Grand Seiko-tråden

<Sikle>

.

Så ja hvis noen her har en pent brukt en de vil la gå videre så.... :D
Kjøpte denne i desember og kan absolutt anbefales! Trodde jeg skulle fylle dressklokke plassen, men den er super allsidig og har derfor blitt brukt mye mer enn forventet. Med noen litt casual remmer så blir inntrykket helt annerledes.

Kjøpte også brukt og i dagens prisgallopp på stort sett alt av merker, så er dette virkelig et godt kjøp :) Lykke til med jakten!
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Tror nesten ikke jeg har sett GS moonphase før. Hvilken modell er dette?
Dette er nok en photoshopmodell ;)

Men Seiko har en avansert månefasepatent som kanskje kan realiseres i en GS-modell?
 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: Loevhagen og OBJ
@speedieThomas - SBGW231 er en flott anvendelig klokke. Kronen på den er relativt stor i forhold til de to andre du nevnte; SBGW291 og SBGW293. Worn&Wound har videoer av begge modelltypene. Forholdet mellom urkassens utforming og kronas størrelse - gjør at SBGW231 er lettere å trekke enn de andre to "44GS"-modellene. Greit å være oppmerksom på, hvis dette med å trekke en klokke manuelt skal være en mest mulig positiv opplevelse fremfor litt plunder.

Her er en video som kan være nyttig å ha sett. Den dekker to av modelltypene du nevner:

 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Fordelen med en SBGW231 er at den kommer på en 19mm alligatorreim, og hvis man har flere GS så er det praktisk da man kan bytte reimer mellom dem. SBGW291/293 er jo 18mm.

Kjøpte en 19mm alligator til en SBGA407 for lenge siden fra kjent selger i Singapore, og kvaliteten er det ingenting å si på. Fordelen er at den passer SBGY011 også selvsagt. Siden de fleste alligator fra GS smaler ned til 16mm, er det også greit å kunne skifte mellom originalspenner på de ulike reimene også etterhvert.

_1240991-jpg.2225400
 
Jeg lurer på om noen kan gjøre meg en liten tjeneste: skulle gjerne ha prøvd SBGW231 på håndleddet. Hvis en TS-frende med den modellen befinner seg i Oslo sentrum på dagtid iblant og kunne tenke seg en hyggelig kafeklokkeprat med den klokka på slep, spanderer jeg kaffen! DM meg :)

(Får ikke modellen ut av hodet. Prøvde Christensen men de har den ikke i liggende til prøving i butikk...)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Henrik C og mr.quick
Litt snodig at de ikke hadde den inne. Men jeg tror ikke de tar inn mer enn en om gangen, så de kan jo nylig ha solgt en.

Jeg har klokka, og bor nære sentrum. Men på hverdager er jeg jo på jobb 4-5 t-bane stopp unna. Hvis andre tidspunkt er aktuelt (eller du stikker innom meg på jobben) så klart du kan få prøvd den. Er redd du kan bli fascinert.
 
Der var jeg visst akkurat for treg. Tror neppe du angrer. :)

Haha jaja, takk for tilbudet iallfall! :)

Det er årevis siden en klokke har satt fyr på hodet mitt på denne måten. Jeg tenkte egentlig at jeg var helt ferdig med kostbare klokker (for meg: alt over 10k verdi) men denne snek seg plutselig inn i skallen...

Jeg har ikke noe virkelig dress-ur i boksen så dette blir kanskje en fin måte å runde ut/av keeper-samlingen?
 
Redigert:
Det _lyser_ dress-ur av denne, passer perfekt til det bruk. Reima er også både behagelig og pen. Ikke at det har hindret meg i å bruke den til hverdags innimellom…

Håper jo at den funker på litt mer casual type lær-remmer også, siden jeg sjelden faktisk går i full dress. Chinos er så pynta det maksimalt blir for meg på jobb... :)
 
Håper jo at den funker på litt mer casual type lær-remmer også, siden jeg sjelden faktisk går i full dress.
Det gjør den definitivt. Har kjøpt 3 casual remmer til den selv og de dresser ned klokka og ser i mine øyne mye bedre ut enn den harde svarte kontrasten fra originalremmen. Gikk for varianter av brunt og grønt som jeg synes kler skivefargen godt. Den grønne har jeg ikke tatt bilde av selv enda så låner Delugs sitt bilde.

Har selv gått mer med den til jeans enn til dress.
AA283775-E61A-4740-9D43-A6450B07FCA9.jpeg
7E2A22CC-4BA2-4D1E-B166-36EC5D5987D1.jpeg
8E434BF7-A9E4-4C62-B7C4-94C94C3144D9.jpeg