F.P.Journe-tråden

7BACF503-01EC-4899-9B1B-211CA20EE34A.png
 
Souverain i platina, med power reserve koster jo halvparten brukt. Det gir veldig lite mening at den billigste klokken fra et merke skal koste dobbelt så mye som originalen fra samme merke som den billigere modellen er avledet av. Det er merkelig, men godt eksempel på flokkmentalitet og ensrettingen som sosiale medier og enkelte klokkenettsider har mye av «skylden» for. Men det betyr jo bare at man fortsatt kan gjøre gode kjøp.
 
In Focus: F.P. Journe
Though he started building pocket watches in the ‘80s, the brand F.P. Journe as we know it got its start in 1999, and over the past couple of decades the man has become one of the most awarded watchmakers in modern history. Though F.P. Journe’s watches are in very high demand, it seems the firm has really hit their stride in terms of production volume. Usually averaging between 900 and just under a thousand pieces annually. His motto »Invenit et Fecit«, found on his watches, means "invented and made" and refers to the ability to practically implement the ideas developed by him.
Product

Product
Product

Product
Product

Product
 
1587365446441.png


Elégante blir bare kulere og kulere i mine øyne. Aurel Bacs skrev en litt artig sak om hvorfor han kjøpte en her:
 
Vis vedlegg 191957

Elégante blir bare kulere og kulere i mine øyne. Aurel Bacs skrev en litt artig sak om hvorfor han kjøpte en her:

Det støttes!
Meeen. Nå kommer et lite men. Klokken sitter langt fra godt på min arm, pluss at gummi er turn off.
Ønskes det gummi, så finnes det Casio.

Men for å kapre posten, så liker jeg godt den slankere slektningen Vagabond. Spesielt Vagabond I.
 
  • Liker
Reaksjoner: Timely
Det støttes!
Meeen. Nå kommer et lite men. Klokken sitter langt fra godt på min arm, pluss at gummi er turn off.
Ønskes det gummi, så finnes det Casio.

Men for å kapre posten, så liker jeg godt den slankere slektningen Vagabond. Spesielt Vagabond I.

Jeg har bare prøvd den på i et øyeblikk (og synes den var rar – dog konge), men Aurel sier:
"Well, I must confess that I’ve never worn a more comfortable watch in my life."

Og gummiremmen er vel bare en unnskyldning for å skaffe seg en skreddersydd utgave i lær fra Jean Rousseau? ;)
 
  • Elsker
  • Wow
Reaksjoner: sunshine og Edzilla
Syns den kledde gummirem jeg, ganske så stilig. Kul klokke! Hva koster en slik før den entrer gråmarkedet?