En tråd om GT – Gin & Tonic

Liker denne tråden! Dagens Næringsliv kjørte en test tidligere i sommer. Kan leses her: https://www.dn.no/smak/2017/06/30/1502/Brennevin/stor-test-av-90-gin

Agurk ja. Jeg var helt enig med deg @c--f inntil for et par år siden, og nå er min favoritt Hendricks med en god tonic og agurk og pepper. Fikk denne servert på No Stress i Bergen som lager noen ganske sinnsyke gin-drinker. Like enkel som klassisk GT med sitron, bare mye bedre.

• Liker
Reaksjoner: havarduf
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
@aksgro Jeg foretrekker min GT med lime. Og for Guds skyld, ikke drikk GT med sugerør. 95% av alle GTer som serveres i dette landet servers med sugerør. Det er i og for seg greit nok, til å røre med. Men ikke drikk av sugerøret :)

• Liker
Reaksjoner: aksgro
GT er åpenbart ikke GT, skjønner jeg. Mange spennende tips som må testes! Tillater meg likevel å dele en low-end-utgave fra gårsdagens utskeielser. Og @c--f har helt rett; man drikker da selvsagt ikke gjennom sugerør så fremt man ikke er i barnebursdag :) (..og da drikker man som oftest ikke GT)
IMG_0239.JPG

"Cal, would you take that straw out of your mouth? Please. Just for this conversation. Do you know what that looks like? It looks like you’re sucking on a tiny schvantz, is that what you want?"
- Jacob Palmer/Ryan Gosling

Det er med GT som med så mye annet: det finnes ingen fasit og alt er lov ;)

Det finnes mye frossen frukt i frysedisken som kan brukes som garnish, dette setter da også en fin smak på drinken etterhvert som det "smelter" (for å ikke snakke om hvordan bæret smaker til slutt når det har trukket til seg gin'en ;) )

IMG_6207.JPG
IMG_6340.JPG

GT i sin enkleste utgave har sørget for at jeg aldri har fått malaria på utallige turer i Afrika og Karibien.

Ha ha.
Med tanke på at alle former for plasmodium er kininresistent tviler jeg litt på dette, men godt forsøk.;)
Dette er min unnskyldning for å klemme innpå med GT i syden også.:p:D

Edit: Sverger forresten til Hendricks og Schweppes med en liten sitronbåt sånn for all enkelhets skyld.

• Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Ha ha.
Med tanke på at alle former for plasmodium er kininresistent tviler jeg litt på dette, men godt forsøk.;)
Dette er min unnskyldning for å klemme innpå med GT i syden også.:p:D

Edit: Sverger forresten til Hendricks og Schweppes med en liten sitronbåt sånn for all enkelhets skyld.

Hehe...dårlige unnskyldninger funker bra og er som regel bedre enn ingen unnskyldning :cool:

• Liker
Reaksjoner: Jone