En tråd om barbering

wow - det får man si :cool:

har absolutt alt jeg trenger til knivbarbering, bortsett fra en stropp! cheezus - en stropp lissom... har sikkert innerst inne dødsangst for mine kniver - har trenert stroppeshopping 1 år :eek: hva anbefaler du meg, bortsett fra psykolog? :D

ps: hvor kommer den royale kosten fra?

Kosten: Martinez' custom, jeg vet ikke om han er i business lengre.
Stropp: Tony Miller Heirloom tri-strop (Anbefales)
Dagens kniv: Mastro Livi 8/8 Bergam Damascus in Mammoth Ivory Scales
 
Norton 4000/8000
Guangxi ca 12 000 natur stein
Osaki Japansk fin stein ca 20 000-30 000

Norton steinen er den du egentlig treng. De andre gjør det berre enda bedre. Har en Swaty barberhone og noe Böker greier liggende og.
 
@SCUBA diver

oj - litt av en finpuss du får fra den japanske steinen :)

jeg har noen steiner i en skuff - aldri brukt; 4 x japansk syntetisk, samt 1 naturtysker + en naturbelgier. jeg får ta meg sammen snart og få sving på sakene

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 
Jeg har fulgt med litt på utviklinga av high-end de/se barberhøvler den siste tiden, og de siste 1-2 åra så har det startet opp flere produsenter i usa som lager slike høvler.
Er det noen som har handlet eksklusive høvler i det siste, i så fall hvilke?
 
Jeg snuser på Rockwell R6 da min Merkur Futur er bittelitt stor for meg. Har verken store hender eller ansikt. Skal da selges sammen med noen after shaves. Annonse kommer.
 
Jeg ser at Rockwell 6s har fått mange gode tilbakemeldinger, selv så har jeg ikke prøvd den, men det er jo genialt at man kan justere aggressiviteten + at prisen ikke er sky høy:)
Begynte selv med Merkur futur, men synes også at den er for stor og klumpete.
 
Det geniale og unike med Futur er jo at man kan ha det sylskarpt på første pass, og veldig snilt på de påfølgende passene. Det kan man ikke med vanlige høvler og derfor gjerne sårhet etterhvert
 
Det er sant, det at man kan justere er genialt, det kan man jo også med Rockwell 6s men kanskje litt mer tungvint.
Men Rockwell 6s er i rustfritt stål og vil vare deg livet ut:)
 
Redigert: