Gravering/merking av ny klokke

Kjøpte ny Rolex hos Bjerke i går.

Er ikke inngravert noe, så vidt jeg kan se.
Skal på med lupe i morgen, men på Seamasteren min er det godt synlig med nakent øye.

Jeg har ikke bedt de om å la være, så kanskje de har sluttet nå?
 
Kjøpte ny Rolex hos Bjerke i går.

Er ikke inngravert noe, så vidt jeg kan se.
Skal på med lupe i morgen, men på Seamasteren min er det godt synlig med nakent øye.

Jeg har ikke bedt de om å la være, så kanskje de har sluttet nå?
De graverte min 2020 sub, så de praktiserte ihvertfall frem til da. Vil tro det er der, mine er nesten ikke synlige uten lupe og helt umulig å tyde uten.
 
Bjerke får ikke lengre lov å gravere inn NUF-nr av Rolex.
Synd spør du meg, jeg hatt glede av dette nr mange ganger.
 
Bjerke får ikke lengre lov å gravere inn NUF-nr av Rolex.

-Er det bare jeg som synes at endel leverandører (Rolex er ikke den eneste...) begynner å bli litt høye på seg selv? De selger masseproduserte produkter gjennom et forhandlernett, det er jo ikke akkurat et kunstverk der verkets intensjon blir forringet av en (meget) diskret merking.

Om en forhandler ønsker å merke produktene de selger mtp. service eller hva det enn måtte være, så måtte da det være et anliggende mellom forhandler og sluttkunde, og ikke noe produsenten av varen behøver å legge seg borti?
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlendBA
Bjerke-merking er kun hærverk i mine øyne. Glad mine Rolex er kjøpt hos annen AD. Litt på linje med enkelte bilforhandlere som klistrer på et "diskret" merke som avslører hvor bilen er kjøpt :mrgreen: Tommel ned fra meg(n)
 
Ser nå at min Speedmaster fra 1991, også en inngravert et nummer som begynner på "R" etterfulgt av noe som ser ut som fem eller seks siffer. Litt vanskelig å se da det er en del riper etter endlinks.. Er dette et Bjerke-merke, tro?

IMG_0915.jpeg