Favoritt TV-Serier... Topp 3

Jeg startet nylig å se Elementary. Som stor fan av de originale Sherlock Holmes bøkene så utsatte jeg lenge å se første epsiode, da jeg var sikker på det kom til å være dårlige greier.

Så feil kunne jeg ta! Settingen er dagens New York der Sherlock Holmes er en briljant (ex-ish) junkie med indre demoner. Lucy Liu er dr. Watson, som er Holmes påpasser så han ikke starter med stoff igjen. Serien er virkelig bra laga IMO. Den får en anbefaling fra meg.

Anbefaler den engelske verjonen som er fra London, selv syntes jeg denne er mye bedre ;)

• Liker
Reaksjoner: Arlendius
Mr Robot er en av de bedre seriene jeg har sett på lenge. Veldig bra skuespill av hovedpersonen, og det virker som det endelig er et produksjonsselskap som har leid inn konsulenter for å lage mer autentiske scener når det gjelder datamaskiner :D

1. Archer
2. Californication
3. Firefly

Etter å ha sett skremmende mye TV-serier gjennom studietiden er det utvilsomt disse 3 som har blitt sett mest (igjen og igjen og igjen..). Archer er jo bare hysterisk morsomt, Californication er mørkt og tragikomisk og sist men ikke minst "Firefly" den beste serien som er blitt kanselert etter 13 episoder..

• Liker
Reaksjoner: Tommen
Såg et par episoder av Mr Robot igår, ble solgt inn som miks av Fight Club & Matrix.

Lovende so far. Mye paranoia og hacking

Snakk om å komme "late to the party", men endelig fått Netflix.
Har fått med konemor på tre episoder Narcos og serien lover godt.
Liker godt at den, om ikke er helt tro, så tilsynelatende er basert på virkelige hendelser.

Fikk også sett første to episodene av Hannibal, men den må jeg gi litt mere tid. Syns rett og slett den var litt for skummel og hadde høyere forventninger til Mads Mikkelsen. Men kan hende den kan/kunne vokse på en.

Kanskje ikke en TV serie, men "dra tilbake dIt du kom fra" ("go back to where you came from") - tre episoder som kan streames på NRK anbefales - veldig aktuelt

Så Narcos på to dager. Fantastisk bra serie der personligheten til PE utvikles i takt med tiden - og språket som snakkes fremstår autentisk (les; man snakker kun engelsk dersom situasjonen gjør det naturlig).