Field watch / feltklokke - hva finnes der ute?

CWC GS Sapphire seiler opp som foreløpig field-favoritt, litta og nett, safir, 200m wr, fixed lugs og robust quartz (y)

A7C106A5-55F9-4801-9E4C-F51ADF8E26A7.jpeg

Jeg har denne lille Seikoen som passe uuudmerket inn i feltklokkesjangeren.
Vi snakker kvarts, 35 mm, tykk og bollete, matt finish, bra silikonrem. 100 meter vannmotstand. Og kulest av alt. Full lume på skiva.
Modellen er en gjenutgivelse av en modell fra nittitallet kalt SUS for Simple and Strong

Den kommer også i grønt, svar, gullbelagt og mye annet rart. Min heter SCXP157 og jeg har kjøpt den fra Japan for litt for mye penger for en enkel kvarts uten dato. Men så kul, så kul.

1632397988128.png

Litt mer her:

Til jul tenker jeg å kjøpe en SEIKO SELECTION POKEMON SPECIAL MODEL SCXP181 til Mina 9 år. Kanskje ikke den mest autentiske feltklokke-looken. Men så kul, så kul!
1632398329447.png

LarsB

Redigert:
Jeg har denne lille Seikoen som passe uuudmerket inn i feltklokkesjangeren.
Vi snakker kvarts, 35 mm, tykk og bollete, matt finish, bra silikonrem. 100 meter vannmotstand. Og kulest av alt. Full lume på skiva.
Modellen er en gjenutgivelse av en modell fra nittitallet kalt SUS for Simple and Strong

Den kommer også i grønt, svar, gullbelagt og mye annet rart. Min heter SCXP157 og jeg har kjøpt den fra Japan for litt for mye penger for en enkel kvarts uten dato. Men så kul, så kul.

Vis vedlegg 264472

Litt mer her:

Til jul tenker jeg å kjøpe en SEIKO SELECTION POKEMON SPECIAL MODEL SCXP181 til Mina 9 år. Kanskje ikke den mest autentiske feltklokke-looken. Men så kul, så kul!
Vis vedlegg 264474

LarsB

Jøsses altså. Du fikk meg til å impulskjøpe SCXP157 tvert her nå, bestilt!

Mangler en field watch, og har nok mekaniske klokker nå. Quartz it is. Og lume-skive er oh so cool! Det har jeg bare hatt en gang, med en Damasko som jeg savner en gang iblant.

Takk for tipset :)

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Frøiland og Larsnie
Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe mer på en stund, men denne her - C65 Sandhurst - har raslet rundt i bakhodet mitt siden før sommerferien. Nå er den omsider på vei.

Virker ikke som Christopher Ward har så høy eksponering/stjerne her på forumet? Har aldri prøvd noen ur fra dem før selv.

11,5mm tykk, 38mm bred, 45mm vingespenn, COSC-rated urverk (Sellita), rette "stick" visere, ingen datovisning, og lenke med mikrojustering i spenna: dette krysser mange bokser for meg. Iallfall på papiret.

Omtrent 10.000,- NOK med dagens kurs før mva. Får se om den gir godfølelse; i verste fall ender den bare på markedet her på TS m/ prisavslag. :giggle:

1640883627373.png

1640883250088.png

Referanse: https://www.christopherward.com/military-watches/c65-sandhurst/C65-38A3H2-S00K0-B0.html

Redigert:
Snikreklame: lar min trivelige Seiko scxp157 vandre videre hvis noen er interessert. :)

Jeg klarer heller ikke helt å glemme Timefactors Smiths military, som for øvrig er utsolgt pt. Jeg har også latt meg fascinere litt av Smiths NATO watch - artig sak! Også utsolgt...

Vis vedlegg 102137
Du har muligheten nå på søndag @Plainview. Butikken åpner kl 14 britisk tid og såvidt jeg kan forstå er Nato PRS-40 tilgjengelig. Synes du skal kjøpe den så vi andre som er litt nysgjerrige kan få en review :)

Her er forøvrig min nyeste anskaffelse, som passer godt inn i tråden her: Military PRS-29a
prs-29a.jpeg

Veldig fornøyd med utseende og kvalitet, men synes nok den er litt liten på armen, så jeg må nok fortsette å lete etter 39mm-modellen PRS-29b
Hvis noen har en er jeg åpen for både bytte og kjøp :)

Fortsetter å drive denne tråden jeg da, med et par nye innspill (med mindre jeg har gått glipp av noen innlegg)

Halios Universa 38mm bred, 11mm tykk, manuell, 10ATM
1642452751614.png

Synes denne tikker mange bokser.
Et ankepunkt er jo at den ikke er tilgjengelig for øyeblikket, men det kan visst skje i løpet av Q2

Serica 4512 37,7mm bred, 11,3 tykk, manuell, 20ATM
1642455799357.png

Denne tikker også mange bokser hos meg.
California skive har begynt å vokse på meg. Er ikke typisk field det kanskje, men man kan velge to andre, litt mer klassiske skiver.
1642456534608.png1642456572067.png

Liker denne veldig godt, og lurer litt på å bestille en hvis ikke det dukker opp en PRS-29B i nær fremtid.
Ankepunket her er at jeg ikke har hørt om Serica før i dag.
Som nevnt i en annen tråd tar jeg gjerne i mot erfaringer med merket.

Fortsetter å drive denne tråden jeg da, med et par nye innspill (med mindre jeg har gått glipp av noen innlegg)

Halios Universa 38mm bred, 11mm tykk, manuell, 10ATM

Synes denne tikker mange bokser.
Et ankepunkt er jo at den ikke er tilgjengelig for øyeblikket, men det kan visst skje i løpet av Q2

Serica 4512 37,7mm bred, 11,3 tykk, manuell, 20ATM
Vis vedlegg 277181
Denne tikker også mange bokser hos meg.
California skive har begynt å vokse på meg. Er ikke typisk field det kanskje, men man kan velge to andre, litt mer klassiske skiver.

Liker denne veldig godt, og lurer litt på å bestille en hvis ikke det dukker opp en PRS-29B i nær fremtid.
Ankepunket her er at jeg ikke har hørt om Serica før i dag.
Som nevnt i en annen tråd tar jeg gjerne i mot erfaringer med merket.

Jeg har også tatt meg i å titte etter Serica med California-skive på nettet, men kan ikke huske å ha sett en fysisk i Norge tidligere.
Det er en kobling til klokkemann og sosiale medier-personlighet Matt Hranek, men jeg kjenner ikke til hva dette innebærer.
Men, denne modellen på en Nato? Da kan jeg være solgt:D

• Liker
Reaksjoner: Bøygen
Men, denne modellen på en Nato? Da kan jeg være solgt:D
Har tenkt det samme. Er ikke helt overbevist om den lenken, men det er jo faktisk helt uten betydning. Det er jo rimelig lett å bytte :)
De får jo pen omtale på flere nettsteder.

Er dog litt usikker på størrelsen. Tror jeg har kommet frem til at min nye Smiths PRS-29 er for liten. Er veldig usikker på om denne vil oppleves noe særlig større. 1,7mm i forskjell er jo ikke så mye, og Sericaen ser ut til å ha en bredere bezel, og jeg vet ikke om det gjør at den oppleves mindre eller større.