Endgame

Denne hadde vært høyt oppe på lista.:)

Glashutte-original-Senator-Observer-grey1-720x480.jpg
 
Artig ide dette her! Jeg ville valgt en Grand Seiko SBGH039 eller SBGH037.

Holdbar, klassisk, god finish og et enkelt design man aldri blir lei av, men nok heller vil sette mer og mer pris på etterhvert som årene går.

40mm er også "perfekt" størrelse.

Grand-Seiko-Limited-Edition-SBGH039-aBlogtoWatch-09.jpg


Grand-Seiko-Limited-Edition-SBGH037-aBlogtoWatch-03.jpg


Grand-Seiko-Limited-Edition-SBGH039-aBlogtoWatch-07.jpg


Grand-Seiko-Limited-Edition-SBGH039-aBlogtoWatch-03.jpg
 
Jeg sier nei til end game hvis det innbefatter én klokke for resten av livet og evig avlogging herfra...

Enig i det du sier med evig avlogging herfra. Ville vært trist!

Men for å være ærlig synes jeg at å kun bruke én klokke resten av livet er en ganske forlokkende tanke. Denne ene klokken vil jo få en helt enorm emosjonell verdi etter noen år, på en helt annen måte enn hva tre eller til og med to klokker vil kunne få. Det er jo denne ideen PP melker i markedsføringen sin.

En venn av familien har en hvit Datejust fra starten av 80-tallet som ble kjøpt med pengene han tjente i sin første sommerjobb. Dette er fremdeles den eneste klokken han eier, og brukes daglig den dag i dag. Denne klokken har også fått den typen patina som er finest, det vil si bruksmerker som vitner om vanlig bruk uten at den ser herjet ut. Han har brydd seg om å ta godt vare på den. Det er unektelig en hyggelig tanke å bare eie én klokke på denne måten IMO.
 
Redigert:
Jeg må ærlig innrømme at jeg (som flere andre her) fascineres av tanken på å bli en "one-watch-guy".. Det å på en måte ha den samme klokken på armen uansett hva du opplever her i livet, vil utvilsomt gi klokken en emosjonell verdi for deg selv, og kanskje også for evt. etterkommere? At ikke bare du selv, men de rundt deg, forbinder klokken med deg fordi det var noe du alltid hadde med deg på armen..

Samtidig er det jo så utrolig mye flott å oppleve i urverdenen at oppgaven nærmest blir umulig å gjennomføre for mitt eget vedkommende. Når det er sagt er jeg enig med de som har lansert VC som er alternativ her. Med blå skive er det et nydelig ur som kommer med forskjellige lenker/remmer, oser av kvalitet og alt i alt kan brukes til alt..

Lykke til.. :cool: