Forsikring

Snakket nettopp med Gjensidige på telefon, de kunne ikke hjelpe da jeg måtte ha de andre forsikringene mine der også hvis jeg skulle ha klokkeforsikring.

Det er lite aktuelt da jeg har en meget god avtale med Storebrand gjennom akademikerne.

Snakket nettopp med Gjensidige på telefon, de kunne ikke hjelpe da jeg måtte ha de andre forsikringene mine der også hvis jeg skulle ha klokkeforsikring.

Det er lite aktuelt da jeg har en meget god avtale med Storebrand gjennom akademikerne.
Jeg har bare innbo fra før i gjensidige. Holdt det, resten har jeg i Storebrand siden de var billigst for meg.

Tilbakemelding var at jeg må være "helkunde" hos Gjensidige. Har spurt hva de mener med det. Hvis prisen på de andre forsikringene går opp så går jo innsparingen på egenandel vekk også.

Skulle jeg være så uheldig å bli frastjålet klokken innen noen år, så er 7 500 kr uansett tungt å svelge kontra 1 000 kr. Hadde glatt betalt litt mer i året for mindre egenandel, men Storebrand har fast 10 % egenandel minimum 1 000 kr.

Jeg vil anbefale DNB. Aldri vært noe problem med klokker med eller uten mva-dokumentasjon. Mulig de er litt strengere på splitter nye utenlandske klokker uten mva-dok, hvor det er åpenbart at den ikke er momset inn. Kjøper man dog en brukt klokke i Norge, har man ingen bevisbyrde for mva hos DNB. Gode vilkår og effektive.

• Liker
Reaksjoner: tidsmarskin
Jeg vil anbefale DNB. Aldri vært noe problem med klokker med eller uten mva-dokumentasjon. Mulig de er litt strengere på splitter nye utenlandske klokker uten mva-dok, hvor det er åpenbart at den ikke er momset inn. Kjøper man dog en brukt klokke i Norge, har man ingen bevisbyrde for mva hos DNB. Gode vilkår og effektive.

Tja. Dette gjelder ikke for «dyre» klokker, 150-200’+?

Les: https://www.tidssonen.no/forum/threads/forsikring.6484/page-6#post-638454

Den dyreste klokken jeg noen gang har forsikret hadde en verdi på 85.000kr. Det er et par uker siden. Vet ikke hvor de trekker skillet for hva de ønsker å forsikre uten mva-dokumentasjon, om det finnes noe skille. Mitt tips: få deg en fast forsikringsagent og kontakt han hver gang en klokke skal forsikres.

Jeg kjenner ikke DNB, men anbefaler at du finleser vilkårene, for å være sikker.

Da jeg snakket med Gjensidige for et par år siden om forsikring av udokumenterte ur fikk jeg vite at man fint kunne tegne en forsikring uten mva-dokumentasjon, men at man ved et eventuelt oppgjør ville få avkortning dersom man ikke kunne vise til kvittering for betalt mva.

• Liker
Reaksjoner: Thomas84
Jeg kjenner ikke DNB, men anbefaler at du finleser vilkårene, for å være sikker.

Da jeg snakket med Gjensidige for et par år siden om forsikring av udokumenterte ur fikk jeg vite at man fint kunne tegne en forsikring uten mva-dokumentasjon, men at man ved et eventuelt oppgjør ville få avkortning dersom man ikke kunne vise til kvittering for betalt mva.
Se posten min på side 7(nest øverst) i denne tråden

Riktig.

Vilkårene til DNB sier følgende:

«For gjenstander kjøpt i utlandet, som ikke er deklarert i henhold til tollovens bestemmelser kapittel
4. Tollbehandling, er erstatningen begrenset til gjeldende beløp for tollfri innførsel § 5.1.»

@materazzi23 Jeg registrerer at DNB sier at dette ikke gjelder deg som kjøper når du har kjøpt brukt i Norge. Kjøpekontakt/kvittering fra norsk selger vil i så fall være en viktig dokumentasjon når skaden inntreffer ;)

• Liker
Reaksjoner: JD83 og materazzi23
Jeg er i prosess for å bytte alle mine forsikringer og fikk bla et greit tilbud fra IF på forsikring av verdigjenstand/ur. Eneste de krevde var verdivurdering fra urmaker og de hadde ikke krav til hvilken urmaker. Jeg ønsker å forsikre vintage og det er ikke snakk om diver.
Skjermbilde 2018-09-28 kl. 10.44.08.png

Gjennom et "By invitation only" forsikringsselskap betaler jeg noe over 1 % av beløpet på verdivurderingsbeviset/taksten i forsikringspremie for stålrolexer.

Har forsikret en 16610 og en Dj41 hos Storebrand til hhvs 816kr og 720kr i året. Lever fint med det