Er denne 5513 the real deal?

Hva med å bringe denne skatten til gamlelandet?

Dette er vel the real deal :)

Offered at: $8,700

A beautiful gilt 5513 submariner gilt dial with a beautiful dial that is starting to turn tropical.

DSC01360.jpg

Oj, den var dyr. For 10k usd får man jo en red sub.
 
Takk for svar, selgeren sier at klokken hatt tre servicer siden ny, alle hos Rolex.

der har den nok ikke vært de siste 15 år mht til den sjeldne twinlock kronen og tropic glasset som hadde blitt skiftet hos rolex...
Meters first skive og den sjeldne us rivet lenke i tillegg : hvis man får den for under 4.000, usd så er det egentlig en no-brainer.
Om ikke du faller helt for klokken er det derimot ingen vits selv om dealen er god.
 
Husk å be han skrive
Mathfjeld på en lapp han legger ved siden av verket så du vet det ikke bare er ett bilde funnet online:)

Lykke til, tror du har kunnskap nok til å fatte en riktig beslutning til slutt. (med alle rådene som allerede er gitt)
 
der har den nok ikke vært de siste 15 år mht til den sjeldne twinlock kronen og tropic glasset som hadde blitt skiftet hos rolex...
Meters first skive og den sjeldne us rivet lenke i tillegg : hvis man får den for under 4.000, usd så er det egentlig en no-brainer.
Om ikke du faller helt for klokken er det derimot ingen vits selv om dealen er god.

Jeg har nå lagt inn bud et stykke under 4k usd. Spennede å se hva han svarer.
 
Stemmer :) Angrer på at jeg solgte en 1016 jeg hadde og vil veldig gjerne se om jeg blir komfy med en vintage.

4100 usd for en head only 5513 er et skudd i mørket. Tror du må ta vekk nesten 1000 usd før den blir atraktiv.
 
Er det lov med litt spørsmål her?

Hva er greia. Hvorfor er de så utrolig forskjellig aktet? Spider dial, guilt dial, lollipop.

Eller for å spørre anderledes, hva spesifikt er du på jakt etter og hvorfor akkurat det?


Håper forresten du finner det du leter etter. Håper virkelig du finner det du leter etter:D
 
Jeg er i hovedsak ute etter meters first og tropical plexi. Spider, lollipop osv osv er ikke av så,stor betydning. Spiderdial og tropical dial kunne jeg ikke tenkt meg. Og komme med en grunn til at jeg er ute etter det blir værre, meters first er en liten forskjell på linje med redsub som skiller klokken fra mengden, tropical plexi fordi det er sinnsykt kult.

En Bart Simpson 5513 hadde også vært kult, men det har dessverre ikke klokken jeg forhandler om nå.
 
Takk for forslag, både her og på PM.

Er i utgangspunktet ikke ute etter en 5513, men får jeg denne for hva jeg har bydd er det en deal jeg ikke kan si nei til.

Fikk beskjed at klokken slakker 4 sekunder i døgnet. Venter nå på bildet av verket.
 
Har hatt god kontakt med selger, men han sliter med å få åpnet baklokket da ingen av AD i byen utfører service selv. Derfor har de heller ikke verktøy. Vi får se hva som skjer. Fordelen med at det tar litt tid er at jeg ikke lenger er redd for at dette kan bli et dumt impulskjøp, i beste fall blir det kun et dumt kjøp :)
 
Jeg er i hovedsak ute etter meters first og tropical plexi. Spider, lollipop osv osv er ikke av så,stor betydning. Spiderdial og tropical dial kunne jeg ikke tenkt meg. Og komme med en grunn til at jeg er ute etter det blir værre, meters first er en liten forskjell på linje med redsub som skiller klokken fra mengden, tropical plexi fordi det er sinnsykt kult.

En Bart Simpson 5513 hadde også vært kult, men det har dessverre ikke klokken jeg forhandler om nå.

Takk for forslag, både her og på PM.

Er i utgangspunktet ikke ute etter en 5513, men får jeg denne for hva jeg har bydd er det en deal jeg ikke kan si nei til.

Fikk beskjed at klokken slakker 4 sekunder i døgnet. Venter nå på bildet av verket.

Hæ? du er i utgangspunktet ikke ute etter en 5513, men en 5513??????:confused: