Er jeg en useriøs kunde???

Enig med deg her @Hammerfjord

1500,- i rabbatt her er direkte nedlatende. Jeg hadde ikke engang godtatt det som rabatt på en splitter ny Panerai med plasten på. Man kan fint få noe rabatt, også fra Bjerke. Men utfordringen er holdningen og deres monopolsituasjon som eneste forhandler i Norge.

Haah! Igjen den arrogant oppførsel som stemmer fra den så ofte monopolsituasjon mann møter i Norge…
Den som skaper "utro kunder"...:rolleyes:
 
Redigert av en moderator:
Og hvis mann ikke vil kjøpe utstillingsmodelen for enn eller annen grunn?
Hvis mann setter mye penger i en klokka og betaler full butikkpris, burde mann ha fullstendig rett til en som er innpakket i boksen. Nei?
Eller nei fordi den "stakkars" urmaker kan ikke ha 2 stykker av samme model i butikken på permanent måtte?
Er det mitt problem det?
Er det kjøperen sitt problem?
Og da mann må bli fornøyd med en utstillingsmodel som var prøvd 50 ganger rundt butikken, kaffeprat, uforsikting håndtering og slenging på glassdisken med bøyd reim og små ripper som kommer med en gang på polert bezel etter den først klutpolering av fett fingeravtrykker som kommer rett fra Burger-King eller Esso dassen?
Er det det dere kjøper til full pris?
Nei takk for meg!:mad:

Da er det jo klart at butikken må bestille et nytt ur til deg som kunde da. Selvfølgelig vil ikke butikken pushe alle bestillingsvarer på samme måte som varer de har i butikk, men de bestiller jo hvis man ber om det. Med leveringstidene til f.eks. Panerai er vel ikke det alltid aktuelt.

I følge proff.no hadde Bjerke et varelager verdt 36mil i 2012, mener dere da at de skal ha det dobbelte? Eventuelt alltid ha minst 10% rabatt på alle ur?

Jeg mener som tidligere skrevet ikke at Bjerke har oppført seg OK her, men generelt å forvente at forretninger skal ha 2x varelager blir litt virkelighetsfjernt.
 
Da er det jo klart at butikken må bestille et nytt ur til deg som kunde da. Selvfølgelig vil ikke butikken pushe alle bestillingsvarer på samme måte som varer de har i butikk, men de bestiller jo hvis man ber om det. Med leveringstidene til f.eks. Panerai er vel ikke det alltid aktuelt.

I følge proff.no hadde Bjerke et varelager verdt 36mil i 2012, mener dere da at de skal ha det dobbelte? Eventuelt alltid ha minst 10% rabatt på alle ur?

Jeg mener som tidligere skrevet ikke at Bjerke har oppført seg OK her, men generelt å forvente at forretninger skal ha 2x varelager blir litt virkelighetsfjernt.

Jeg vet at mange butikker har klokker "på lån" fra leverandører…
At Bjerke har nedbetalt/kjøpt alt eller ikke på sin lager, vet jeg ikke selv.
Men hvis sin butikk er fullt av utstillingsklokker som er egentlig "brukt", da har han ett problem.
 
Da er det jo klart at butikken må bestille et nytt ur til deg som kunde da. Selvfølgelig vil ikke butikken pushe alle bestillingsvarer på samme måte som varer de har i butikk, men de bestiller jo hvis man ber om det. Med leveringstidene til f.eks. Panerai er vel ikke det alltid aktuelt.

I følge proff.no hadde Bjerke et varelager verdt 36mil i 2012, mener dere da at de skal ha det dobbelte? Eventuelt alltid ha minst 10% rabatt på alle ur?

Jeg mener som tidligere skrevet ikke at Bjerke har oppført seg OK her, men generelt å forvente at forretninger skal ha 2x varelager blir litt virkelighetsfjernt.

Det er selvfølgelig ikke aktuelt å ha dobbelt opp av varelager, og det er jo ikke alle modeller som er til utstilling. Men at de må belage seg på 10% avslag på utstillingsmodeller er ikke unaturlig.

Ser ofte at urforretninger i utlandet beskyttet utstillingsmodeller med tynn plast. Det er hvertfall en rimelig løsning :)
 
Det er selvfølgelig ikke aktuelt å ha dobbelt opp av varelager, og det er jo ikke alle modeller som er til utstilling. Men at de må belage seg på 10% avslag på utstillingsmodeller er ikke unaturlig.

Ser ofte at urforretninger i utlandet beskyttet utstillingsmodeller med tynn plast. Det er hvertfall en rimelig løsning :)

Ja, tynnplast: Det er noenting jeg respekterer/forstår fullstendig hvis jeg vil prøve en klokke;)
 
Litt synd egentlig at Bjerke har monopol på enkelte manufakturer. Kanskje en idé å heller kjøpe Panerai kombinert med en weekendtur til en storby i Europa.
 
Med flere henvendelser og oppgitt mailadresse tlf etc. Så bør butikker opptre seriøst. Det er ikke bestandig lett å reise inn for å se, eller tafse.

jeg er stykt redd for at jeg hadde glatt valgt annen butikk og annet merke om nødvendig...
:cool:
 
Litt synd egentlig at Bjerke har monopol på enkelte manufakturer. Kanskje en idé å heller kjøpe Panerai kombinert med en weekendtur til en storby i Europa.

Panerai boutique i Genève har ypperlig service og flinke medarbeidere. Fin by også, vel verdt turen.
 
hva blir da problemet!
Julen står for dør, og en juleferie til Geneve må da være hyggelig! Når du kommer hjem vil det være ekstra hyggelig å svinge innom Bjerke og vise frem klokken....

:cool:
 
LØSNING! :D
Har nå hatt en hyggelig dialog med butikksjefen hos Bjerke og kommet frem til en løsning som både de og jeg kan leve med.
Det at jeg denne gang ikke har opplevd den optimale service fra Bjerke, i motsetning til mange tidligere hyggelige opplevelser der, må tilskrives at butikken har vært under ombygging og vært stengt.
Håper og tror at dette var en situasjonsbetinget ulykke.

Så nå blir det vel snart en "unboxing":D:D


En oppdatering i denne saken.
Har jeg fått bestilt/kjøpt meg en ny Radiomir - nei dessverre:(

Har jeg aktivt forsøkt å få kjøpt meg et nytt ur - absolutt JA, etter min mening.

Etter min første kontakt den 2 november og en påfølgende usedvanlig treg e-post dialog, tillot jeg meg å sende kopi av siste henvendelse til "postmottak" hos Bjerke. Fikk da et hyggelig og beklagende svar fra Halvor Bjerke, som forklarte hendelsen med at butikken i Karl Johansgt. var under ombygning og derfor var stengt. En absolutt grei og akseptabel forklaring. Han lovet at noen skulle kontakte meg så snart de åpnet igjen på tirsdag.

Sent tirsdag hadde jeg enda ikke hørt noe fra dem. Så når jeg allikevel hadde et ærend i byen stakk jeg innom i Karl Johansgt. hvor det absolutte kaos regjerte, så jeg forstår at ting har stoppet opp hos dem.

MEN.... jeg har jo bestemt meg for hva jeg vil ha og var klar - igjen - til å legge inn en bestilling.
De hadde ikke akkurat det uret jeg ønsket inne, men de hadde 2 ganske like som jeg lett kunne overtales til å kjøpe der og da. Problemet var at dette var utstillings modeller og bar preg av dette, både ved å ha solbleket remmer (stått i vinduet) og også var ripete, noe som på ingen måte ga meg noen "ny kjøps følelse".

Sa jeg kunne kjøpe en av disse mot en passende rabatt, men NEI.
Et tilbud på -1.500.- for et "brukt" ur er i min verden ikke særlig aktuelt.

De skulle da sjekke hvor lang leveringstid det var på et nytt, fikk raskt en e-post på dette:D, men det var dessverre ikke mulig å gi en ordentlig leveringstid da urene ikke var på lager hos Panerai:(

Nå er jeg skikkelig frustrert på hva jeg skal gjøre??
Finne meg i dette, eller kjøpe i utlandet, noe jeg egentlig ikke har så lyst til. Ønsker aktivt å støtte opp om Norsk ur bransje, men må dette være så forbannet komplisert:confused::confused:
 
LØSNING! :D
Har nå hatt en hyggelig dialog med butikksjefen hos Bjerke og kommet frem til en løsning som både de og jeg kan leve med.
Det at jeg denne gang ikke har opplevd den optimale service fra Bjerke, i motsetning til mange tidligere hyggelige opplevelser der, må tilskrives at butikken har vært under ombygging og vært stengt.
Håper og tror at dette var en situasjonsbetinget ulykke.

Så nå blir det vel snart en "unboxing":D:D

Tvi tvi!
Da får vi håpe det beste. De tilhører et yrke som er avhengig av å gi god service!

Det blir spennende nå!!!

:cool:
 
Er det urimelig av meg å forvente raske svar på e-poster sendt til en butikk? Eller er det slik at jeg fysisk må dra til butikken, for å få svar på spørsmål og få lov til å bestille et kostbart ur?

Syntes sonen er jeg storforlangende og selvhøytidelig, som forventer raske tilbakemeldinger på e-poster :eek:?

Fysisk besøk er nok ikke nødvendig, men telefon er fortsatt et vanlig kommunikasjonsmiddel. Jeg antar at Bjerke ikke har noen som fast passer på å besvare e-poster løpende - i alle fall ikke dersom det er mye å gjøre i butikken. Selvfølgelig burde de hatt kortere responstid, men all den tid det tydeligvis ikke funker, ville jeg tatt telefonen fatt :)
 
LØSNING! :D
Har nå hatt en hyggelig dialog med butikksjefen hos Bjerke og kommet frem til en løsning som både de og jeg kan leve med.
Det at jeg denne gang ikke har opplevd den optimale service fra Bjerke, i motsetning til mange tidligere hyggelige opplevelser der, må tilskrives at butikken har vært under ombygging og vært stengt.
Håper og tror at dette var en situasjonsbetinget ulykke.

Så nå blir det vel snart en "unboxing":D:D

....OG DEN KAN DU SE HER:http://www.tidssonen.no/forum/utpakking-unboxing-24/47mm-noen-hater-denne-andre-elsker-den-19792/#post297433