Generell snikksnakk

Blood moon tatt av en venn i California.

Image-1.jpg
 
Det har kommet mange spesielle merkedager siste årene.

- Star Wars Day, som var i går (May the forth be with you)
- Pi-Dagen (14 mars)

Tro hvordan folk generelt vil reagere når Porsche-dagen blir etablert! 11 september....

8
 
En morsom oppdatering.....og Paul R er meg. I love Dairy Queen :p

15570789778031650574119.png


Anyway, as to the chance encounter with the AZ Highway Patrol...Seemed like Tuesday, 30 APR 19 was my day to offend a couple of the State Troopers. The first was in Flagstaff where I passed what appeared to be a 'sold at auction' or retired from service Ford Explorer that one could still see the 'old' markings. Turns out it was still in service and driven by a slightly annoyed officer who told me over the public address loudspeaker that he bet I couldn't beat him to the next stop light...actually, he said, "Speed Limit is 55" (I was at 65mph...Oh well.
As to the subject in the picture, Ted has shared, Which is why I say, "If you can't laugh at yourself, there's always someone who can."

US-89/89A junction in northern Arizona. US89A splits off to Lee's Ferry, Jacobs Lake, Grand Canyon North rim...
I stayed on US-89 to climb up the cliffs to Page (Paul R, we came down the hill to get to the South Rim from Page).nice banked sweeping curve and I'd finally passed a bunch of folks and whilst the speed limit drops to 50mph, I was holding steady at 65 mph and the nice officer wanted me to understand that he appreciated the fun factors, I wasn't setting a good example to others. He liked the car and we talked Army (he's Utah National Guard, parents live in the next town over from me) and after about 45 min. of chit chat he gave me a written assessment (warning) and we parted amicably.

The drive home from Ted's was pleasant enough. Monday I drove freeways through Tucson and up to Phoenix where I stopped in to see my Mother-in-law (92). I proceeded north but, jumped off to highways about 60 miles north of Phoenix towards Prescott and then north I-40 at Ashe Fork. As soon as I could, I got on to Historic Route 66 and drove about 20 miles west to Seligman. Spent the night there in the Elvis Suite at Canyon Lodge and got a haircut and shave from Angel at the barbershop/gift shop which is walking distance from the hotel.



Tuesday I was delayed a couple of times (subject already covered) and by the time I got up to Kanab UT, the weather had started to turn ugly. Hail had started to fall in a few spots and unable to get over the mountain (10,000 ft pass Paul R should remember as well) because of snowy roads and summer tires ('Four season' tires don't really mean Snow Tires') I spent a quiet and cold night in Panguitch UT where the power got knocked out from about 10pm until 6:30 Wednesday because of the aforementioned storm.

Wednesday I encountered a small problem so I stopped to check under the hood. Typical older Chevy...can't pass a Dairy Queen.

Spent the last two days paint cleaning (cleaner wax and clay)then polishing the car with a course and then mild compound. It's taken about three passes with the course compound to get the oxidation off the paint. Monday. I'll finish with a fine polish and then wax it. LED Bulbs for all indicator exterior lights is next along with Silverstar (Sylvania) low and hi beams and then get them aimed correctly.
 
410E87A5-D3B8-4571-A9C1-875C6DE90E57.jpeg

Noen som tør komme med teorier om hva dette kan være poenget med? To ubrukte fyrstikker teipet til en ventilasjonskanal i et parkeringshus.
 
Vis vedlegg 145928
Noen som tør komme med teorier om hva dette kan være poenget med? To ubrukte fyrstikker teipet til en ventilasjonskanal i et parkeringshus.

-Om jeg hadde spottet for biltyver tror jeg at jeg ville valgt noe mer diskret, men du kunne jo forsøkt å sette opp fyrstikker over alle plassene, bare for å se om noen blir veldig forvirret...
 
  • Liker
Reaksjoner: Kenneth R
Hehe, jeg var nok veldig dramatisk i tankegangen min. Det er vanskelig å gjette seg til riktig årsak her, men ta fyrstikker av og teip fast en sigarett på samme stedet bare for irritasjon til neste garasjeplass bruker? :D
 
Det har kommet mange spesielle merkedager siste årene.

- Star Wars Day, som var i går (May the forth be with you)
- Pi-Dagen (14 mars)

Tro hvordan folk generelt vil reagere når Porsche-dagen blir etablert! 11 september....

8
Vel, det er en mye bedre dato for pi-dagen, men den kan man dessverre ikke markere i Norge.. Mye av samme grunn som at man ikke markerer Porsche-dagen i USA.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Tidenes app idé kommer gratis her hvis noen tar på seg jobben med å utvikle. Se for deg en ad-block men som fjerner bullshit, må selvfølgelig virke på alle enheter slik at min digitale hverdag blir helt fri for mas om kongehus, reality «kjendiser» og annet uinteressant piss.
 
Tidenes app idé kommer gratis her hvis noen tar på seg jobben med å utvikle. Se for deg en ad-block men som fjerner bullshit, må selvfølgelig virke på alle enheter slik at min digitale hverdag blir helt fri for mas om kongehus, reality «kjendiser» og annet uinteressant piss.
Ble ikke dette laget for et par år siden? Et skript man kunne legge inn alle ting man ikke ønsket å se/lese noe om. Mener å huske det ble laget for å filtrere vekk den prostituerte familien i USA. Karshitians.
Fikk litt mediaomtale faktisk.
 
Krisen var stor i dag!
Det var gått tomt for kaffe.
I kampens hete dukket disse opp.
En reklame for Java-kurs hos Skrivervik Data!
Litt undersøkelser viste at Skrivervik Data var store på 80-90-tallet. Altså forrige årtusen.
Ved å granske baksiden så fremgår det at dette er fra tiden da Skrivervik Data var gått inn i en del av ARK-konsernet. Vi snakker da om 1996.

Dette er eksklusive greier. Vi fant en pose med espresso-bønner, så disse to pakkene med Java er fortsatt uåpnet. Pakkene er i "mint condition". Hmmmmmm, de ordene smakte godt.

Slå til på disse før jeg ombestemmer meg. Det kan være at disse er til salgs, eventuelt bytte mot Rolex. Invisteringsobjekt for fremtiden.

20190605_175513.jpg


20190605_175520.jpg


8
 
De siste dagene har det dukket opp noen popup svindel opplegg på tlf, har surfet på tidssonen de gangene dette har skjedd. Er det TS dette kommer fra eller har jeg fått noe bugs på tlf? Andre som opplever det samme? Tok en skjermdump idag, de andre gangene har vært liknende men med Telenor.
 

Vedlegg

  • 0CAA1823-703D-47FA-8F7C-1CBFA41BA5FF.jpeg
    0CAA1823-703D-47FA-8F7C-1CBFA41BA5FF.jpeg
    100 KB · Visninger: 0
De siste dagene har det dukket opp noen popup svindel opplegg på tlf, har surfet på tidssonen de gangene dette har skjedd. Er det TS dette kommer fra eller har jeg fått noe bugs på tlf? Andre som opplever det samme? Tok en skjermdump idag, de andre gangene har vært liknende men med Telenor.

Jeg får en lignende melding fra Lynet, som er min fiberleverandør, på iPaden.