Grand Seiko-tråden

Kan nok hende at jeg opplever remmen ulikt fordi jeg har veldig tynne håndledd. Det jeg opplever er at den er ganske så myk og behagelig på midten, men temmelig stiv rundt remfestet... som er det som teller for meg når jeg strammer den. :)
 
Grand Seiko SBGW295:love:
1675173644323.jpeg

1675173667058.jpeg

1675173681738.jpeg

1675173699089.jpeg

1675173713596.jpeg

1675174581877.jpeg
 
Redigert:
Kan man spørre om litt rare ting her?:D Jeg lurte på om lenken til SBGW235 (ref A00A111J0) ville passet med SBGX261?

Jeg har prøvd min lokale forhandler. De var usikre selv, men de trodde nok at noen videre opp i forhandlerkjeden ville kunne gi et svar, men ingen kunne si noe med sikkerhet. Jeg liker beads of rice-lenker godt, men blir «litt» kjipt å bruke så mye på en lenke som kanskje ikke passer.

kanskje det er noen som vet om et alternativ lenke, helst me beads of rice ell. til SBGX261 med 19mm endlinks? Jeg vil så gjerne finne en litt livligere lenke til min GS som jeg bare faller for (som jeg gjorde med A00A111J0 :love: ).Takk så mye for alle svar!:)
 
Kan man spørre om litt rare ting her?:D Jeg lurte på om lenken til SBGW235 (ref A00A111J0) ville passet med SBGX261?

Jeg har prøvd min lokale forhandler. De var usikre selv, men de trodde nok at noen videre opp i forhandlerkjeden ville kunne gi et svar, men ingen kunne si noe med sikkerhet. Jeg liker beads of rice-lenker godt, men blir «litt» kjipt å bruke så mye på en lenke som kanskje ikke passer.

kanskje det er noen som vet om et alternativ lenke, helst me beads of rice ell. til SBGX261 med 19mm endlinks? Jeg vil så gjerne finne en litt livligere lenke til min GS som jeg bare faller for (som jeg gjorde med A00A111J0 :love: ).Takk så mye for alle svar!:)

Hva med denne i 19mm?

https://www.strapcode.com/collectio...metal-ss-bcl20-bps151s?variant=39715660202068

Generisk "straight" end link løsning som passer alle klokker - det blir litt luft mellom kassa og lenka i horna da, men det er jo en relativt rimelig måte å teste ut beads of rice på...

Jeg har opplevd kvaliteten til strapscode som god, har brukt ymse lenker derfra på ymse Seiko-klokker. Liker at de har plenty av microadjust-slots noe f.eks grand seiko lenkene jo ikke akkurat glimrer med.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Isolasjon og Preacher
Har jobbet i kontoret til nåværende kunde snart halvannet år. Den nye sbgw231'en sørget for det første komplimentet jeg har fått så langt om noen klokke her. :) (bare en annen klokkenerd her, ingen andre vet at jeg er klokkenerd hvor stor klokkenerd jeg er)
 
Redigert:
Kjører min egen variant på OWG-måned: Seiko-kvartal challenge.

Klokkesamler-nerding. Trangen til å forenkle, forenkle, minimalisere melder seg med jevne mellomrom. Jeg er fristet til å gjøre noe drastisk: selge sveitserne, og kun kjøre disse tre (de dekker jo hele spekteret fra beater, til allrounder, til dressy). Hadde det vært noe?

1676472217241.png


(Det eneste som ikke funker helt i denne rekka synes jeg er hvit skive på den i midten: ville heller hatt SBGX261 - samme modell, men med svart skive - hvis en SBGX først skulle fylle "allrounder"-plassen i en slik lineup :) )

Men denne fikse ideen roer seg antagelig igjen. Så derfor bare et eksperiment: jeg har puttet de tre sveitserne mine i bunnen av en skuff og lar dem hvile helt i 3 mnd - for å se hvordan det føles etterpå.

I mellomtiden blir det kun klokker fra Seiko Group Corporation på håndleddet mitt. Mens TS snart har "one watch guy"-mars så tar jeg istedet et Seiko-kvartal. (y)
 
Redigert:
Kjører min egen variant på OWG-måned: Seiko-kvartal challenge.

Klokkesamler-nerding. Trangen til å forenkle, forenkle, minimalisere melder seg med jevne mellomrom. Jeg er fristet til å gjøre noe drastisk: selge sveitserne, og kun kjøre disse tre (de dekker jo hele spekteret fra beater, til allrounder, til dressy). Hadde det vært noe?

Vis vedlegg 321783

(Det eneste som ikke funker helt i denne rekka synes jeg er hvit skive på den i midten: ville heller hatt SBGX261 - samme modell, men med svart skive - hvis en SBGX først skulle fylle "allrounder"-plassen i en slik lineup :) )

Men denne fikse ideen roer seg antagelig igjen. Så derfor bare et eksperiment: jeg har puttet de tre sveitserne mine i bunnen av en skuff og lar dem hvile helt i 3 mnd - for å se hvordan det føles etterpå.

I mellomtiden blir det kun klokker fra Seiko Group Corporation på håndleddet mitt. Mens TS snart har "one watch guy"-mars så tar jeg istedet et Seiko-kvartal. (y)

Status så langt: savner å ha på meg Speedmaster og Planet Ocean. Har ikke savnet vintage datejusten i det hele tatt, og den var nok mer i kategorien safe queen enn bruksklokke spesielt etter at SBGW231 kom inn og tok over pen/dress-klokke-showet. Så min eneste Rolex er allerede solgt. :) Onward!
 
Redigert: