Gjett hvilket ur dette er...

Du er inne på noe der, én av de var riktig merke, men man skal vel tippe modell også? Eller?
 
Hmm, dette var ikke lett. Kan det være:

O&W Pilot ref 3095 (venstre):cool:

Denne er skikkelig vanskelig, har vært innom alt mulig av Pilots, det ser mest ut som en IWC (tall-font og sekundviser), men 6-tallet skulle ikke vært der. Ligner en del på Debaufre Pilot, men ikke helt, eller en Archimede…eller en aristo, nei ..denne greier jeg ikke tror jeg? Nå ahr jeg vært innom alt fra Stowa til Poljot og den er like blank. Kan du gi meg et hint :confused: (oppe høyre)

Dette er en luring, for det er da vitterlig en chronopgraph/alarm ? Kan det være Citizen Dive (Chronograph/Alarm) (nede høyre);)
 
Du har gjort en del research ser jeg ;)

Du har 1 riktig, 1 godkjent under tvil og innom noe på en av de.

Godkjent: O&W Pilot 3095

Godkjent under tvil: Citizen Eco-drive Perpetual Calendar (ikke en chrono)

Ikke så langt ifra: det er en limitert utgave fra en av de nevnte produsenter.
Hint: Holder til i USA, men blir solgt som Swiss Made.
 
...ja, har ikke så mye annet å gjøre på jobben for tiden..:D

Fant den (tror jeg), det er en Debaufre Nav-B Limited Edition.

Flott samling og takk for utfordringen ;)
 
...ja, har ikke så mye annet å gjøre på jobben for tiden..:D

Fant den (tror jeg), det er en Debaufre Nav-B Limited Edition.

Flott samling og takk for utfordringen ;)

Lar den gå, selv om det er litt tynt ;)

Det er en Debaufre Nav-b Wings Of Gold (NFO)

Citizen-klokka er kapret av dama, og de to andre er solgt, så de er ikke i samlingen min lenger, men ellers takk for hyggelige ord :)

Dintur, Nautilus.
 
Hehe, takk.. Brukte ihvertfall litt tid, en av mine kollegaer kom idag med følgende uttalelse: du er nok litt mer enn normalt opptatt av klokker du..;) tror han begynte å bli lei av at jeg surfet klokker på 2 skjermer i flere timer for å finne den siste Pilot'en:)
 
Hva med denne:

6eda20c0.jpg


:)
 
Føkk, trodde den skulle være litt vanskelig :D Jeg er imponert, det er en ML Masterpiece (moonphase..)

Jeg husker ikke eksakt modellbetegnelse heller, men kan sjekke.. :confused:

Din tur Jayeff
 
Føkk, trodde den skulle være litt vanskelig :D Jeg er imponert, det er en ML Masterpiece (moonphase..)

Jeg husker ikke eksakt modellbetegnelse heller, men kan sjekke.. :confused:

Din tur Jayeff

Hehe... Jeg har en Masterpiece selv :)

Jeg har ikke tid til å legge ut noe nå, men jeg skal finne på noe spennende etterhvert :)
 
..way off.. Tror ikke de har noe m corum å gjøre.. Med mindre det en gang har vært samme eier. Prøv igjen:)