Endgame

Moser er jo grail...ehh...endgamemateriale...

16465024_1381769881893185_5991826230888890368_n.jpg


H.-Moser-Endeavour-Perpetual-Calendar-Concept-Funky-Blue-steel-3.jpg


Evt også med 120m:

H-Moser-und-Cie-Pioneer-Perpetual-Calendar.jpg
 
Redigert:
Liker Moser ja. Hadde vurdert dem selv hvis jeg hadde trådstarter sitt budsjett. Ja, reim. Men tror det funker bedre i lengden med at du kan forandre oppsynet på uret når det passer deg.

Er for så vidt også enig at det høres litt trasig ut med bare ett ur.
 
Dæven! Mange gode alternativer her. FPJ chronometre bleu skiller seg ut for min del. Det ypperste av materialer og design i mine øyne i en brukervennlig pakke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Synes du bør vurdere 5711 her. Perfekt til alt av aktiviteter, tidløs, perfekt arvegods osv. I tillegg er den OK rimelig å serve med lange serviceintervaller, mulig å bytte bezel for en "billig penge" , og patek lover vel å kunne få enhver klokke de har solgt til å bli som ny uansett hvor gammel den er.

Overpriset er jeg enig i, men uten tvil den jeg har valgt som eneste klokke
 
Merkelig råd når trådstarter presiserer at han ikke vurderer Nautilus, som jeg forøvrig er helt enig med ham i.
Ellers mange gode forslag. Hvis jeg skulle beholde bare en av mine klokker, hadde det uten tvil blitt Chronometre Bleu. Den kan brukes til alt, uten vannaktiviteter. Legger du til en Sea-Dweller er du klar for det meste.
 
  • Liker
Reaksjoner: flyback
Merkelig råd når trådstarter presiserer at han ikke vurderer Nautilus, som jeg forøvrig er helt enig med ham i.
Ellers mange gode forslag. Hvis jeg skulle beholde bare en av mine klokker, hadde det uten tvil blitt Chronometre Bleu. Den kan brukes til alt, uten vannaktiviteter. Legger du til en Sea-Dweller er du klar for det meste.

Derfor jeg ber han vurdere på nytt. For alt jeg vet har han kanskje ikke hatt nautilus før. Skal man kjøpe en klokke som skal gå til alt i det prissjiktet bør man i hvertfall ha utforsket det mest åpenbare svaret
 
Fordi det er ett av nokså få ur som umiddelbart møter alle kriteriene til trådstarter med unntak av logoen på skiva.;)
Da er det jo likefullt en komplett skivebom. Dessuten er ikke 5711 alt det gir seg ut for å være - IMHO. Kjipt og spinkelt.
 
Fordi det er ett av nokså få ur som umiddelbart møter alle kriteriene til trådstarter med unntak av logoen på skiva.;)

Få ur? Må jo være tusenvis av ur som umiddelbart møter kriteriene ;) Alle kan jo ikke eie Submariner og drømme om Nautilus :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Og hvorfor er det det mest åpenbare svaret???

Tror hvis du spør de fleste klokkeeksperter rundt om i verden om hvilket stål ur til rundt 200k som skal være et ur til "alt" de ville valgt, så har 5711 kommet høyest opp på listen. Min mening er også at lenke er must for et ur som skal fungere uansett
 
  • Liker
Reaksjoner: flyback
Tror hvis du spør de fleste klokkeeksperter rundt om i verden om hvilket stål ur til rundt 200k som skal være et ur til "alt" de ville valgt, så har 5711 kommet høyest opp på listen. Min mening er også at lenke er must for et ur som skal fungere uansett

5711 er utvilsomt et flott ur. Likevel blir det nok ikke mitt endgame-ur, hvorfor? Vet ikke helt, det kjennes bare ikke helt riktig ut, for meg :)
 
Redigert: