ikke listepris er det avgjørende. Men det nytter like fullt ikke å prute på en klokke til salgs i Norge, og begrunne det med at det er en tilsvarende klokke til salgs på Chrono24 for 10% mindre som man heller kan kjøpe - når det vil koste deg 25% mer enn salgspris å få klokken på chrono24 inn i Norge. Å kjøpe den er jo uansett ikke et rimeligere alternativ for kjøper.

Hva klokken selges for i England er det da vitterlig ingen som bryr seg om, hvis man skal ha en klokke i/til Norge, så lenge man ikke kan kjøpe den billigere, ferdig innmomset, enn andre klokker i Norge.
Godt vi er enige!
 

Ny og ubrukt men stoppet
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor

Ny og ubrukt men stoppet
Kjent problemstilling det der.
_20201207_222609.JPG
_20201207_222638.JPG
 
Ikke akkurat et gullkorn, men blir stadig forbauset når jeg ser at noen annonserer at de «vurderer å selge klokken»:eek:

Betyr vel bare at man ikke gidder selge for enhver pris. Reagerer mindre på det enn når folk skriver "bud under prisantydning blir ikke besvart" når prisen er drømmepris.
 
Vedkommende som vurderer salg av klokke fordi man vurderer kjøp av en annen burde vurdere å holde på med noen annet? Jeg hadde blitt sliten av å vurdere så mye. Er det ikke bare en klokke? Det er min vurdering...
 
Ikke lenge til nyttår...førstemann til mølla!!

https://www.finn.no/201073426
 
Gjør det noe?
Spiller vel ingen rolle hva folk ønsker å selge sine ur for?
Bare ikke å kjøpe hvis man synes det er for dyrt.

Enig. Ser ikke problemet med at folk averterer klokkene sine til drømmepriser. Det er uansett markedet som bestemmer prisen og sluttsummen ender på det noen er villige til å betale.
Misforstå meg rett, jeg er ikke fan av invistorer, men når jeg en dag selv kanskje skal selge noen av mine overprisede rolexer, kommer jeg ikke til å legge meg under markedspris bare fordi noen mener det er for dyrt :)