En tråd om barbering

Samme sykdom som gjør at jeg bruker for mye på klokker. Går alltid 110% inn, vanligvis varer det bare noen måneder. Men dette med klokker noe spesielt hvertfall ;) Har ryket endel kronasjer på bilpleie også gitt...og tror jeg kan gå noen år uten å kjøpe mer barbersaker, har vel ca. 1200 Feather blader også :)

Portland general store whiskey barbersåpe

Hei jeg har en whiskey barbersåpe fra portland general store, og jeg får ikke det riktige skummet. Det blir enten boblete og tynt som forsvinner fort, eller tykt men tørker, og forsvinner fort. Hvis noen er interessert i å bytte denne mot en annen såpe fra en annen produsent så er det bare å si i fra. Alt er interessant.

Ja, jeg skyller den kort i varmt vann og lar den stå i noen min før jeg prøver. Jeg synes også at jeg reagerer litt på den, blir litt sår eller irritert i huden av den.

21D200FC-02B3-498C-BA43-6357D459B548_zpss6huszpk.jpg

Wade & Butcher Bow Wedge
Heirloom Razor Strap CO
Mitchell´s Wool Fat såpe

IWC 323301 VC Ingenieur

Oh yes! En krevende såpe å håndtere da den ikke er som alle andre, men fullstendig verdt det når man mestrer den.

Må jo bare elske lanolin... Avslutt med Myrsol Antesol (som inneholder allantoin), og huden er så god som dem kan bli :)

Har vært lei Astra-bladene mine en stund, og har endelig somlet meg til å kjøpe en 85 mixed Double Edge Safety DE Razor Blades sample pack, for å se om det er noe som passer meg bedre i den. Astra platinum-bladene er rett og slett ikke skarpe nok, evt. for myke, og gjør ikke jobben godt nok med mine tykke gjenstridige hårstrå. Trenger forøvrig påfyll av barberkrem snart, og tar gjerne imot tips. Bruker en Jermyn Street av Taylor of old bond street nå, og er ganske fornøyd, men synes ikke den er mykgjørende nok. Er også i høyeste grad på utkikk etter gode kremer eter barbering. Bruker en parfymefri ansiktskrem i dag, ettersom jeg synes mange barberprodukter ikke helt når opp til parfymene jeg foretrekker når det gjelder lukt.

Nå hørtes jeg ikke så veldig mannemann ut, men skjit au. :p

Redigert:
Trenger litt hjelp av dere. Når jeg barberer meg får jeg en del kviser og har problemer med å få til en ren barbering. Ser ut som jeg barberte meg i går. Bruker per i dag Gillette.

For noen uker siden var jeg i utlandet og var hos en barberer hvor jeg fikk en barbering med kniv. Første gang på mange år jeg har fått en ren barbering. Har ganske grov skjeggvekst og sensitiv hud.

Han anbefalte meg å kaste Gillette og heller gå over til tradisjonell barbering med enten kniv eller høvel.

Ser dette ut som en grei pakke for en nybegynner?

Kost:
Mühle Classic Style Silver Tip Fibre barberkost - sort
Blader:
Derby Extra barberblader 5-pakning
Kopp:
Mühle barberkopp med hank - Sort porselen
Høvel:
Merkur Futur tradisjonell barberhøvel
Barberkrem:
Proraso barberkrem i tube - Eukalyptus og menthol

Proraso Pre/Post krem - Eukalyptus og menthol

Ja, det synes jeg så ut som et bra sted å begynne. To tips hvis du har grovt skjegg og sensitiv hud er og ta med en pakke feather blader også. Du kan starte med derby bladene og gå over til feather etter hvert. De er skarpere og de fleste synes de funker bedre på grovt skjegg. Får du rett røde nupper/kviser osv så kan du prøve Anthony Ingrown Hair Treatment
Den koster litt, men funker som bare det. Du trenger ikke bruke den hele tide, men kun når du har problemet.

Takk for gode og raske svar.

Beste forumet jeg har vært på, får svar på alt man lurer på veldig kort tid.

Har nå lagt inn en bestilling. Har lagt til både feather blader og krem for inngrodde hår.