(Extrem) Bruks sub, hvor finner man slikt...?

Sikkert mulig å prute på denne ;)

IMG_0663.JPG

• Liker
Reaksjoner: timeless1971
Hvorfor ikke bare la klokka bli hjemme når du har så ekstremt yrke,og bruk klokka på mobilen?
Blir jo å kaste penger ut av vinduet dette her

@Hoeydal, jeg lurer på hva i alle verden du driver med som sliter ut både knalltøffe mobiler og klokker over en lav sko?
Er helt for at du skal finne deg en sub og (miss)bruke den til en ugjenkjennelig stålklump, tenker bare at i mitt tilfelle så ville nok armen gitt seg før klokka :confused: (vet at ikke alle er begavet med mine puselanker og kvistarmer)

Redigert av en moderator:
Dette minner meg om et episode fra da jeg jobbet for en urmaker under studiene. Inn kommer en mor med en Tissot chrono som var en konfirmasjonsgave til sønnen for et par år siden, og som nå "har sluttet å fungere". Uret er helt oppskrapet, lenken henger og slenger, bezelen ser ut som den er jobbet på med dremel. Urmakeren ser på den og sier noen om at dette uret nok har vært utsatt for mer enn det man innen rimelighetens grenser kan forvente at det skal tåle. Hvorpå damen forferdet utbryter: "Nei altså, Fredrik spiller kun fiolin!" ;)

Redigert:
Lar ikke telefoner og klokker stoppe meg når jeg skal gjøre og ordne ting. Er jo tross alt forbruksvarer, skal brukes, når de ikke fungerer kjøper man ny.

Mobiler er forbruksvarer ja, men ikke en mekanisk klokke. For meg er halve poenget med en mekanisk klokke nettopp det at det IKKE er en forbruksvare. Det vil jo koste mye mindre å ta en full service på klokken enn å kaste den og kjøpe en ny, med mindre du har tenkt å skyte klokken med hagle...

Blir nesten litt provosert av å lese at 20 000 kr er "greit" for bruk-og-kast :p Nesten så jeg mistenker trolling her.

Men for all del, kjøp gjerne en sub og bruk den et år så kan jeg overta den for en hundrings når du tenker å kaste den ;)

Redigert:
Men for all del, kjøp gjerne en sub og bruk den et år så kan jeg overta den for en hundrings når du tenker å kaste den ;)

…og så selger du den til meg for en femtilapp etter et par år - så skal jeg donere den til Frelsesarmeen etter et par år deretter med eget bruk. :)

Jobben min er ikke så ekstrem lenger, da jeg har tatt turen bort i fra olje sektoren og turer til verdens farligste plasser. Men har vært lite forbruk av klokker på jobb, der har det vært telefonene som har fått kjørt seg.

Er nok mer privat, enten det er i skruing og fabrikeringsprosjekter, eventyr i diverse terreng og annet. Men er nok garasjen som har tatt knekken på mye for min del. Lett å ta den av og legge til sides, men da kan jeg like godt være foruten klokke mener jeg. Og da blir den stort sett liggende i garasjen og, så like langt da mao. Samt litt uheldig og uforsiktig med både det jeg har på meg og kroppen min for den saks skyld.

Er for all del idioti å tenke bruk å kast på klokker over 20-30 tusen, men så er det galskap med X antall klokker til et par tusen stadig i løpet av et år. Så kan man redusere til 1 klokker per 1-2 år i setedet for 3/5/10 klokker på samme tiden f. eks.

Nå skal sant sies at jeg var ikke så populær i Porsche klubben heller siden jeg ville bruke Porschen min fremfor å vaske og kose på den... Hva er vits med en bil hvis man bruker mer tid på den med en slange i hånda kontra rattet...

Er for all del idioti å tenke bruk å kast på klokker over 20-30 tusen, men så er det galskap med X antall klokker til et par tusen stadig i løpet av et år. Så kan man redusere til 1 klokker per 1-2 år i setedet for 3/5/10 klokker på samme tiden f. eks.

Jeg liker ideen om å bruke både klokker og andre gjenstander for det de er verdt :D Men antagelsen om at en Rolex under den slags bruk varer 10 ganger så lenge som en klokke til 3000 tror jeg ikke holder vann.

Jobben min er ikke så ekstrem lenger, da jeg har tatt turen bort i fra olje sektoren og turer til verdens farligste plasser. Men har vært lite forbruk av klokker på jobb, der har det vært telefonene som har fått kjørt seg.

Er nok mer privat, enten det er i skruing og fabrikeringsprosjekter, eventyr i diverse terreng og annet. Men er nok garasjen som har tatt knekken på mye for min del. Lett å ta den av og legge til sides, men da kan jeg like godt være foruten klokke mener jeg. Og da blir den stort sett liggende i garasjen og, så like langt da mao. Samt litt uheldig og uforsiktig med både det jeg har på meg og kroppen min for den saks skyld.

Nå skal sant sies at jeg var ikke så populær i Porsche klubben heller siden jeg ville bruke Porschen min fremfor å vaske og kose på den... Hva er vits med en bil hvis man bruker mer tid på den med en slange i hånda kontra rattet...

Og hva får deg til å tro at Rolexne vil vare så mye lengre enn andre klokker?

Redigert:
Dette minner meg om et episode fra da jeg jobbet for en urmaker under studiene. Inn kommer en mor med en Tissot chrono som var en konfirmasjonsgave til sønnen for et par år siden, og som nå "har sluttet å fungere". Uret er helt oppskrapet, lenken henger og slenger, bezelen ser ut som den er jobbet på med dremel. Urmakeren ser på den og sier noen om at dette uret nok har vært utsatt for mer enn det man innen rimelighetens grenser kan forvente at det skal tåle. Hvorpå damen forferdet utbryter: "Nei altså, Fredrik spiller kun fiolin!" ;)

Helt på side og uten å mene noe om trådstarter: Det fins en del Fredrik´er...Frustrasjon kan bli et ondskapsfull verktøy.

Når jeg var en 20 åring, jeg kjente en hyggelig fyr: Han levd hos foreldrene sine og jobbet hardt.
Han brukte masse penger til å kjøpe dyrebare ting... Vi hadde samme interesser og vi var ofte ut sammen.
Noen uker, måneder senere, disse samme ting han hadde spart så mye for, var bestandig vandalisert på stygge måte og da senere var han virkelig trist og spurte meg om hvis jeg kunne hjelpe å fikse de eller var villig til å kjøpe noen deler siden resten var ødelagt.
Jeg kunne ikke forstå hvordan han fikk det til å bøye stål sånn og knuser alt som det: Stor kniver og til og med en gammel western revolver.
Det gjort meg ofte vondt å se på disse.
Han hadde ikke så lyst å snakke om det: Det var bare nevnt at han "lekte" seg hardt i bakgården og at det gikk uheldigvis galt.
En dag jeg kom uanmeldt på besøk hos han(foreldres hus) : Det så ut som en dumpeplass, en søppel, det stanket...Med kanskje 15 små hunder og alt dritt man kan tenke seg pga av hundene... Han unnskyldte seg kanskje 10 ganger for det.
Da gikk vi i han sitt soverom: Jeg fikk sjokk.
Det var veldig ryddig og veldig rent, alt hadde sin plass. Over 200 CD på hyllene: Ingen støv å se på noen plass...
Jeg tok en diskusjon med han om å fokusere på den riktige måte med sin pengeforbruk: Da sagt han at han vil selge alt for å flytte vekk.
Og det gjorte han snart etter. Han kom aldri mer med ødelagte ting hos meg.

• Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Nå sitter jeg selv på kontor og den største slitasjen på mine klokker er lenka som drar frem og tilbake over skrivebordet når jeg skriver, men jeg har problemer med å forstå hvordan man kan jobbe seg gjennom så mange klokker uten aktivt å forsøke å ødelegge dem. Det verserer jo noen bilder av en Rolex etter en angivelig MC-velt og den var vel ikke helt herpa den heller. Dersom du sliter hardere på klokkene dine enn behandlingen den fikk kan jeg ikke skjønne annet enn at du må tilbringe ganske mye tid på legevakten :) Mitt forslag, bruk en Swatch når det er fare for knusing, ta på deg Rolexen når du er ferdig.