F.P.Journe-tråden

Jeg har også croc på begge sider. Oversiden ser ut som på gummiremmen din, men undersiden er lik tekstur som crocoremmen din. Og mørke blå sting.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Håhåhåhåhåhåhå

image-jpeg.3509


Jeg lar meg virkelig fortrylle av F.P Journe, så det er ikke det, dette handler om. Men er det bare meg som legger merke til, og lar meg skuffe av finishen på dette bildet her. Det er en fryktelig grov perlage, og spesielt kl 2 ser man at det er benyttet helt feil trykk. Det er også skuffende at det er såpass forskjellig avstand på sirklene, og jeg henger meg litt opp i at de har valgt annen retning på perlagen kl 3bak det innkommende tannhjulet.

Det er for all del positivt at dette sånn sett avslører at det er snakk om håndarbeid, men en slik feil som det der bør man forvente at rettes opp i før utsendelse, og hvertfall på et ur som åpenbart er blitt levert til noen som kan kunsten å ta fine bilder.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Tom Henriksen
En liten statusrapport:

Jeg er et sykt petimeter. Jeg la merke til, for noen dager siden, en liten fargeforandring på utsiden av den ene lugsen på min CB. Det er en refleksjon som er feil fra visse vinkler. Enten er det en feil i poleringen, eller så er det en "bad piece of tantalum" på den ene lugen.

Jeg har prøvd å overse dette noen dager, men sendte en mail til FPJ i Geneve nå i dag tidlig.

Her er svaret:

Dear Sir,

All FP Journe watches should be nothing but perfect. We tolerate no deviations.

We will send you a FedEx box along with all necessary paperwork and the procedure to ship it to our attention. Fully insured.

We are really sorry and we will do our best to ship your watch back in a perfect shape as quick as possible. This will have the highest of priorities François says.

In order to prepare the document, I would need the following information :
- Your mailing address
- A phone number

Thank you in advance,
 
En liten statusrapport:

Jeg er et sykt petimeter. Jeg la merke til, for noen dager siden, en liten fargeforandring på utsiden av den ene lugsen på min CB. Det er en refleksjon som er feil fra visse vinkler. Enten er det en feil i poleringen, eller så er det en "bad piece of tantalum" på den ene lugen.

Jeg har prøvd å overse dette noen dager, men sendte en mail til FPJ i Geneve nå i dag tidlig.

Her er svaret:

Dear Sir,

All FP Journe watches should be nothing but perfect. We tolerate no deviations.

We will send you a FedEx box along with all necessary paperwork and the procedure to ship it to our attention. Fully insured.

We are really sorry and we will do our best to ship your watch back in a perfect shape as quick as possible. This will have the highest of priorities François says.

In order to prepare the document, I would need the following information :
- Your mailing address
- A phone number

Thank you in advance,

Mulig å få se bilde av dette?
Rå service!
 
Redigert:
Ja, jeg tror F.P.Journe kjemper en hard daglig kamp for å øke den generelle standarden på klokkene sine.

Det ultimate målet på lengre sikt, er nok at en FPJ klokke til slutt kan nå Rolex nivå ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Ja, jeg tror F.P.Journe kjemper en hard daglig kamp for å øke den generelle standarden på klokkene sine.

Det ultimate målet på lengre sikt, er nok at en FPJ klokke til slutt kan nå Rolex nivå ;)
IJqiPE7.gif
 
Litt morsomt at GP skrev dette i 2012:
Det meste på en klokke i dag blir gjort av maskiner, da forventer jeg at det skal bli perfekt. Hadde dette vært en FP Journe e.l. hadde jeg vært villig til å gå ned veien for sjarmerende håndtverk, men tviler på at en FP Journe noensinne forlater en butikk uten at den er trippelsjekket for en feil som dette.
 
For å si det sånn: den lille skavanken jeg fant på min klokke hadde nok gått hus forbi hos de fleste andre..så var ikke noen brøler på lik linje med at visere ikke er sentrert og sånt.