F.P.Journe-tråden

Noen nye bilder av caliber 1304
IMG_0360.JPG
IMG_0361.JPG
IMG_0359.JPG
 
Jeg er glad jeg ble med i F.P.Journe familien mens det fremdeles var mulig uten å selge begge nyrene:

Vis vedlegg 184939
Ja, det er trist at det har blitt Rolextilstander på F.P.Journe nå da jeg drømmer på natta om Bleu og kunne gjerne hatt en i samlingen. Til dagens priser er det ganske mye annet som kommer foran kjøp av en slik og det er synd.

Håper dette endret seg, selv om jeg tror det er lite trolig, slik at de ikke ender opp som PP
 
Ja, det er trist at det har blitt Rolextilstander på F.P.Journe nå da jeg drømmer på natta om Bleu og kunne gjerne hatt en i samlingen. Til dagens priser er det ganske mye annet som kommer foran kjøp av en slik og det er synd.

Håper dette endret seg, selv om jeg tror det er lite trolig, slik at de ikke ender opp som PP

Men nå er det da kun én modell fra F.P. Journe som er omtrent umulig å kjøpe for listepris.
Resten av katalogen er tilgjengelig for alle.
Om man er tidligere kunde hos F.P. Journe (altså har kjøpt minst en klokke fra de som ikke heter Bleu, så kan man med litt "masing" få satt seg på liste for en Bleu. )
Så jeg ser da ikke helt det store problemet.

Alle disse er up fro grabs hos William & Son i London.
Screenshot 2020-03-07 at 12.21.39.png
Screenshot 2020-03-07 at 12.21.32.png
 
Men nå er det da kun én modell fra F.P. Journe som er omtrent umulig å kjøpe for listepris.
Resten av katalogen er tilgjengelig for alle.
Om man er tidligere kunde hos F.P. Journe (altså har kjøpt minst en klokke fra de som ikke heter Bleu, så kan man med litt "masing" få satt seg på liste for en Bleu. )
Så jeg ser da ikke helt det store problemet.

Alle disse er up fro grabs hos William & Son i London.
Vis vedlegg 184977Vis vedlegg 184978
Joda, men prisene da Eivind... Er jo ikke akkurat gratis med listepris på de som kunne vært aktuelle. De som er «rimeligere» er ikke min stil
 
Joda, men prisene da Eivind... Er jo ikke akkurat gratis med listepris på de som kunne vært aktuelle. De som er «rimeligere» er ikke min stil
Wrong!
Billigere enn Bleu til listepris.
Finnes i platina med sort skive òg.
3260BF98-8E7E-4B5A-A100-81E8DEE2FB35.png
3C0A31E0-D5BA-4D47-96B1-CB71DAD0DCA9.png
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Joda, de er fine de, men de gir meg liksom ikke den samme følelsen som Bleu. Da er det endel andre dressklokker jeg heller ville ha kjøpt som jeg liker designet på bedre. Må nok bare spise opp at det aldri blir Bleu på meg. Samme som med 5711 som jeg en gang ville ha, men som jeg har mistet lysten på nå

Bleu er jo i prinsipp en enklere utgave.
I tantal vs. edelt metall og uten power reserve.
1583594252094.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen