Generell snikksnakk

@Lynch Jeg får være en liten motvekt ang. Kjells Markiser. Kan nok være lurt å sjekke hvilke underleverandører de bruker i ditt område, og evt. gå direkte til det firmaet hvis de har et bra rykte. Bestilte befaring via Kjells Markiser for noen år siden, og ble da kontaktet av Atum som var representant for Kjells i Stavanger-traktene. Bestilte da plisségardiner (Luxaflex) på alle vinduer i leiligheten, delvis gjennomsiktig mot balkongside, lystett duk mot svalgangside. Egenvalgt farge.

Gikk helt smertefritt for min del, fikk levert akkurat det jeg bestilte og servicen var god. Levert og montert etter ca. 3 uker. Åtte vinduer for 22 000 kr inkl. montering, hvorav ett var et stort stuevindu på ~3x1,5 m der det ble valgt pumpesnor (Smartcord). De andre vinduene i litt ukurante former, og med håndtak oppe og nede for å justere gardin. Aner ikke om dette er dyrt eller billig, men gleden over kvaliteten har vart mye lengre enn irritasjonen over prisen for min del i hvert fall. Iom. at det er på mål så er det snakk om noen få millimeter klaring til karm, bedre enn hva jeg selv har fått til tidligere.
 
Kunne ikke sagt det bedre selv.

Totalrenoverte huset for noen år siden, og det eneste i hele prosjektet som gikk galt var leveringen av solskjerming fra Kjells markiser. Alt som kunne gå galt gikk galt (feil mål, stoffkvalitet, ødelagte varer), og viljen/evnen til å rydde opp var tilnærmet ikke eksisterende. Jeg kom imidlertid greit ut av det, og betalte etterhvert svært lite for det de hadde levert :mrgreen:

Da jeg trengte solskjerming til hytta brukte jeg «uniggardin», målte og monterte selv. Svært rimelig, og 100% resultat og kvalitet.

Det var ca lik hendelse her også. Leverte feil, ødela terrassen vår og nekter å rydde opp. De har klart å lire av seg mange dumme unnskyldninger så langt. Denne er favoritten;
«Våre montører bruker Crocs, så vi kan ikke ha ødelagt terrassen». Dette var i mars og det var snø ute......

Jeg satser også på å komme ok ut av det så fort saken er avsluttet. Blir derimot noen dyre advokatregninger for dem å dekke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Lynch
oi sopass? Takker for tips! 17.000,- for tre vinduer synst jeg var i overkant, da med 30 % avslag
Husk at de priser seg 20-40% opp slik at de kan gi 20-40% rabatt.
Montere selv er enkelt uansett leverandør. Ikke bekymre deg for det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Ungdommen vet jammen å utnytte foreldrene maks under hjemme-karantene.

Mellomste er hjemme siden universitetet stengte i mars.
Jeg skjønner han lever et sparsommelig studentliv til vanlig. Handler på tilbud, og lever stort sett på havregrøt og pasta hvis det han forteller er sant (men han har alltid råd til øl uansett ;) )

Nå har han mulighet til å ta igjen. Ungfolen spiser faen med 4 middager om dagen!!
1. Starter gjerne dagen med gårsdagens middagsrester til frokost.
2. Og er det enda mer igjen så går det ned til lunsj. Så da ryker familiens planer om restemiddag.
3. Så er det vanlig middag med resten av familien.
4. Og er det noe igjen av middagen, så går den ned som kveldsmat.
5. Og er det enda mer igjen, så rykk tilbake til #1 neste dag.

Og bokser med skinke, tunfisk etc spises rett fra boksen som snacks mellom måltidene.

Har ikke sett han har spist en brødskive eller frokostbland siden han kom hjem for 6-7 uker siden.

Merkelig nok er også barskapet og fars øl-lager snart tomt, og jeg tror bestemt ikke det er jeg som har stått for det.

Kan ikke huske det var slik når jeg var ung. Da hadde barn respekt for sine foreldre :mrgreen:

Hvor kan han ha lært det si... :mrgreen:
 
Da har solinor vert på befaring og gitt meg en pris som er 40 % rimeligere enn tilbudet til Kjell’s markiser som i tillegg gav meg 30 % i sitt tilbud. Nå får vi krysse fingrene for at det blir bra, takk for alle tips og innspill tidligere og god helg! @gullet @GrimReaper @Grendel @ErlendBA @Consigliere @West
Da håper vi det blir en bra løsning for deg!
Dette viser bare hvor mye tull/svindel det er i den solskjermingsbransjen!
 
Hva skjer med instagram kontoen til Dufour? La merke til en snodig "min histore" derfra uten å tenke nærmere over saken, og nå poster horological dicktionary at det er noe spennende på gang ang saken i sin historie.

Noen som vet?
 
Hva skjer med instagram kontoen til Dufour? La merke til en snodig "min histore" derfra uten å tenke nærmere over saken, og nå poster horological dicktionary at det er noe spennende på gang ang saken i sin historie.

Noen som vet?

Det er en fake konto.
 
Redigert:
Hva skjer med instagram kontoen til Dufour? La merke til en snodig "min histore" derfra uten å tenke nærmere over saken, og nå poster horological dicktionary at det er noe spennende på gang ang saken i sin historie.

Noen som vet?

Se der ja, nice work! Har fulgt med på horological_dicktionary iløpet av dagen hvor dette ble mer enn antydet, men jeg har ikke sett bevis ennå. Poster du dette på insta blir du månedens helt!
 
Se der ja, nice work! Har fulgt med på horological_dicktionary iløpet av dagen hvor dette ble mer enn antydet, men jeg har ikke sett bevis ennå. Poster du dette på insta blir du månedens helt!

Er mange som har rapportert denne kontoen. Men jeg vil holde dattera utenfor denne greia. Ille nok at jeg postet det her.
 
Er mange som har rapportert denne kontoen. Men jeg vil holde dattera utenfor denne greia. Ille nok at jeg postet det her.
Later til
Er mange som har rapportert denne kontoen. Men jeg vil holde dattera utenfor denne greia. Ille nok at jeg postet det her.

Fair enough. Katta kommer nok, om den ikke allerede har det, ut av sekken uansett.
Må innrømme at jeg føler meg lurt og misbrukt. Her har jeg trodd at jeg liker "the man himself", og så er kontoen fake. I etterpåklokskapen burde man kanskje skjønt at en såpass u-digital mann som Dufour ikke henger på insta.

Åkke som, bra popcorn materiale her jeg sitter forskanset mot basselusker på en øy i Oslobukta.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Dessuten så er det vel mange som kan få hjelp...

Også har han vel kanskje litt bedre tid i hverdagen til å pusle med slikt enn det Dufour har. Dessuten er tilhører han, i motsetning til Dufour, den mer progressive sveitsertyske grenen av faget hvor du (litt satt på spissen) ikke blir ansett som en juksemaker for å ha innlagt strøm på verkstedet.

Når det er sagt så overrasker ingenting da selv min kjære mor har kommet seg på Facebook. Jeg var dog streng, og la umiddelbart ned et krasst totalforbud mot å være "teit mamma" i plenum hver gang jeg legger ut noe - så hun nå ringer meg bare isteden.

However, Kurt Klaus må følges. Takk for tips @Jon Henrik!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Jon Henrik
Håper ikke dette sprer seg til for mange produsenter. :p
_20200430_161905.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Siden mange her snakker om å kjøpe safe, så fikk jeg en link her med mulighet for å bygge en safe selv.

Det ville være et artig og spennende prosjekt.

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet