F.P.Journe-tråden

Det hypes rundt F.P.Journe:

Liker ikke.
Sjekk lageret disse folka har.
Dette er kun et lite utvalg av hva de har i «Bankboksen».
E783A80F-6C4A-4912-BBB6-C8DEA516CE12.png
 
Liker ikke.
Sjekk lageret disse folka har.
Dette er kun et lite utvalg av hva de har i «Bankboksen».
Helt enig, synes det er veldig dårlig stil av en såpass stor aktør å fyre opp så mye som de gjør under dette merket når de sitter med den beholdningen de gjør :(
 
Helt enig, synes det er veldig dårlig stil av en såpass stor aktør å fyre opp så mye som de gjør under dette merket når de sitter med den beholdningen de gjør :(

Kan også bekrefte fra sikre kilder at de driver å kjøper opp eksempelvis nesten alt av FPJ tourbillon og andre ettertraktede modeller.De styrer omtrent hele bruktmarkedet.
 
Kan også bekrefte fra sikre kilder at de driver å kjøper opp eksempelvis nesten alt av FPJ tourbillon og andre ettertraktede modeller.De styrer omtrent hele bruktmarkedet.
Sjarmerende praksis i så fall. Betyr dette at den tilsynelatende økte prisen på Tourbillion i annenhåndsmarkedet den seneste tiden, er kunstig skapt?
 
Sjarmerende praksis i så fall. Betyr dette at den tilsynelatende økte prisen på Tourbillion i annenhåndsmarkedet den seneste tiden, er kunstig skapt?

I alle fall en medvirkende faktor uten tvil.
 
I følge chrono24 har ikke verdien på den klokken økt den siste tiden slik jeg kan lese det, snarere tvert om.
Screenshot_20200320_073456.jpg
 
Redigert:
I følge chrono24 har ikke verdien på den klokken økt den siste tiden slik jeg kan lese det, snarere tvert om.
Vis vedlegg 186661

Chrono24 er nok ikke den kanalen som er foretrukket når den nevnte modellen skal selges.
Så jeg er rimelig sikker på at dere salgsstatistikk blir noe lav.
 
Det er første gang jeg hører at Chrono24 ikke er representativt fordi prisene er for lave! :)
 
Det er første gang jeg hører at Chrono24 ikke er representativt fordi prisene er for lave! :)

Ikke sant ;)
Min hypotese er at prisen var lavere i 2018 enn hva som fremkommer av grafen til chrono24.
Men i 2020 så er den høyere.
så slik som dette er kanskje mer korrekt.
Min data har nok mange og store mangler. Men jeg føler jeg har noe oversikt.
Har siste to mnd.ene fått flere bud. Siste bud er fra fra en større forhandler i USA. Burde kanskje solgt siden vi går inn i en rimelig usikker tid.

ABCC829F-8E32-4EB6-BBF1-903596A71161.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Auto
Vanskelig å spå om fremtiden, men hvis budet gir megagevinst så er det jo noe å vurdere. Ellers har du vel en Rexhepi på vei inn som ikke akkurat er hjulpet prismessig av den voldsomme kursoppgangen for sfrancs vs NOK siden nyttår. Men mye kan skje innen den tid valutamessig (opp eller ned). Usikre tider fremover.
 
Vanskelig å spå om fremtiden, men hvis budet gir megagevinst så er det jo noe å vurdere. Ellers har du vel en Rexhepi på vei inn som ikke akkurat er hjulpet prismessig av den voldsomme kursoppgangen for sfrancs vs NOK siden nyttår. Men mye kan skje innen den tid valutamessig (opp eller ned). Usikre tider fremover.

Så sant.
Men tror uansett det beste er å sitte rolig i båten.
Føler nå at jeg biter meg fast i masten mens skuta synker. Mye kan skje om noen måneder.
 
Fikk i dag svar vedr. antall produsert Chronometre Bleu. Totalt 1500 ex. Nå er ryktene vedrørende end og production mer aktuell enn noen gang.
 
  • Liker
Reaksjoner: saxxvik