F.P.Journe-tråden

Her er jeg hos Williams&Son i London:

platina kasse:

image.jpeg
 
Var innom FP-butikken Paris i helgen for å sjekke hva alt oppstyret egentlig dreide seg om.... Rookie mistake.... Noen som har ide om hvordan man kan selge organer på svartebørsen enklest mulig?

Vi ble vennlig tatt imot, og forklart og vist alt som kunne vises på Chronometre Bleu og Souverain, og sistnevnte; ohlala! :D Det enkle faktum at hele skiven er én massiv gullskive som man har hamret ut tallene på, forsvarer den heftige prislappen! Var i såpass ekstase at jeg helt glemte å ta bilder, så slenger skyldbetinget med et bilde fra vår alles Hodinkee. Vi var innom masse klokkebutikker i Paris, men ingen hadde samme entusiasme og pur glede av å vise frem klokkene, som hos FPJ! :)

_img.jpg


EDIT:

Klarte å ta bilde av den store klokken de har i butikken, som dreies om for å bli speilet man skal beundre klokken i. Man kan virkelig si at the devil is in the details når det kommer til FPJ!


Godt å høre at du ble vel tatt i mot hos F.P. Journe i Paris. Hadde selv et veldig hyggelig besøk i fjor sommer.
Synes chronométre souverain i rødt gull er hakket penere enn den i platina. Kombinasjonen med skiven og det røde gullet er bare så lekkert. Du vet at den finnes på lenke óg @thomask
Screen Shot 2016-03-14 at 15.14.55.png
Screen Shot 2016-03-14 at 15.15.02.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Havvo
Godt å høre at du ble vel tatt i mot hos F.P. Journe i Paris. Hadde selv et veldig hyggelig besøk i fjor sommer.
Synes chronométre souverain i rødt gull er hakket penere enn den i platina. Kombinasjonen med skiven og det røde gullet er bare så lekkert. Du vet at den finnes på lenke óg @thomask
Vis vedlegg 4291 Vis vedlegg 4292

Lekkert! Er dog litt for ung til å rocke en helgull klokke, med lenke!

De snakket forresten stort om den nye Elegant-serien som kommer til menn, blir spennende å se om det blir en hit eller ikke.... :)
 
Ikke ofte jeg misliker helgull, men den over var definitivt bedre på rem.
Akkurat den lenken følte jeg passet bedre på en pensjonist enn en ung fyr på 45 ;)

Remmodellen var lekker!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Godt å høre at du ble vel tatt i mot hos F.P. Journe i Paris. Hadde selv et veldig hyggelig besøk i fjor sommer.
Synes chronométre souverain i rødt gull er hakket penere enn den i platina. Kombinasjonen med skiven og det røde gullet er bare så lekkert. Du vet at den finnes på lenke óg @thomask
Vis vedlegg 4291 Vis vedlegg 4292

Syyykt feit, elsker helgull og spesielt RG men den lenken? halooooooo i luken. Ser ut som en feilprodusert SMP300c lenke
 
Statusrapport F.P.Journe Service:


Klokken er nå trygt tilbake på armen min etter en tur til Genevé.

Det tok totalt 11 dager fra jeg sendte fra meg klokken til jeg hadde den på armen igjen. Dette inkludert forsendelse. Det må sies å være meget bra. Spesielt når man ser at det tar både måneder og år å få reparert en Jaeger Deepsea @FMS.


Tilbakemelding fra Journe:

Dear Haavard,

Your watch was sent back yesterday. Here’s the FedEx tracking : XXXXXXXXX

The entire watch case was replaced. The watch would have never left the company with this problem. Therefore, we don’t know where that problem occurred. Now your Chronometre Bleu is in perfect condition as it should be. Again we thank you for purchasing an F.P.Journe watch.

We hope to see you at our facilities in Geneva some time. Please give us a note in advance, then one of our watchmakers can arrange something for you.


Let me know when you receive the watch.
Have a nice day,

MONTRES JOURNE SA
 
Jeg liker veldig godt hvordan F.P Journe håndterte din situasjon @Havvo.
Jeg misliker at dette ikke er bransjestandarden i denne industrien.