Grand Seiko-tråden

Green Birch SLGH011
Grand-Seiko-Hi-Beat-Green-Birch-SLGH011-Calibre-9SA5-introducing-6-768x512.jpg
 
Grand-Seiko-Heritage-44GS-55th-Anniversary-SBGW289-Sakura-Kakushi.jpg


Grand Seiko har presentert yet another limited edition som feirer 44GS. Men hva gjør vel det, når det ser så bra ut? ;)

 
Det er vanskelig å ikke like denne modellen veldig, veldig godt.. Det har gått litt «hardt» for seg med klokkekjøp de siste månedene, men håper på å få skrapet sammen til et eksemplar i løpet av året.

Har forøvrig også veldig sansen for videoene til Brandon Menancio på youtube!

 
Det er vanskelig å ikke like denne modellen veldig, veldig godt.. Det har gått litt «hardt» for seg med klokkekjøp de siste månedene, men håper på å få skrapet sammen til et eksemplar i løpet av året.

Har forøvrig også veldig sansen for videoene til Brandon Menancio på youtube!

Har du sett den live?
Den er veldig "metallisk".
Søstermodellen med mer "hvit" skive er penere IMO.

Edit: Og hadde den vert 22mm lugwidth, og ikkje 20 hadde de hatt en kjøper her med meg og...
 
Har du sett den live?
Den er veldig "metallisk".
Søstermodellen med mer "hvit" skive er penere IMO.

Edit: Og hadde den vert 22mm lugwidth, og ikkje 20 hadde de hatt en kjøper her med meg og...
Ja, har sett den live , og sammenlignet de to et par ganger..

Jeg synes den «hvite» 009 har en mye kjedeligere skive - jeg liker spillet og «grovheten» i skiven på 005..
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Dere som har GS, hvor utfører dere service? Er det kun AD, som sender uret til moderlandet som gjelder?... eller finnes det dyktige lokale urmakere som vil jobbe på et GS urverk? Har hørt med Ur-Tjenesten og Oslo Ur-Service, og de tar ikke denne jobben.
Det gjelder forsåvidt ikke en GS klokke, men en MM300 med 8L35
 
Hvis du kun skal ha service på urverk uten re-finisjering (TS-begrep), så sendes ikke GS-en nødvendigvis til moderlandet - men til service senter i Europa (NL).
 
  • Liker
Reaksjoner: seikoskar
Hvis du kun skal ha service på urverk uten re-finisjering (TS-begrep), så sendes ikke GS-en nødvendigvis til moderlandet - men til service senter i Europa (NL).

Fikk svar fra Urmaker Christensen. Sendes til Nederland. Koster ca 8500,- for full service av urverket.
Hm… må da finnes en urmaker i Norge som kan gjøre dette rimeligere
 
Fikk svar fra Urmaker Christensen. Sendes til Nederland. Koster ca 8500,- for full service av urverket.
Hm… må da finnes en urmaker i Norge som kan gjøre dette rimeligere

Var innom Urmaker Larsen på Storosenteret.
De sender klokken til Tønsberg. Skulle koste 4500,-
Det var ihvertfall en noe mer spiselig pris