Formel 1

Kobayashi, ikke Massa. Men kult bilde og undertekst :D

Deilig å være i gang, ja. Men utrolig kjip lyd selv om løpet var ok.
Jeg har vært på løp med V10 og V8 med 20.000 RPM og siden lyden er en stor viktighet for meg frister det ikke spesielt nå...men man skal aldri si aldri.
Håper den gamle gnomen Bernie innser at lydbildet må endres etter hvert, hvis ikke så tror jeg rekrutteringen av tilskuere blir laber.

Men som ihuga fan følger jeg med :D
 
Redigert:
Kobayashi, ikke Massa. Men kult bilde og undertekst :D

I stand corrected:eek::eek: Selvfølgelig var det Mr.Kamikaze! Kjipt at han ødela løpet for Felipe, men det var visst
en teknisk feil med bremsene på Lotusen så han er frikjent. Med fare for å tråkke på noen tær så var det
kult at Red Bull ikke kom i mål med noen biler:mrgreen:
 
Fikk oppleve Singapore GP i 2010 eller 2011(Husker ikke helt i farten). Lyden var helt klart det feteste. Sikkert fordi jeg var for opptatt med å tømme baren.

Kult å oppleve F1, men må si at det er litt mer spennende å se på TV'en. Greit å få med seg hele løpet, og ikke bare en sving!
 
Man kan si hva man vil om lyden, men bare å ta av seg hatten for Bahrain løpet i dag. Har ikke sett et så spennende løp på flere år !
 
Som moderat F1 fan må jeg si at Senna dokumentar før løpet i dag var veldig spennende og lærerikt:)

Og ja, @Entropy, de hanskene hadde gjort seg i min Passat
 
Redigert av en moderator:
Det finnes to senna dokuer, så du kan se den andre etter løpet også om det ga mersmak:)

Koser meg greit her med jobbing på maskinen og fullt trøkk i stua. Dama... Hun sover ved siden av, som en utslitt fuglehund.
 
Jeg elsker slik intern rivalisering, så har man noe å lese om før og etter selve løpa. Heia Rosberg :)
 
Liker sjeldent Monaco løpet, men jeg må si at banemanskapet gjør en veldig god jobb med å holde sefety-car`en vekke. Jeg kan også se det økonomiske aspektet på at dette løpet er viktig. Og for all del, banen er jo unik i forhold til de andre

Men er alltid kjekt med litt rivalisering, spesiellt internt i ett lag.
Noe av det positive i dag var jo at Marussia fikk sine første poeng, synd med vår svenske venn som nesten klarte det.
Jeg må si at sesongen så langt har vært veldig intressant, men trodde mercedes skulle få mer motstand da de kom til europa.

Ricciardo har satt Vettel på en 2.plass i Red-bull, noe Vettel ser ut til å misstrives i, da hans forrige sesong var overlegen. Jeg liker Vettel godt, men kjekt å se at han får skikkelig konkurranse både fra lagkamerater og de andre lagene. Tviler sterkt på at han hadde sett for seg dette i fjor.

Raikkonen har skuffet meg, men det ser ut til hans landsmann Bottas gjør over all forventning.

I tilegg vil jeg nevne Magnussen, som kom direkte fra Formula Renault3.5 og som ligger ann til en top10 plassering i F1 nå. Imponerende!
 
FAB38E17-F31C-42E9-AEE6-CBF6DF774C0B_zpshinbdxxz.jpg
 
Ja, både rart og liker/liker ikke for meg, skulle gjerne hatt Alonso "her" i år også.
Ellers var jo første løp et stort gjesp, så vi får håpe på mer spenning denne helg og videre i sesongen.
 
Jepp.

Som "Honda-mann" håper jeg virkelig de får styr på motorene sine. Jeg forventer ikke glansdagene med Senna kommer tilbake, men.....:eek:
 
Noen som har vært i Monaco under GP?

Vi er en gjeng som skal reise ned neste år, og undrer på hvilket pakker man burde velge.

Tips tas imot med stor takk :)
 
@Klokkesamler - Jeg har vært på en del løp og er det ett løp jeg skal tilbake til, så er det Monaco. Vi var der i 2006 og V10 lyden var enorm, siden vi satt 2-3 meter fra banen.
Det artige med Monaco er at førere, teamsjefer og andre "kjendiser" faktisk er å treffe i gatene (om det under hele tatt betyr noe for deg), det skjer ikke på de andre banene. Der er de liksom innelåst i egne områder nesten ikke er å se.
Vi hadde tribune uten tvskjerm under kval på lørdag, det angret vi litt på. Satt på tribune X1 og da rett overfor Ferrari garasjen og fikk faktisk tegnspråk oppdatering om hvor Schumacher lå an, så det gikk greit. Løpet så vi fra tribune L, ved bassenget. Sto faktisk på toppen selv om vi hadde sitteplasser lengre nede. På toppen så vi nesten fra utgangen av tunnelen og forbi oss mot Rascasse (der Schumacher "parkerte" under det meget omdiskuterte kvallet samme helg).
Nå vet jeg ikke om dere er "rike" og skal bo på hotell i Monaco, men anbefaler ikke å bo øst for Monaco, det gjorde vi :(
Eneste transportmiddel var taxi, og det kostet...
Fra Nice går det tog hvert 15. min(?) har jeg fått høre, så det er genialt.

Håper du har antrekket og snakketøyet i orden, vi ble invitert på fest på en av de private Yachtene (en båt i mellom oss og Kimi Raikkonen sin) og betalte under bordet for et av hotellenes private Limousine. Dessverre husker hverken jeg eller min kompis hvilket hotell det var fra. Sikkert fordi vi var trette, en eller annen gang mellom søndag i mandag, det var mørkt :)

Jeg har alltid kjøpt billetter på www.gpticketshop.com men sjekk gjerne www.formel-1.no, da de i hvert fall tidligere arrangerte pakketurer til Monaco.

Ta gjerne en lunch på Quai des Artistes, på fredagen, gjerne utebord. God mat og 4 meter fra inngang til Paddock, her kommer mange førere og andre spaserende ut/inn.

God tur! Monaco er fantastisk :D
 
Redigert av en moderator:
@Rød - Det var et meget utfyllende svar, takk for det.


Vi tenkte å kombinere noen dager i f.eks Nice og ta en eller to netter på hotell i Monaco. Dersom det er uvirkelig dyrt vil vi nok vurdere noe med god kommunikasjon.


Hvordan ble det dere invitert til Yacht? Har du noen tips? :)


Vi er usikre på om vi skal ta kvall og løp, eller bare løp. Vi er ikke lidenskapelig opptatt av F1, men vi syntes det er gøy med motordur og show. Hva anbefaler du?

Dette vil forsåvidt også bli første turen til Monaco, så alle tips tas i mot. Så da vet vi at Quai des Artistes med uteterrasse må ordnes :)
 
Redigert av en moderator: