Hos storebrand forsikrer de uret ut i fra gjenskaffelsesverdien på tilsvarende ur i dag. En kamerat av meg ga 30' for sin sub som nå er forsikret til 55' etter takst fra urmarker.
Hos storebrand forsikrer de uret ut i fra gjenskaffelsesverdien på tilsvarende ur i dag. En kamerat av meg ga 30' for sin sub som nå er forsikret til 55' etter takst fra urmarker.
De andre klokkene har jeg forsikret til nypris, men nå sier selskapet noe annet. Det er jo liten vits i å betale forsikring for en DeepSea til 70ish når gjenskaffelsesverdi/utbetaling på en 16600 er 40ish. Jeg venter svar fra selskapets "fagstøtte avdeling"![]()
I Terra må jeg nå anskaffe bekreftelse på bruktpris(markedspris), hvem gjør det?
Sendte en mail til Askeland som utstedet forsikringsbevis på tilsvarende ny. Jeg tviler på Rolexfirhandler gjør dette, men vi får se.
Andre tips enn å bytte selskap mottas med takk![]()
Hei Rød!(Rød.anm)
Har fått litt mer informasjon fra vår fagstøtte avdeling. De ønsker at de får en verditakst ”fra 1985”. Får du han i Kristiansand til å hjelpe deg med det?
Fikk til svar: ”Det er ikke i kundens interesse å betale for en forsikringssum langt over det han/hun vil få tilbake ved en evt skade.”
Nedenfor finner du link til en gullsmed som foretar slike verdivurderinger:
Urmaker Arne en
Beklager at det blir så mye ”frem og tilbake” for din del
Jeg sendte forespørsel til Gjensidige hvor jeg har alt annet av forsikringer. Har en Seadweller 16600 og jeg sa at gjenskaffelsesverdi var 75'. Fikk følgende svar: "Forsikringpremie på en Rolex til verdi 75.000 vil være rundt 1300 kr årlig"
Har forsikret mine hos Gjensidige, verdigjenstander - hele verden. Dette er klokker med forsikringsverdi på i underkant av 300.000kr, og for det betaler jeg 3280kr. Synes selv ikke det er så ille med tanke på verdien til klokkene.
Da har du fått en forholdsvis bedre pris enn det jeg ble forespeilet... jeg får ta en tlf igjen og revurdere dette![]()