Takk. Har bedt om tilbud fra Gjensidige men de har ikke svart enda.
Gjensidige på meg også, og 1k egenandel, ikke 4k. Verdigjenstand pluss eller noe sånt
Takk. Har bedt om tilbud fra Gjensidige men de har ikke svart enda.
Jeg har bare innbo fra før i gjensidige. Holdt det, resten har jeg i Storebrand siden de var billigst for meg.Snakket nettopp med Gjensidige på telefon, de kunne ikke hjelpe da jeg måtte ha de andre forsikringene mine der også hvis jeg skulle ha klokkeforsikring.
Det er lite aktuelt da jeg har en meget god avtale med Storebrand gjennom akademikerne.
Jeg vil anbefale DNB. Aldri vært noe problem med klokker med eller uten mva-dokumentasjon. Mulig de er litt strengere på splitter nye utenlandske klokker uten mva-dok, hvor det er åpenbart at den ikke er momset inn. Kjøper man dog en brukt klokke i Norge, har man ingen bevisbyrde for mva hos DNB. Gode vilkår og effektive.
Den dyreste klokken jeg noen gang har forsikret hadde en verdi på 85.000kr. Det er et par uker siden. Vet ikke hvor de trekker skillet for hva de ønsker å forsikre uten mva-dokumentasjon, om det finnes noe skille. Mitt tips: få deg en fast forsikringsagent og kontakt han hver gang en klokke skal forsikres.Tja. Dette gjelder ikke for «dyre» klokker, 150-200’+?
Les: https://www.tidssonen.no/forum/threads/forsikring.6484/page-6#post-638454
Den dyreste klokken jeg noen gang har forsikret hadde en verdi på 85.000kr. Det er et par uker siden. Vet ikke hvor de trekker skillet for hva de ønsker å forsikre uten mva-dokumentasjon, om det finnes noe skille. Mitt tips: få deg en fast forsikringsagent og kontakt han hver gang en klokke skal forsikres.
Se posten min på side 7(nest øverst) i denne trådenJeg kjenner ikke DNB, men anbefaler at du finleser vilkårene, for å være sikker.
Da jeg snakket med Gjensidige for et par år siden om forsikring av udokumenterte ur fikk jeg vite at man fint kunne tegne en forsikring uten mva-dokumentasjon, men at man ved et eventuelt oppgjør ville få avkortning dersom man ikke kunne vise til kvittering for betalt mva.
Jeg kjenner ikke DNB, men anbefaler at du finleser vilkårene, for å være sikker.
Da jeg snakket med Gjensidige for et par år siden om forsikring av udokumenterte ur fikk jeg vite at man fint kunne tegne en forsikring uten mva-dokumentasjon, men at man ved et eventuelt oppgjør ville få avkortning dersom man ikke kunne vise til kvittering for betalt mva.