Er jeg en useriøs kunde???

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Innlegg
4.690
Sted
Ingensted
Lørdag for en uke siden solgte jeg min Panerai 312 til en hyggelig TS kar.
Med penger i «lommen» og lysten på en helt ny Pam, sendte jeg en e-post til Urm.Bjerke med forespørsel om hvilke modeller av Radiomir som de hadde inne.
Håpet på et raskt svar og var kjøps klar umiddelbart, slik at jeg kunne opprettholde planen om å delta på Pam GTG, med et nytt ur på armen :D

Svaret kom først tirsdag uken etter og da kunne de ikke fortelle meg hvilke modeller som de hadde inne, dette begrunnet med at de hadde så mange:confused::confused:
De spurte om hvilke modeller jeg var interessert i, så skulle de se om noen av disse var inne og gi meg en pris på disse.
Jeg sendt da en e-post med en liste på 5 aktuelle modeller.

2 dager senere fikk jeg svar med priser og beskjed om at de kun hadde 2 klokker inne - hæ !! kunne de ikke sagt det da:confused:.

Ok, jeg svarte da med å sende de en konkret bestilling i en e-post, på det uret som jeg egentlig ønsker meg - og ba om en snarlig bekreftelse med en antatt leveringstid. Jeg oppga fullt navn, adresse og telefonnummer, men har enda ikke hørt noe fra dem:confused::confused:

Er det urimelig av meg å forvente raske svar på e-poster sendt til en butikk? Eller er det slik at jeg fysisk må dra til butikken, for å få svar på spørsmål og få lov til å bestille et kostbart ur?

Syntes sonen er jeg storforlangende og selvhøytidelig, som forventer raske tilbakemeldinger på e-poster :eek:?
 
Jeg synes ikke du virker useriøs. Tvert imot, Bjerke burde ha tatt deg mer seriøst.

Men av erfaring vet jeg at det ofte lønner seg å ringe. Noen bedrifter er veldig vanskelige på e-post. Det er ikke alltid så lett å vite hvem som er seriøse, og hvem som ikke er det (dog Bjerke burde ha vert det). Når det handler om reservering osv ville du nok ha vert tjent med å ringe i stedet. Litt dårlig at du skal trenge å ringe etterpå for å få svar på en mail...
 
Send en avbestilling. Da skal du se at det skjer noe. Ettersom du ikke har fått aksept for ditt tilbud (bestilling), kan du kansellere din ordre når som helst.

Og så tar du turen ned til Tidemann og kjøper deg en JLC, GO eller noe annet snasent. Panerai kan du kjøpe senere, og da et annet sted.

Nå har jeg lest og hørt (og selv opplevd) så mye rart vedrørende Bjerke at jeg med sikkerhet kan si at jeg aldri kommer til å handle der igjen.
 
Kjenner meg igjen der! De siste 3 gangene jeg har sendt mail til Bjerke ender det med at jeg etter 3-4 dager ringe og spørre om akkurat det samme. :/

Har inntrykk av at det er dårlig intern kommunikasjon der også.

Ref;
-"Jada, depositum skal du få tilbake" (mannlig ansatt)
-"ehem, når får jeg depositumet? det har gått over en uke! (meg)
-"åja, stemmer.... legger det til utbetaling i morgen jeg"(kvinnelig økonomiansvarlig)

Men noen urimelig kunde syntes jeg ikke du er.

Kunne de ikke f.eks hatt en rutine som gikk ut på at hvis det var litt dødtid så kunne man svare på mail, og innen butikken stengte på kvelden skulle all mail være svart på eller gjort noe med? Så vanskelig kan det da ikke være?
 
Jeg har kjøpt PAM hos Bjerke tidligere og har vært fornøyd med det. Sendte de en epost for en drøy uke siden ang. pris på et par Panerai- og AP-modeller. Som tidligere kunde, forventet jeg svar senest neste dag. Men, som med deg, tok det en uke før jeg endelig fikk svar. Det gir et dårlig inntrykk av holdningen deres til service og kundepleie.
 
Her har de fleste noe å lære av Jørgensen i Tromsø. I en bransje som dette vil jeg si det er dårlig service om man ikke har svar innen 24 timer. Vi er tross alt i 2013 og de fleste kassasystemer har mailprogrammer...
 
Jeg har samme svar på alle spørsmål: kjøp deg en Explorer 1.......eeeeeehm, eller en PAM 372. Så kanskje du må vente på Bjerke likevel
 
Ja, Jørgensen svarer fort om det er noe han vil selge ja. Hvis det har noe med service, reparasjon eller andre spørsmål som ikke genererer så mye penger, er det en helt annen sak. Jeg har kjøpt 4-5 Rolexer av han, men aldri mer. Så fort det blir noe trøbbel, er det ingen ting å hente. Der er Lervik i en helt annen liga. Han følger opp kunden også etter salget.
 
Har akkurat samme erfaring med Bjerke selv. Jeg ringte først for å høre hvilken Panerai de hadde inne som jeg kunne prøve på armen. Fikk til svar at jeg måtte være konkret da det fantes mange modeller av Panerai. Jeg forstod det slik at de hadde så mange modeller inne at de ikke kunne ramse opp alt. Men da jeg dro til butikken kom vi etter hvert frem til at de kun hadde to modeller inne og resten måtte jeg se og velge ut fra en katalog.

Jeg sa at det var litt synd de ikke hadde noen modeller med 1950-kassen da det var den kassen jeg var på jakt etter og ville prøve den på armen. Da foreslo hun som jobbet der at jeg skulle prøve en annen klokke og forestille meg at det var 1950-kassen.

Hun visste heller ikke forskjell på de forskjellige kassene eller hva de het, og alle spørsmål måtte slås opp i katalogen. Jeg forventer litt mer profesjon når man skal handle en klokke til 70-80 tusen.
 
Til meg høres det sånn ut på telefon med damen…


-Hei har du Pam modeler eller Radiomir?

_(Hmmm, skitt , hva han snakker om?…Panerai ikke sant?) ..Kremt, Ja, Panerai? Ja, du, vi har masse av alt: Så mye at vi kan ikke gi deg listen…Oi,oops, jeg trykket nettop på en! Hehe... Hva vil du egentlig?

-Huhhh Ok, har du #126574 med #36674 kasse?

_(Hva f@n? Hmm, ok…Hvor er den s@tans katalog…Flap,flap,flap) Jaja, du kan nok bestille hvis vi har det ikke vet du!

-Har du det ikke i butikken? Eller har du den andre #54487 kanskje?

_(Han jobber for KGB heller? Hvorfor snakker han i koder?…Sykt folk altså...) Bare kom i butikken du, det blir best å se selv vet du… Vi har så mange, det blir vanskelig å holde oversikt...

3 dager senere…I butikken

-Hei, det er meg som spurte om #54487….Oi, har du bare 2 modeler?

_(F@n, det er han Rainman som er besatt med nummer…) Jaja, Kremt, vi… Vi solgt alt de siste dagene, veldig populær! Bare se inn i katalog du, og jeg skal bestille….

-----------------------

Må si at det er så komisk som det kan bli:p
 
Til meg høres det sånn ut på telefon med damen…


-Hei har du Pam modeler eller Radiomir?

_(Hmmm, skitt , hva han snakker om?…Panerai ikke sant?) ..Kremt, Ja, Panerai? Ja, du, vi har masse av alt: Så mye at vi kan ikke gi deg listen…Oi,oops, jeg trykket nettop på en! Hehe... Hva vil du egentlig?

-Huhhh Ok, har du #126574 med #36674 kasse?

_(Hva f@n? Hmm, ok…Hvor er den s@tans katalog…Flap,flap,flap) Jaja, du kan nok bestille hvis vi har det ikke vet du!

-Har du det ikke i butikken? Eller har du den andre #54487 kanskje?

_(Han jobber for KGB heller? Hvorfor snakker han i koder?…Sykt folk altså...) Bare kom i butikken du, det blir best å se selv vet du… Vi har så mange, det blir vanskelig å holde oversikt...

3 dager senere…I butikken

-Hei, det er meg som spurte om #54487….Oi, har du bare 2 modeler?

_(F@n, det er han Rainman som er besatt med nummer…) Jaja, Kremt, vi… Vi solgt alt de siste dagene, veldig populær! Bare se inn i katalog du, og jeg skal bestille….

-----------------------

Må si at det er så komisk som det kan bli:p

Haha
 
Og som del to i hvorfor jeg forsøker å unngå mange norske urmakere er dette dessverre en veldig god grunn. Trist.
 
Dette hørtes ikke så bra ut, men jeg var innom Bjerke i går og fikk se de to Radiomiren de har inne; en 424 og 183.
Helt super service, ikke noe å klage på. Alle spørsmål ble besvart og sjekket opp.
Så de har nok noe å lære på å svare på henvendelser per mail, men møt opp fysisk så skal du ihvertfall få prøvd klokkene.
Som flere har sagt hadde jeg ringt å lagt inn en bestilling:D
 
I mine øyne en litt klønete behandling av en potensiell kunde. Jeg hadde besvart endel mailer for å få solgt en klokke til 40-50 tusen. Mulig Panerai er i det lavere prissegmentet deres og derfor ikke blir like godt prioritert ;)

-V
 
I mine øyne en litt klønete behandling av en potensiell kunde. Jeg hadde besvart endel mailer for å få solgt en klokke til 40-50 tusen. Mulig Panerai er i det lavere prissegmentet deres og derfor ikke blir like godt prioritert ;)

-V

Helt FEIL uansett… Fornøyde kunde som kjøpe et eple i dag, er kunden som kanskje kjøpe 10 i morgen…
Når mann driver en butikk, "Kunden Er Kongen" Ferdig med det: Det er en av de eldest lov i menneskes historie.
Veksling, bytting, selging, kjøping har eksistert siden solen skinner på oss.
Som jeg sagt før: Dårlig rykter sprer seg som brann i tør gress og skader mye, spesielt nåtider med internet og forumer.
Bare med det topic har han tapt mange kunder: Smart!
Hvis mann forstår ikke det, bør mann finne seg jobb på likhus hvor kunden er alltid fornøyd og klagger aldri uansett behandling…
Jeg høre kanskje nådeløs men bransjen er det og konkursen kan ikke alltid klandres på internet og liksom utro-kunder.
 
Svært dårlig reklame for Bjerke.

Det kan da umulig være så mye mail at man må vente flere uker for å få svar. Sikkert helt mulig å gjennomføre i lunchen..
 
Hey

Hei,

Kan også legge til at jeg har kontaktet Bjerke via mail i forbindelse med tilgjenglighet/pris på Panerai...men null! (0) svar.
Jeg handler ur der jeg finner den beste service/utvalg/pris og med få unntak blir dette ofte (skal jeg si "dessverre") i utlandet.
Anyway - en tilbakemelding skader ikke - positivt eller negativt. Det gir et positivt inntrykk.
Og uansette kjøp eller ikke, så må jeg nok dessverre si at kundeservice-følelsen er sterkt fraværende her :(

BT