CWC GS Sapphire seiler opp som foreløpig field-favoritt, litta og nett, safir, 200m wr, fixed lugs og robust quartz 
Jeg har denne lille Seikoen som passe uuudmerket inn i feltklokkesjangeren.
Vi snakker kvarts, 35 mm, tykk og bollete, matt finish, bra silikonrem. 100 meter vannmotstand. Og kulest av alt. Full lume på skiva.
Modellen er en gjenutgivelse av en modell fra nittitallet kalt SUS for Simple and Strong
Den kommer også i grønt, svar, gullbelagt og mye annet rart. Min heter SCXP157 og jeg har kjøpt den fra Japan for litt for mye penger for en enkel kvarts uten dato. Men så kul, så kul.
Vis vedlegg 264472
Litt mer her:
![]()
Introducing the Return of the Seiko SUS Collection (Refs. SCXP155, SCXP157, SCXP158, SCXP159, SCXP161, SCXP163, and SCXP165) - Worn & Wound
Seiko is once again digging into their archive to release a new version of the SUS line of watches. SUS, you’ll recall (or maybe you won’t, given the dizzying number of watches in Seiko’s back catalog), is a sort-of acronym for “Simple” and “Strong.” This was a series of watches that was...wornandwound.com
Til jul tenker jeg å kjøpe en SEIKO SELECTION POKEMON SPECIAL MODEL SCXP181 til Mina 9 år. Kanskje ikke den mest autentiske feltklokke-looken. Men så kul, så kul!
Vis vedlegg 264474
LarsB
Du har muligheten nå på søndag @Plainview. Butikken åpner kl 14 britisk tid og såvidt jeg kan forstå er Nato PRS-40 tilgjengelig. Synes du skal kjøpe den så vi andre som er litt nysgjerrige kan få en reviewJeg klarer heller ikke helt å glemme Timefactors Smiths military, som for øvrig er utsolgt pt. Jeg har også latt meg fascinere litt av Smiths NATO watch - artig sak! Også utsolgt...
Vis vedlegg 102137
Fortsetter å drive denne tråden jeg da, med et par nye innspill (med mindre jeg har gått glipp av noen innlegg)
Halios Universa 38mm bred, 11mm tykk, manuell, 10ATM
Synes denne tikker mange bokser.
Et ankepunkt er jo at den ikke er tilgjengelig for øyeblikket, men det kan visst skje i løpet av Q2
Serica 4512 37,7mm bred, 11,3 tykk, manuell, 20ATM
Vis vedlegg 277181
Denne tikker også mange bokser hos meg.
California skive har begynt å vokse på meg. Er ikke typisk field det kanskje, men man kan velge to andre, litt mer klassiske skiver.
Liker denne veldig godt, og lurer litt på å bestille en hvis ikke det dukker opp en PRS-29B i nær fremtid.
Ankepunket her er at jeg ikke har hørt om Serica før i dag.
Som nevnt i en annen tråd tar jeg gjerne i mot erfaringer med merket.
Har tenkt det samme. Er ikke helt overbevist om den lenken, men det er jo faktisk helt uten betydning. Det er jo rimelig lett å bytteMen, denne modellen på en Nato? Da kan jeg være solgt![]()