Fototråden (inspirasjon, tips, triks og utstyr)

Har akkurat bestilt et Canon 6d; X-pro 1 er ikke helt rask nok til å følge 3 åringen og jeg får nytt leketøy :)

Noen som har synspunkter på Sigma 24-105 F4 i art serien?

@Solli Ikke lekt med 24-105 F4, men var ikke veldig begeistret for mitt gamle Sigma 17-70 F2.8-4 (brukte til 7D så tilsvarer ~24-105 - ser for all del at denne er nyere og et prishakk opp)

Men gutfeelingen min sier at du blir lykkeligere med Canon-linse, enten tilsvarende 24-105 F4 med bildestabilisator eller 24-70 (F2.8 med/uten bildestab eller F4 med bildestabilisering - koster hhv 17, 11, 8)

På fullformat kan dog kanskje 70 bli for nært i noen settinger.

JH.jpg

Usikker på om dette fungerer, bruker DB og ikke PB.

Bilde jeg tok for noen uker siden av en kamerat på fisketur. Det er "bekmørkt" ute så han måtte pent stå stille i ti sekunder.

Redigert av en moderator:
Kabel mellom kamera og mobil, eventuelt en egen app? Fungerer knirkefritt til Panasonic hvertfall.

Noen som har tips til en rimligere ringblits? < 500 kr, gjerne ebay.

Kabel mellom kamera og mobil, eventuelt en egen app? Fungerer knirkefritt til Panasonic hvertfall.

Noen som har tips til en rimligere ringblits? < 500 kr, gjerne ebay.

Ser jeg formulerte meg litt dårlig. Snakker om ekstern blits med fjernstyrt trigger fra kamera.

Har forsøkt å lese meg opp på alternativene for dette til Sony Alpha (multishoe), men det ser ut til at utvalget er dårlig, og masse motstridende tips til tredjepartsløsninger som fungerer (eller ikke).