Formel 1

Verstappen har vel 3 DNFer i år mot Hamiltons 1 DNF (om jeg ikke tar helt feil nå), så helt på skinner har det ikke gått. Men det er klart at Verstappen gjør det mye bedre i år enn tidligere år ja. Dette året har Verstappen vært den beste føreren, og jeg håper han til slutt står igjen som vinneren av årets sesong, men håper selvfølgelig på god racing i dag mellom HAM/VER uten noen DNFer :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sciarra
Da får jeg håpe på at Hamilton blir påkjørt når han kjører seg oppover i feltet.

Tåpelig sagt uansett hvilken side en heier på. Selv kan jeg styre meg for Ham. Han har siden 2014 sittet i en bil som tidvis har vært enormt mye bedre enn alle andre sin. Det sagt, han har gjort lite feil, og er enormt rask på i Q og racepace. Det han gjorde i går og ved flere andre anledninger er meget imponerende, uansett hvordan du vrir og vender på det. Han er en av de største, ferdig snakka. Jeg tror også at at Ham hadde klart å bli verdensmester i Ferrari sin bil både i 2017 og 2018, så stødig og rask er han. Den ene delen av meg har lyst å vitne histore og 8 WC, den andre heier på det som er best for sporten nå, og det er at Max vinner. Neste år blir meget spennende, og historisk sett er det alltid et av de store lagene som strever etter overhaling av regelverk.
 
Som relativt fersk Formel 1-fan sliter jeg litt med å skjønne hatet mot Mercedes generelt og Hamilton spesielt. Hamilton fremstår jo som en mye mer dannet og sympatisk karakter enn Verstappen, som rett og slett fremstår som en arrogant snørrvalp. Resten av RB-teamet fremstår jo heller ikke som spesielt sympatiske med Mr.Horner i spissen. Hvis noen kan belyse dette litt så hadde det vært interessant å vite :)

( For ordens skyld holder jeg med Mercedes fordi jeg har et årelangt kjærlighetsforhold til bilmerket, og har ingenting med førerne å gjøre. )
 
Som relativt fersk Formel 1-fan sliter jeg litt med å skjønne hatet mot Mercedes generelt og Hamilton spesielt. Hamilton fremstår jo som en mye mer dannet og sympatisk karakter enn Verstappen, som rett og slett fremstår som en arrogant snørrvalp. Resten av RB-teamet fremstår jo heller ikke som spesielt sympatiske med Mr.Horner i spissen. Hvis noen kan belyse dette litt så hadde det vært interessant å vite :)

( For ordens skyld holder jeg med Mercedes fordi jeg har et årelangt kjærlighetsforhold til bilmerket, og har ingenting med førerne å gjøre. )
Haha!
Lewis er ikke den verste, men for meg gir det slitasje når et team vinner 8 år på rad (?) og samme mann 7 ganger :)
 
Haha!
Lewis er ikke den verste, men for meg gir det slitasje når et team vinner 8 år på rad (?) og samme mann 7 ganger :)
Joda, det kan jeg henge med på. Men jeg synes allikevel det er rart at det rettes sånt hat mot den beste føreren i verden. For en som ikke har dyp kjennskap til sporten over flere år så må man jo undres.
 
Joda, det kan jeg henge med på. Men jeg synes allikevel det er rart at det rettes sånt hat mot den beste føreren i verden. For en som ikke har dyp kjennskap til sporten over flere år så må man jo undres.
Virker som mange «boomers» misliker at han «woke» og original i klesstilen. Mens han tjener store penger på en sport som kjører løp i land mer eller mindre ignorer menneskeretter…
Men ta ikke dette ut på Lewis sier jeg. For meg håper jeg på Max fordi jeg mener det er bra for sporten at en annen enn Lewis/Mercedes vinner alt
 
Ingen hater vel Mercedes? Folk liker bare RB bedre.
Bottas er en virkelig flott fyr. Lewis mindre.
 
Uansett hvem man heier på så kommer årets sesong av Drive to survive bli tidenes sesong:mrgreen:

Håper den blir bedre enn forrige sesong! Det er topp underholdning, men som dokumentar holder det ikke alltid mål. Det konstrueres historier ved å sette teamradioer over situasjoner som ikke egentlig hører sammen. Det ble også fremstilt som at Lando og Carlos hadde en ganske heftig rivalisering. Det tror jeg få kjenner seg igjen i fra virkeligheten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Som relativt fersk Formel 1-fan sliter jeg litt med å skjønne hatet mot Mercedes generelt og Hamilton spesielt. Hamilton fremstår jo som en mye mer dannet og sympatisk karakter enn Verstappen, som rett og slett fremstår som en arrogant snørrvalp. Resten av RB-teamet fremstår jo heller ikke som spesielt sympatiske med Mr.Horner i spissen. Hvis noen kan belyse dette litt så hadde det vært interessant å vite :)

( For ordens skyld holder jeg med Mercedes fordi jeg har et årelangt kjærlighetsforhold til bilmerket, og har ingenting med førerne å gjøre. )
Alle toppfører er litt sutrete på radio, og Ham er nok ikke bedre eller verre enn andre. Er nok litt fordi han har vunnet så mye vil jeg tro. 2016 når Nico vant prøvde HAM seg på en luring ved å bremse feltet for å sikre seg VM- tittel (hvis jeg ikke husker feil)
Flere av de store har krasjet med vilje i siste løp for å sikre seg tittelen f.eks., så HAM er nok ikke no verre en Schumi og andre.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Noen som gleder seg til løp i dag? Kul bane, men redd Mercedes går såpass bra at løpet blir kjedelig i front.