F.P.Journe-tråden

Hvem andre kan man kommunisere direkte med fabrikken med på denne måten og så svar i løpet av få timer...

Just the way I like it...
Kjempekult at de svarer så fort! Men tror du de ville bekreftet at det var endringer på gang, dersom så hadde vært tilfellet? Det kunne vel medført at "alle" (realistisk sett kanskje ikke så mange) som var på vippen kunne utsatt et eventuelt kjøp?
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Tror ikke han her tenker i de baner. Dette er en urmaker som ikke har noe med det kommersielle å gjøre. Min magefølelse sier at han snakker sant og oppriktig i sin tilbakemelding. I tillegg har alle AD ventelister på Bleu.
 
  • Liker
Reaksjoner: thomask
Kan jo fortelle at det allerede har vært flere små endringer på F.P. Journe Chronomètre Bleu, siden den ble lansert i 2009.
 
Interessant! Og kult at det er et såpass "tilgjengelig" merke i forhold til kommunikasjon og informasjon! Historien om din egen Bleu vitner jo også om en kundeservice som er i en helt annen liga!
 
Noen som kan si noe om ryktene på IG om at Fossil Group er i ferd med å ta over FPJ for en latterlig høy sum?

Er vel ikke tvil om at Bleu da vil bli manufakurets Submariner, eller Seiko SKX-serie, og bli produsert i et uhorvelig antall...

https://www.fossil.com/us/en.html?borderFreeCountry=n

Ser slik ut dessverre.....
01.png
 
FPJ en sellout? Trodde FPJ var horologiens svar på Freddie Mercury - altså en som hadde genuin interesse for det han gjorde, og gjorde det av denne ene grunn - ikke pga. størst cashflow.
Men vi har vel alle en pris, bare man kommer høyt nok.

Får håpe det bare er snakk om en strategisk overtakelse da, og at FPJ får fortsette på sitt magiske vis.


Eller skal han her overta :D?
206347907.jpg
 
Når det gjelder oppfølging av kunder så ser det ut som at FP. Journe fremstår som et eksempel til etterfølgelse. Når det er sagt, så er det vel ikke helt uvanlig at uavhengige urmakere tilbyr denne typen oppfølging. Det er vel også en av grunnene til at de er mer attraktive for mange enn de store og utilgjengelige.

Selv så fikk jeg min egen faste servicekontakt hos Moser&Cie som tok seg av alt det praktiske da de mente jeg burde sende den inn (fordi modellen ofte trengte justering etter det første året) etter at jeg egentlig kontaktet dem med en forespørsel om en ny reim. Hos Vianney Halter svarte plutselig Vianney selv på forespørselen. Jeg vet fra andre at hos merker som Ochs & Junior, Dornblüth og Nord Zeitmachine, så er det ofte sjefen selv eller personer høyt oppe i hirarkiet som holder tak i kundekontakten. Phillippe Dufour insisterer vel på å overlevere alle ur han produserer selv.

AHCI (foreningen til de uavhengige urmakerne) sier rett ut at åpenhet og kontakt med kundene er veldig viktig for dem, og under arrangementet Swiss Pavilion i januar, hadde de blant annet diskusjoner og debatter åpne for publikum hvor både FP-Journe og Vincent Calabrese deltok.
 
Nydelig. Jeg må si jeg ble forelsket i Chronometre Souverain med hvit skive og platina kasse forrige gang jeg prøvde den på armen i London. Sort glossy croco