Generell snikksnakk

Mer aktuell enn noen gang!
Hvem vil vel ha en dyr am-car i oppkjørselen, når denne får ditt hus til å se større ut!

1.jpg
 
Uten paranteser er regnereglene ganske klare.

Parantesene ble bare satt der for å forklare alternativene.
Spørsmålet er hvis man følger BODMAS regelen.
BODMAS ble skapt for å unngå misforståelser på kalkuleringer som er presentert uten paranteser.
Grunnen var nemlig at det fins to måter å se på det.
Men alt i alt er ikke BODMAS fundamental: det er bare en bred enighet.
 
Redigert:
Da har finværet meldt sin ankomst og godt er det men det kan bli for mye av det gode! Er nå på jakt etter plisségardiner til våre glaskarmer i stue, hadde Kjell´s markiser innom i går og fikk tilbud på tre vindu som de skulle ha hele 17.000,- for, noe jeg synst var ekstremt dyrt? Har ikke erfaring med å handle på mål så mulig det er dette en må forvente. Lurer på om noen har noen gode tips til butikker som muligens selger standard størrelser som kan festes på innsiden av glaskarmen?
 
Da har finværet meldt sin ankomst og godt er det men det kan bli for mye av det gode! Er nå på jakt etter plisségardiner til våre glaskarmer i stue, hadde Kjell´s markiser innom i går og fikk tilbud på tre vindu som de skulle ha hele 17.000,- for, noe jeg synst var ekstremt dyrt? Har ikke erfaring med å handle på mål så mulig det er dette en må forvente. Lurer på om noen har noen gode tips til butikker som muligens selger standard størrelser som kan festes på innsiden av glaskarmen?

Vi kjøpte noen plisegardiner på IKEA. Dette var helt greie og enkle varer.

(Jeg vil i alle fall ikke anbefale "Villa Markiser". Jeg vet ikke om de driver med plisegardiner, men vi kjøpte en vanlig verandamarkise der. Denne datt ned etter hvert og ingen bistand. Firma oppleves som useriøst.)

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Da har finværet meldt sin ankomst og godt er det men det kan bli for mye av det gode! Er nå på jakt etter plisségardiner til våre glaskarmer i stue, hadde Kjell´s markiser innom i går og fikk tilbud på tre vindu som de skulle ha hele 17.000,- for, noe jeg synst var ekstremt dyrt? Har ikke erfaring med å handle på mål så mulig det er dette en må forvente. Lurer på om noen har noen gode tips til butikker som muligens selger standard størrelser som kan festes på innsiden av glaskarmen?
Fruen jobbet på Princess tidligere og de leverer på målsøm om du ønsker det. Ikke helt gratis det heller men betydelig billigere en 17k.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Vi kjøpte noen plisegardiner på IKEA. Dette var helt greie og enkle varer.

(Jeg vil i alle fall ikke anbefale "Villa Markiser". Jeg vet ikke om de driver med plisegardiner, men vi kjøpte en vanlig verandamarkise der. Denne datt ned etter hvert og ingen bistand. Firma oppleves som useriøst.)

8

takk for tips, Ikea skal sjekkes ut!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Da har finværet meldt sin ankomst og godt er det men det kan bli for mye av det gode! Er nå på jakt etter plisségardiner til våre glaskarmer i stue, hadde Kjell´s markiser innom i går og fikk tilbud på tre vindu som de skulle ha hele 17.000,- for, noe jeg synst var ekstremt dyrt? Har ikke erfaring med å handle på mål så mulig det er dette en må forvente. Lurer på om noen har noen gode tips til butikker som muligens selger standard størrelser som kan festes på innsiden av glaskarmen?

Hold deg LANGT unna Kjells Markiser og alle selskap tilknyttet deres selskapsstruktur. HD Solskjerming er vel moderselskap.
Det er en gjeng med amatører som prøver å svindle kunder over en lav sko. Bare å Google «selskapene+erfaring» så får du mye dårlig omtale.

KID og princess leverer vel begge markiser på standard mål.
 
  • Liker
Reaksjoner: Skug og Grendel
Hold deg LANGT unna Kjells Markiser og alle selskap tilknyttet deres selskapsstruktur. HD Solskjerming er vel moderselskap.
Det er en gjeng med amatører som prøver å svindle kunder over en lav sko. Bare å Google «selskapene+erfaring» så får du mye dårlig omtale.

KID og princess leverer vel begge markiser på standard mål.

oi sopass? Takker for tips! 17.000,- for tre vinduer synst jeg var i overkant, da med 30 % avslag
 
Hold deg LANGT unna Kjells Markiser og alle selskap tilknyttet deres selskapsstruktur. HD Solskjerming er vel moderselskap.
Det er en gjeng med amatører som prøver å svindle kunder over en lav sko. Bare å Google «selskapene+erfaring» så får du mye dårlig omtale.

KID og princess leverer vel begge markiser på standard mål.

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Totalrenoverte huset for noen år siden, og det eneste i hele prosjektet som gikk galt var leveringen av solskjerming fra Kjells markiser. Alt som kunne gå galt gikk galt (feil mål, stoffkvalitet, ødelagte varer), og viljen/evnen til å rydde opp var tilnærmet ikke eksisterende. Jeg kom imidlertid greit ut av det, og betalte etterhvert svært lite for det de hadde levert :mrgreen:

Da jeg trengte solskjerming til hytta brukte jeg «uniggardin», målte og monterte selv. Svært rimelig, og 100% resultat og kvalitet.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Kunne ikke sagt det bedre selv.

Totalrenoverte huset for noen år siden, og det eneste i hele prosjektet som gikk galt var leveringen av solskjerming fra Kjells markiser. Alt som kunne gå galt gikk galt (feil mål, stoffkvalitet, ødelagte varer), og viljen/evnen til å rydde opp var tilnærmet ikke eksisterende. Jeg kom imidlertid greit ut av det, og betalte etterhvert svært lite for det de hadde levert :mrgreen:

Da jeg trengte solskjerming til hytta brukte jeg «uniggardin», målte og monterte selv. Svært rimelig, og 100% resultat og kvalitet.

Ikke bra å høre i det hele tatt. Godt det uansett ordnet seg for deg. Jeg har undersøkt litt på uniggardin og det virker jo ut til være bra men man monterer selv, godt mulig jeg går for dette!
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Consigliere
Kjøpte en manuell markise fra Europris av alle ting for 2 år siden. Under 2000 spenn.
Har vært helt fantastisk og ser like bra ut i dag. Solide greier.
Europris har også modeller med motor, men jeg har ingen erfaring med de. Det var et bevist valg for meg å velge uten motor.

Tror det var denne: https://www.europris.no/p-markise-gra-bredde-3-meter--utfall-2-5-meter-181201

Vi kjøpte forresten vindskjerming til hytten hos Europris. Utrolig rimelig. Der ble det godt under tusen-lappen for en tykk solid vindgardin. Vi tok med et ekstra feste til verandaen, så da kan vi velge hvilken vei vi vil ha vindstopperen. Den virker og er solid.

8