Eterna-tråden

Ble så inspirert av denne tråden at jeg gikk til anskaffelse av denne her:

!B3eS6WwEGk~$(KGrHqV,!h0E)q2-qTm)BMmU6)n-Mw~~_12.JPG


!B3eTKJQCGk~$(KGrHqR,!ioE)qw)wjW1BMmU7rkwvQ~~_12.JPG


!B3eTRf!EGk~$(KGrHqN,!i8E)sHINiT8BMmU8HBnJQ~~_12.JPG
 
Mitt første seriøse klokkekjøp var en Eterna KonTiki Four-Hands for ca et og et halvt år siden. Jeg visste da ikke noe særlig om klokker, noe mine tidlige poster på forumet viser:) Jeg fulgte daglig med på finn og tidssonen, selv om aktiviteten i kjøp og salg på forumet her var ganske lav på den tiden, jeg tror det var i overkant av hundre medlemmer her da. Etter en god stund dukket Eternaen opp på finn til en pris jeg ikke kunne si nei til, og plutselig var kjøpet et faktum. Og så kom ventetiden vi alle kjenner så altfor godt til:D
Jeg husker godt den adrenalinfylte spenningen da jeg åpnet boksen og satte klokken på armen
DSC_0010.jpg


Følelsen av kvalitet og det å endelig eie et ordentlig mekanisk ur var berusende, noe sikkert flere her kjenner til:D Dette er et ur jeg aldri kommer til å selge. Jeg tar meg stadig i å beundre finishen i forskjellig lys, kjenne den gode vekten og se sekundviseren vandre bekymringsfritt rundt skiva:D
Det er i mine øyne et nydelig ur, bildene mine yter desverre ikke klokken den retteferdigheten den fortjener;)
P1000301.jpg

P1000274.jpg

P1000278.jpg

P1000331.jpg

P1000353.jpg

IMG_0031.jpg

P1000385.jpg

Beklager ulike størrelser og kvalitet på bildene.
Som tittelen sier, vis frem Eternaen din:D

Dette synes jeg er en fantastisk nydelig klokke:)
 
Regner med at selger har gjort en jobb her, ny reim fra de beer, kanskje skiftet glass + en runde med cape cod
 
Jeg har veldig sansen for Eterna, og de passer min lommebok. Så det har blitt 3 stykker så langt. Har du noen Eterna ur, så vis de gjerne frem her!

Jeg fikk min Eterna #3 i romjulen. En Kontiki.
IMG_3008.JPG



Denne under her er den mest kompliserte klokken jeg har, og min personlige favorittklokke. Selv om verket sikkert ikke er så spennende som ett inhouse verk.
IMG_2967.JPG

Under er ett bilde av min første Eterna, med manufakturverk,


IMG_0733.JPG

IMG_3007 2.JPG


Og til slutt ett gruppebildet.
IMG_2999.JPG
 
Redigert: