Grand Seiko-tråden

EE5A0DC1-56AA-42A2-B8FA-9DBD8BC0B538.jpeg

Flott artikkel, @Jon Henrik - bra dekning av GS i det siste.

Jeg har fulgt godt med på GS sin aggressive satsing i nyere tid, men det er uten tvil én ting som går igjen på absolutt alle internasjonale foraer. For hver lansering de senere årene - denne inkludert - så føler jeg det er en hærskare av klokkefans der ute som sitte klare med muspeikeren på kjøp-knappen om det dukker opp en dykker som i det hele tatt kan nærme seg 40mm. Nærmeste vi er pr i dag er 44, og den har begynt å få noen år på baken. De nyeste nå er 46+. Rett og slett ufattelig at de ikke tar grep her.

Jeg er usikker på hva slags dokumentasjon på gjennomsnittlig håndledd de sitter med i dykkeravdelingen på GS, men de skulle tatt seg en rundreise i verden med målbåndet sitt......

:(

Personlig kjenner jeg at interessen for nye modeller får veldig svak puls når det er såpass limiterte utgaver og stive priser. Men, det kommer kanskje noe annet i kjølvannet av de ekstravagante modellene etterhvert.

Ryktene sier at det kommer en GS 40mm diver. Det som kom idag er ikke alt, i tillegg kommer det angivelig flere modeller fra Seiko utover måneden. Er en kilde på wus som treffer rett hver gang, han oppdaterer i en tråd hver når det er noe på gang.

Redigert:
Det vel ingen som tror at de nye urverkene bare blir begrenset til disse jubileumsversjonene?

Slipper GS en ny hi-beat (GMT) med det nye verket? Garantert, og da, da er jeg på med en gang.