Endgame

Det finnes dog en relativt sikker metode som virker 99% for ethvert forsøk på endgame; kjøpe den ene klokka og logge av ALLE fora relatert til klokker og aldri besøke dem igjen. Ever.

Det er jeg helt enig i, det er også planen min om dette skal gjennomføres.

Ah, en ganske befriende tanke :)

Logge av og pensjoneres seg inn i WIS-dom med uret du har brukt alle disse årene på å ende opp med. Endgame-uret, - ikke et hvilken som helst ur!

Shortlista så langt:

VCO 4500V

Vacheron-Constantin-Overseas-white-white-dial.jpg


FPJ Bleu

helpdesk_image.4725083.jpg



Og tenk hvor tøff den Overseasen/Bleu er, etter 30-40 år på håndleddet. Med masse bruksmerker og riper. Akkurat som eieren :cool:

BTW, noen som liker denne?

059e7188eac0dd1369e34e2eaa93df59.jpg
 
Redigert:
nei fysj, det var et tryne som var megamasete med spoiler - angst for tomhet og full pupp med sminke & glitter lissom, som i dragshow :D

:eek:

BTW, noen som liker denne?

059e7188eac0dd1369e34e2eaa93df59.jpg

Absolutt. En av de desidert fineste kronografene som finnes:) og så er det senter minutteller på kronografen, noe som flere burde hatt.

Nydelig på lenke også. (Da slipper du noen av rillene som du ikke liker også @UJU )
breguet-type-xxi-transatlantique-flyback-automatic-black-dial-titanium-men_s-watch-3810tih2tz9_5.jpg


Jeg liker også 3817 med litt faux patina:)
Breguet-Type-XXI-3817-001.jpg
 

Vedlegg

  • 3810ti_h2_tz9.jpg
    3810ti_h2_tz9.jpg
    21,4 KB · Visninger: 0
BTW, noen som liker denne?

059e7188eac0dd1369e34e2eaa93df59.jpg

Absolutt. En av de desidert fineste kronografene som finnes:) og så er det senter minutteller på kronografen, noe som flere burde hatt.

Nydelig på lenke også. (Da slipper du noen av rillene som du ikke liker også @UJU )
Vis vedlegg 29807

Jeg liker også 3817 med litt faux patina:)
Vis vedlegg 29806
Jeg er så hjertens enig med deg @Ban
Jeg digger den Bregueten, og de rillene er med på å 'gjøre' hele klokken.
Absolutt ikke et dårlig forslag @flyback :)
 
  • Liker
Reaksjoner: flyback og Ban
FPJ Bleu er casual og går til det aller meste IMO.

Angående Moser, så var den helt nydelig, men kanskje litt vel dressy. Skeptisk til gull som byggemateriale også.

Breguet Marine også veldig flott!
 
Uten Nautilus og AP RO er det nesten ingen konkurrent til VC Overseas. Aquanaut kanskje eller denne Polo S Chrono.
Piaget-Polo-S-chronograph-steel-1.jpg

Men egentlig ser jeg bare denne 2017 version av Parmigiani Tonda Metrographe
som alternativ endgame til VC Overseas
Oppfyller allé kriterier , koster 12k$

pictures-hi-res-tonda-metrographe-steel-black_square.jpg