Formel 1

morsomt løp! noe uoversiktelig, men uansett moro! Så lenge Vettel ikke vinner så er jeg egentlig fornøyd.
Dog, moro når Hamilton og Kimi gjør det bra. Førere med sjarm og karisma.
 
Lenge siden jeg har sett noe særlig på Formel1, lurer på hvilke motorer og generelle restriksjoner de må forholde seg til denne sesongen?
 
Det er vel en V8 på 2,4 liter som det har vært fr 06 sesongen, men neste år er det snakk om 1,6 liter turbomatet v6 ..

Var et bra løp i dag forresten ikke nødvendigvis kampen om 1. plass men var mye bra kjøring fra 2. til 8. plass..
 
En ting jeg synes er kjedelig med sport på tv generelt, men spesielt formel 1 og andre baneløp er at ikke man har klart å skape mer interaktiv tv enn det som er. Hvis man feks heier på vettel, hvorfor kan man ikke selv velge å se hele løpet fra hans on board kamera ?

Det hadde vært givende.
Gjelder forøvrig også tdf. Få på samtlige ryttere go pro som streamer:) tenk dere velt-bildene da;)
 
En ting jeg synes er kjedelig med sport på tv generelt, men spesielt formel 1 og andre baneløp er at ikke man har klart å skape mer interaktiv tv enn det som er. Hvis man feks heier på vettel, hvorfor kan man ikke selv velge å se hele løpet fra hans on board kamera ?

Det hadde vært givende.
Gjelder forøvrig også tdf. Få på samtlige ryttere go pro som streamer:) tenk dere velt-bildene da;)

@Entropy

Hvis du har SKY sports kan du gjøre akkurat dette! Der kan man switche mellom on board kamera osv.

Bare å skaffe seg en konto hos overplay.net (VPN) og gå inn på SKYsports Man får kjøpt dagspass så man kan se F1 på en ny måte:)

Med overplaykonto kan man jo også se det live på BBC når de har sendinger..
 
Redigert av en moderator:
d9af1c88f1dca60f310f6a706700d848.jpg


Helt konge spør du meg:cool:
 
Deilig resultat. Har så vidt vært innom de "safe" sidene i ettermiddag. Konfirmasjon i dag og så løpet i reprise nå...absolutt verd å vente :D
 
Nå er det ikke lange stunden før det braker løs i Monaco, en av favorittene det her:)
 
Var i Monaco i 06, min største F1 opplevelse. Helt fantastisk stemning og atmosfære... Havnet til og med nachspiel på privat Yacht i havna, mulig dressen hjalp litt på det :D

SKAL ned igjen....en gang.
 
Synd at deler av Monaco GP blir en form for transportetappe. Men sånn må det jo bare bli..... Og det var synd med Massa. Men løpet hans var jo ødelagt før kvalliken.

Det varmer mitt hjerte at Honda igjen skal levere motorer til McLaren. Kanskje vi igjen får oppleve glansdagene.

tnw0126se03.jpg
 
Redigert:
Kl. 20:00 braker det løs på Circuit Gilles Villeneuve.

montrealmap.jpg


Det er duket for Grand Prix du Canada, med en velkjent førsterekke og en relativt stor overraskelse i tredje starsspor:

1. Sebastian Vettel
2. Lewis Hamilton
3. Valtteri Bottas
 
Ahh... Idag var det godt og se at RB chassiet også kunne få tekniske problemer:cool:

Det så også ut som Pirelli hadde en dårlig dag.