Field watch / feltklokke - hva finnes der ute?

Jeg har ofte brukt Marathon SAR, Speed-Pro og Citizen "Autozilla" før i tiden på turene.
Speed-fjell.jpg

Speed..jpg

Maracold2.jpg

mrathon2.jpg

Trug-zilla.jpg



Men nå skal jeg prøve Seiko
ninjcamo.jpeg
 
Plukket opp denne lille saken i kategorien budsjettfeltklokke. Alba er et JDM-undermerke av Seiko. Perfekt liten beater og faktisk 200m rating.
Vis vedlegg 250284
Synes Seiko, og tydeligvis underbrukene, har mye fint i kategorien. Det lå en ute på kjøp og salg for noen dager siden som passer rett inn. Det som irriterer meg og har holdt meg litt igjen er at de på død og liv må stappe inn dag og dato på disse klokkene.'
Ikke bare er det estetisk lite tiltalende, men det er også jævlig upraktisk på klokker man ikke bruker ofte nok.
(ja, jeg har hørt om winder, men har ingen planer om å skaffe meg det før jeg mot formodning ender opp med en klokke med månefase)
 
Boldr ble vel nevnt tidligere i tråden, men siden den tid har Venture kommet i flere varianter. Fikk plukket opp denne versjonen fra Windup, begrenset til 100 eks., og dermed sikkert en skuddsikker investering til pensjonen. Titan, NH-verk, og morsom form. Akkurat denne fargen er kanskje bare brukbar i felt noen uker i oktober, men morsom uansett, og til en billig penge.

A6883E1D-8262-41C1-9243-0CD74F45C4BA.jpeg
 
Denne kommer ut i juli. Hva syns dere?

 
Redigert:
To stk feltklokker.
CWC, en re issue av en klokke utlevert til UK army. Vanntett, plexi, manuelt opptrekk og pris gjør denne til et godt valg
3F5CF506-B6A0-425E-B688-0877C9BDAA28.jpeg

Også, Tudor Pelagos. Denne er førstevalget. Lett på armen, ekstrem lesbarhet, funksjonell besel, robust, vanntett så det holder.
C8064D7C-004F-4CE4-AD5B-B783B7DCBB5F.jpeg
 
Redigert:
Jeg har denne lille Seikoen som passe uuudmerket inn i feltklokkesjangeren.
Vi snakker kvarts, 35 mm, tykk og bollete, matt finish, bra silikonrem. 100 meter vannmotstand. Og kulest av alt. Full lume på skiva.
Modellen er en gjenutgivelse av en modell fra nittitallet kalt SUS for Simple and Strong

Den kommer også i grønt, svar, gullbelagt og mye annet rart. Min heter SCXP157 og jeg har kjøpt den fra Japan for litt for mye penger for en enkel kvarts uten dato. Men så kul, så kul.

1632397988128.png


Litt mer her:


Til jul tenker jeg å kjøpe en SEIKO SELECTION POKEMON SPECIAL MODEL SCXP181 til Mina 9 år. Kanskje ikke den mest autentiske feltklokke-looken. Men så kul, så kul!
1632398329447.png


LarsB
 
Redigert:
Jeg har denne lille Seikoen som passe uuudmerket inn i feltklokkesjangeren.
Vi snakker kvarts, 35 mm, tykk og bollete, matt finish, bra silikonrem. 100 meter vannmotstand. Og kulest av alt. Full lume på skiva.
Modellen er en gjenutgivelse av en modell fra nittitallet kalt SUS for Simple and Strong

Den kommer også i grønt, svar, gullbelagt og mye annet rart. Min heter SCXP157 og jeg har kjøpt den fra Japan for litt for mye penger for en enkel kvarts uten dato. Men så kul, så kul.

Vis vedlegg 264472

Litt mer her:


Til jul tenker jeg å kjøpe en SEIKO SELECTION POKEMON SPECIAL MODEL SCXP181 til Mina 9 år. Kanskje ikke den mest autentiske feltklokke-looken. Men så kul, så kul!
Vis vedlegg 264474

LarsB

Jøsses altså. Du fikk meg til å impulskjøpe SCXP157 tvert her nå, bestilt!

Mangler en field watch, og har nok mekaniske klokker nå. Quartz it is. Og lume-skive er oh so cool! Det har jeg bare hatt en gang, med en Damasko som jeg savner en gang iblant.

Takk for tipset :)
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Frøiland og Larsnie
Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe mer på en stund, men denne her - C65 Sandhurst - har raslet rundt i bakhodet mitt siden før sommerferien. Nå er den omsider på vei.

Virker ikke som Christopher Ward har så høy eksponering/stjerne her på forumet? Har aldri prøvd noen ur fra dem før selv.

11,5mm tykk, 38mm bred, 45mm vingespenn, COSC-rated urverk (Sellita), rette "stick" visere, ingen datovisning, og lenke med mikrojustering i spenna: dette krysser mange bokser for meg. Iallfall på papiret.

Omtrent 10.000,- NOK med dagens kurs før mva. Får se om den gir godfølelse; i verste fall ender den bare på markedet her på TS m/ prisavslag. :giggle:

1640883627373.png

1640883250088.png


Referanse: https://www.christopherward.com/military-watches/c65-sandhurst/C65-38A3H2-S00K0-B0.html
 
Redigert: