Er jeg en useriøs kunde???

Jeg kjøpte meg en 312 for en stund tilbake. Ble ikke imponert over kundeservicen, jeg satt over full pris og sende på mail adresse \ navn og rykte. Så fikk jeg svar tilbake etter noen dager at jeg måtte sette over 300 kr for at de skulle sende den til meg.
 
Jeg kjøpte meg en 312 for en stund tilbake. Ble ikke imponert over kundeservicen, jeg satt over full pris og sende på mail adresse \ navn og rykte. Så fikk jeg svar tilbake etter noen dager at jeg måtte sette over 300 kr for at de skulle sende den til meg.

Haha, hva? Du betaler fullpris for en 312 og de spanderer ikke frakt på klokken engang? :confused::confused::confused::confused::confused::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
Ha ha, for en butikk!
Dette, i kombinasjon med høye priser og skremselspropaganda for å få folk til å ikke handle av andre, er faktorer som gjør at Bjerke skal få det tøft den dag deres turistsalg, særlig til asiater, faller bort...
 
Jeg kjøpte meg en 312 for en stund tilbake. Ble ikke imponert over kundeservicen, jeg satt over full pris og sende på mail adresse \ navn og rykte. Så fikk jeg svar tilbake etter noen dager at jeg måtte sette over 300 kr for at de skulle sende den til meg.

Haha, dette blir bare for dumt! Jeg har god erfaring med behandlingen jeg har fått i butikk,
men oppsumeringen her for fjernsalg blir jo bare idiotisk. Husker jeg mailet dem for et tilbud på en 116610 for et par år siden og da var frakten poengtert i første mail i tillegg til fullpris. Konklusjonen må jo være at at butikken ikke trenger disse salgene
 
Jeg kjøpte meg en 312 for en stund tilbake. Ble ikke imponert over kundeservicen, jeg satt over full pris og sende på mail adresse \ navn og rykte. Så fikk jeg svar tilbake etter noen dager at jeg måtte sette over 300 kr for at de skulle sende den til meg.

Drøyt.....
 
Selv har jeg bare handlet på Bjerke mens jeg har vært i butikken. Jeg har ikke noe kundeforhold utover det vanlige, men jeg har fått god service hele veien. Hadde også min 328 til regulering, den var ferdig til avtalt tid, og til 25% av den forespeilede prisen:) Har også sendt mail ang service/lenkeledd osv, og fått raske svar. Ikke Lervik-raskt, men ganske raskt.

Then again - I might have been lucky:)

Skille

Nei, du har på ingen måte oppført deg useriøst, og du burde vært bedre ivaretatt av Bjerke.
Jeg hadde nesten utelukkende hørt negative ting om Bjerke, og har derfor blitt positivt overrasket over den servicen jeg har fått.

Bjerke bør like herlig huske på at en misfornøyd kunde sprer sin "galle" videre til i snitt 11(?) stk, mens en fornøyd kunde sjelden videreformidler den gode opplevelsen sin til noen:)
 
Haha, dette blir bare for dumt! Jeg har god erfaring med behandlingen jeg har fått i butikk,
men oppsumeringen her for fjernsalg blir jo bare idiotisk. Husker jeg mailet dem for et tilbud på en 116610 for et par år siden og da var frakten poengtert i første mail i tillegg til fullpris. Konklusjonen må jo være at at butikken ikke trenger disse salgene 

... eller at husleia er i høyeste laget.
 
Leser til stadighet om mindre positive opplevelser med Bjerke.

Jeg tenker; er de klar over at det "snakkes" om dem?

Jeg ville vært veldig overrasket om de ikke fulgte litt med på hva som skrives om dem på nett. Nå er ikke Tidssonen megaranket hos Google, men jeg vil tro at en del av det som skrives her vil dukke opp om man googler litt etter kunders erfaringer med Bjerke.

Jeg vet at de lever veldig høyt på asiatiske turister for tiden, men det er litt rart at de ikke pleier hjemmemarkedet mer. Jeg har ikke noen særlig erfaring med dem, men om det som skrives her stemmer, har de opplagt et noe spesielt forhold til kundeservice. Er særlig sjokkert over at de ikke engang vil spandere frakten på et kjøp >50000!
 
Redigert:
De burde jo selvfølgelig følge med på hva som sies om dem på nett, men hvis denne tråden er representativ for hvordan de forholder seg til internett, tror jeg det er litt for mye å forlange..
 
De burde jo selvfølgelig følge med på hva som sies om dem på nett, men hvis denne tråden er representativ for hvordan de forholder seg til internett, tror jeg det er litt for mye å forlange..

Jeg tror nok heller dessverre Krille har helt rett over her - de trenger ikke å bekymre seg så mye for hva en liten minoritet av entusiaster mener når de uansett har et stort marked som delvis er basert på asiatiske turister (selv om hva jeg har hørt fra Aleksander Bjerke selv er at det asiatiske turistmarkedet er en mindre del av omsetningen enn hva vi kanskje tror).
 
Tidemann anslår at 40% av omsetningen kommer fra turister. Bjerke anslår ca 30%.
(Kilde: Sterk kjøpekraft gir rekordsalg av* luksusklokker - Næringsliv - E24)

Tenk hva det kunne gjort med rykte til Bjerke (på internett) hvis de hadde tatt tak i dette, og vært mer aktive og hatt en mer proaktiv nett-strategi. De kunne feks vært synlige her på forumet, svart på spørsmål osv. Hadde de satt av en time hver dag til dette, kunne de helt sikkert kassert inn vesentlig flere salg fra medlemmer på tidssonen.

En ide til @Juice, lag en forhandlerkategori, hvor de forskjellige urmakerne kunne hatt sin egen kategori hvor de kunne svart på spørsmål osv.
 
Redigert av en moderator:
Haha, nå kom jeg på en episode med Bjerke.

Det var for om lag ett år siden at jeg var interessert i å se nærmere på Sub C. Troppet opp på Karl Johan, men der hadde de ikke Sub inne (!). Jeg foreslo at de kanskje kunne sjekke om de hadde en i Prinsens gt, men da fikk jeg til svar at det fantes ikke der heller. Ble litt målløs, men uttrykte høflig at det var synd. Spurte endog om de ikke kunne dobbeltsjekke via telefon, men ble bryskt avvist med en tone som tydelig sa at slike bondetamper ga de en lang dag i ...

Tok deretter en liten tur ned i Prinsens gt. og fikk både se på, klå på og prøve en - Sub C!! Dama der nede var velvilligheten selv.

Det er nok mer enn internettservicen de bør se nærmere på.

Gudbedre meg for noen kluthuer.


PS: Uttrykker meg bevisst sterkt her, i et lønnlig håp om at noen som arbeider (stryk "arbeider", les: står på lønningslisten) kunne slumpe til å lese dette.
 
Lørdag for en uke siden solgte jeg min Panerai 312 til en hyggelig TS kar.
Med penger i «lommen» og lysten på en helt ny Pam, sendte jeg en e-post til Urm.Bjerke med forespørsel om hvilke modeller av Radiomir som de hadde inne.
Håpet på et raskt svar og var kjøps klar umiddelbart, slik at jeg kunne opprettholde planen om å delta på Pam GTG, med et nytt ur på armen :D

Svaret kom først tirsdag uken etter og da kunne de ikke fortelle meg hvilke modeller som de hadde inne, dette begrunnet med at de hadde så mange:confused::confused:
De spurte om hvilke modeller jeg var interessert i, så skulle de se om noen av disse var inne og gi meg en pris på disse.
Jeg sendt da en e-post med en liste på 5 aktuelle modeller.

2 dager senere fikk jeg svar med priser og beskjed om at de kun hadde 2 klokker inne - hæ !! kunne de ikke sagt det da:confused:.

Ok, jeg svarte da med å sende de en konkret bestilling i en e-post, på det uret som jeg egentlig ønsker meg - og ba om en snarlig bekreftelse med en antatt leveringstid. Jeg oppga fullt navn, adresse og telefonnummer, men har enda ikke hørt noe fra dem:confused::confused:

Er det urimelig av meg å forvente raske svar på e-poster sendt til en butikk? Eller er det slik at jeg fysisk må dra til butikken, for å få svar på spørsmål og få lov til å bestille et kostbart ur?

Syntes sonen er jeg storforlangende og selvhøytidelig, som forventer raske tilbakemeldinger på e-poster :eek:?

En oppdatering i denne saken.
Har jeg fått bestilt/kjøpt meg en ny Radiomir - nei dessverre:(

Har jeg aktivt forsøkt å få kjøpt meg et nytt ur - absolutt JA, etter min mening.

Etter min første kontakt den 2 november og en påfølgende usedvanlig treg e-post dialog, tillot jeg meg å sende kopi av siste henvendelse til "postmottak" hos Bjerke. Fikk da et hyggelig og beklagende svar fra Halvor Bjerke, som forklarte hendelsen med at butikken i Karl Johansgt. var under ombygning og derfor var stengt. En absolutt grei og akseptabel forklaring. Han lovet at noen skulle kontakte meg så snart de åpnet igjen på tirsdag.

Sent tirsdag hadde jeg enda ikke hørt noe fra dem. Så når jeg allikevel hadde et ærend i byen stakk jeg innom i Karl Johansgt. hvor det absolutte kaos regjerte, så jeg forstår at ting har stoppet opp hos dem.

MEN.... jeg har jo bestemt meg for hva jeg vil ha og var klar - igjen - til å legge inn en bestilling.
De hadde ikke akkurat det uret jeg ønsket inne, men de hadde 2 ganske like som jeg lett kunne overtales til å kjøpe der og da. Problemet var at dette var utstillings modeller og bar preg av dette, både ved å ha solbleket remmer (stått i vinduet) og også var ripete, noe som på ingen måte ga meg noen "ny kjøps følelse".

Sa jeg kunne kjøpe en av disse mot en passende rabatt, men NEI.
Et tilbud på -1.500.- for et "brukt" ur er i min verden ikke særlig aktuelt.

De skulle da sjekke hvor lang leveringstid det var på et nytt, fikk raskt en e-post på dette:D, men det var dessverre ikke mulig å gi en ordentlig leveringstid da urene ikke var på lager hos Panerai:(

Nå er jeg skikkelig frustrert på hva jeg skal gjøre??
Finne meg i dette, eller kjøpe i utlandet, noe jeg egentlig ikke har så lyst til. Ønsker aktivt å støtte opp om Norsk ur bransje, men må dette være så forbannet komplisert:confused::confused:
 
Redigert:
Jeg har dessverre ofte konstatert at urmakere i landet prøver å selge utstillingmodeller(Noen ganger 1-2 år gammel eller mer) som har små ripper og fingerfett avtrykker overalt med tydelig brukt reimer på opprinnelig pris.
Er ikke overrasket en gang at du var proposert 1500Kr avslag… Frekt: Det er ikke engang prisen av remmen.
Jeg hadde bare flirt i han/ho sin tryne big-time og gått min vei i et smell.
Men en del prøver seg på nett også: Disse utstilling klokker må vel gå en plass og mange havner på nett under "Brand new in box" stempel…
 
Jeg er enig i at det er en god sak å støtte norsk urbransje, men det er i akkurat sånne tilfeller her man skal aktivt IKKE støtte bransjen, når det er mye rot og dårlig service, er det bare å finne et annet sted å handle med en gang. Selv om vi ønsker bransjen her til lands all lykke, skal vi ikke finne oss i å bli utsatt for dårlig service. Synes det er skremmende at man kan få bedre service når du skal kjøpe nye støvsugerposer på elkjøp(enda støvsugeren ble handlet på expert), enn når man prøver å handle seg en klokke til over 50 000,- hos en av norges mest eksklusive urmakere. Hvis de kan holde på sånn og fortsatt gå i pluss, er det kanskje ikke så synd på bransjen. I andre bransjer hadde det vært kroken på døra for lenge siden, med bare halvparten av de dårlige erfaringene som folk på tidssonen skriver om.

En oppdatering i denne saken.
Har jeg fått bestilt/kjøpt meg en ny Radiomir - nei dessverre:(

Har jeg aktivt forsøkt å få kjøpt meg et nytt ur - absolutt JA, etter min mening.

Etter min første kontakt den 2 november og en påfølgende usedvanlig treg e-post dialog, tillot jeg meg å sende kopi av siste henvendelse til "postmottak" hos Bjerke. Fikk da et hyggelig og beklagende svar fra Halvor Bjerke, som forklarte hendelsen med at butikken i Karl Johansgt. var under ombygning og derfor var stengt. En absolutt grei og akseptabel forklaring. Han lovet at noen skulle kontakte meg så snart de åpnet igjen på tirsdag.

Sent tirsdag hadde jeg enda ikke hørt noe fra dem. Så når jeg allikevel hadde et ærend i byen stakk jeg innom i Karl Johansgt. hvor det absolutte kaos regjerte, så jeg forstår at ting har stoppet opp hos dem.

MEN.... jeg har jo bestemt meg for hva jeg vil ha og var klar - igjen - til å legge inn en bestilling.
De hadde ikke akkurat det uret jeg ønsket inne, men de hadde 2 ganske like som jeg lett kunne overtales til å kjøpe der og da. Problemet var at dette var utstillings modeller og bar preg av dette, både ved å ha solbleket remmer (stått i vinduet) og også var ripete, noe som på ingen måte ga meg noen "ny kjøps følelse".

Sa jeg kunne kjøpe en av disse mot en passende rabatt, men NEI.
Et tilbud på -1.500.- for et "brukt" ur er i min verden ikke særlig aktuelt.

De skulle da sjekke hvor lang leveringstid det var på et nytt, fikk raskt en e-post på dette:D, men det var dessverre ikke mulig å gi en ordentlig leveringstid da urene ikke var på lager hos Panerai:(

Nå er jeg skikkelig frustrert på hva jeg skal gjøre??
Finne meg i dette, eller kjøpe i utlandet, noe jeg egentlig ikke har så lyst til. Ønsker aktivt å støtte opp om Norsk ur bransje, men må dette være så forbannet komplisert:confused::confused:
 
Nå har ikke jeg handlet fra Bjerke enda, men det blir sannsynligvis en handlet i løpet av nyåret. Når jeg har vært innom for å prøve/titte/snakke har jeg stort sett blitt imøtekommet. Har et par ganger blitt undervurdert og blitt anbefalt "billige" Tag Heuer-modeller, men det endret seg fort når jeg sier at jeg har et par Omegaer og ikke skal kjøpe min første klokke. At jeg blir undervurdert har vel kanskje noe med at jeg er forholdsvis ung og går ofte casual kledd. Kanskje ikke den typiske kunden som kjøper noe til 30-40-50 tusen.

Det som er litt rart er at jeg ikke møter slike "fordommer" hos f.eks Tidemann.

Ikke det at jeg forsvarer Bjerke, men det har veldig mye å si hvem man møter på. Min erfaring er at de som ofte jobber i butikken i Paleet er de hyggeligste og gjerne slår av en prat. Ellers synes jeg det er tåpelig at de tilbyr bare 1500 i avslag på utstillingsmodeller. 10% bør være minimum. Disse modellene havner vel på salg etterhvert.
 
Ellers synes jeg det er tåpelig at de tilbyr bare 1500 i avslag på utstillingsmodeller. 10% bør være minimum. Disse modellene havner vel på salg etterhvert.

Jeg er helt enig i at 1500,- er altfor lite avslag hvis klokken er ripete med solbleket rem som i dette tilfellet, men generelt sett er jeg dog uenig. Det kan ikke forventes at en urmaker sitter med ett sett utstillingsmodeller + et lager av de samme klokkene de kan selge.
 
Jeg er helt enig i at 1500,- er altfor lite avslag hvis klokken er ripete med solbleket rem som i dette tilfellet, men generelt sett er jeg dog uenig. Det kan ikke forventes at en urmaker sitter med ett sett utstillingsmodeller + et lager av de samme klokkene de kan selge.

Og hvis mann ikke vil kjøpe utstillingsmodelen for enn eller annen grunn?
Hvis mann setter mye penger i en klokka og betaler full butikkpris, burde mann ha fullstendig rett til en som er innpakket i boksen. Nei?
Eller nei fordi den "stakkars" urmaker kan ikke ha 2 stykker av samme model i butikken på permanent måtte?
Er det mitt problem det?
Er det kjøperen sitt problem?
Og da mann må bli fornøyd med en utstillingsmodel som var prøvd 50 ganger rundt butikken, kaffeprat, uforsikting håndtering og slenging på glassdisken med bøyd reim og små ripper som kommer med en gang på polert bezel etter den først klutpolering av fett fingeravtrykker som kommer rett fra Burger-King eller Esso dassen?
Er det det dere kjøper til full pris?
Nei takk for meg!:mad:
 
Enig med deg her @Hammerfjord

1500,- i rabbatt her er direkte nedlatende. Jeg hadde ikke engang godtatt det som rabatt på en splitter ny Panerai med plasten på. Man kan fint få noe rabatt, også fra Bjerke. Men utfordringen er holdningen og deres monopolsituasjon som eneste forhandler i Norge.


Og hvis mann ikke vil kjøpe utstillingsmodelen for enn eller annen grunn?
Hvis mann setter mye penger i en klokka og betaler full butikkpris, burde mann ha fullstendig rett til en som er innpakket i boksen. Nei?
Eller nei fordi den "stakkars" urmaker kan ikke ha 2 stykker av samme model i butikken på permanent måtte?
Er det mitt problem det?
Er det kjøperen sitt problem?
Og da mann må bli fornøyd med en utstillingsmodel som var prøvd 50 ganger rundt butikken, kaffeprat, uforsikting håndtering og slenging på glassdisken med bøyd reim og små ripper som kommer med en gang på polert bezel etter den først klutpolering av fett fingeravtrykker som kommer rett fra Burger-King eller Esso dassen?
Er det det dere kjøper til full pris?
Nei takk for meg!:mad:
 
Redigert av en moderator: