Grand Seiko-tråden

1663970425588.png

Røverkjøp:mrgreen:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Ha ha.. Har tidligere vært usikker på om jeg skal velge SBGA413 eller SBGA415. Valget ble enklere nå:mrgreen:

Løp og kjøp! Kan noen forresten fortelle meg hvor jeg skal løpe:unsure:
 
Ha ha.. Har tidligere vært usikker på om jeg skal velge SBGA413 eller SBGA415. Valget ble enklere nå:mrgreen:

Løp og kjøp! Kan noen forresten fortelle meg hvor jeg skal løpe:unsure:

Har du prøvd Urmaker Christensen i Stortingsgaten?

De har i alle fall SBGA413 på hjemmesiden, riktignok med en null ekstra på prisen sammenlignet med grand-seiko.com :giggle:

 
  • Liker
Reaksjoner: Mortbecken
Denne er høyt på ønskelisten. Her klarte du virkelig å få frem hvor vakker den er! Passer godt til høsten her hjemme. Må spørre, er den nyervervet?
Takk. Ja, det er den. Vurderte denne en stund og tenkte en del frem og tilbake før jeg valgte å kjøpe en såpass spesiell GS. Grøn linenmønstret urskive, gullfargede visere og timemarkører på en klokke som ellers er i stål er i utgangspunktet ikke noe jeg har funnet pent. Det samme tenkte jeg med Cartier: Firkanta klokke. Romertall. Huh - stygt - men når de ulike elementene kommer sammen i en helhet desigmessig, så klikker det på plass. Så også med SBGH271. :)

Det hjelper også at jeg finner 62GS-urkassen som ekstremt pen. SBGH273 (blå) ogg SBGH271 (grønn) i stål med de polerte sidene på urkassen uten bezel, har medført at min tidligere tanke på en Day-Date ikke lenger er der. Bærekomfort på 62GS-urkassen og finisjeringen gjør SBGHxxx til en fantastisk klokke å se på og bruke.

_1240431-jpg.16968277
 
Gratulerer med nytt ur! Takk for at du deler dine betrakninger.
Når jeg prøvde den på hos urmaker tenkte jeg at den både var unik og spessiell. Ikke et ur jeg trolig kommer til å bruke hver dag, men når jeg først bruker det..."wow". Det er det jeg tenker er det unike med Grand Seiko. GS har en kvalitet som får meg til å tenke på hver detalj og hardt arbeid som gikk med på å designe og prodsere uret. Er det ikke bare vakkert å kunne eie noe som gir deg glede hver gang du ser på det :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19